Jump to content

Bremsa cosworthen idag


Syvers

Recommended Posts

Bilen min bremsa 462 hk og 483 nm idag,

Bilen skal justeres etter veien og litt mere i rulla senere. mp frese opp baklokke da det ble en del baktrykk

fullt ladetrykk ifra 3029 omd :DDDDD

turtall max 6500 omd

 

ble veldig bra kurve på den, sterk som **** i hele registre

Link to comment
Share on other sites

***** bra d da :D legg ut bilde av kurven å spec på motor da??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Ja bilen går som ei drosje. utrolig lett kjørt bil! kan sammenlignes med å kjøre en orginal escort cosworth :) synes det var rart det ble litt lite nm. Men som jeg har sagt før så bryr jeg meg ikke så veldig om hk anntall.

 

Jeg regna med 450-480 hk. da turboen ikke makter mere :D neste bremsing så ser vi kanskje 480 talle :D

 

NB til alle som har kjøpt den cosworth baklokke. dra å fres den ca 2-3 mm da den er for trang.

 

Kjører på 1.72 i ladtrykk.

Link to comment
Share on other sites

Kurven er jevn og fin rett opp :) motorn er sterk som fy i registre, men jeg tror ikke jeg har noe på topp. vi bremsa bare til 6500 omd. da kurva begynnte å stige litt mindre rett opp :D

 

Men max turbotrykk ifra 3000 omd-6500 omd holder for meg

Link to comment
Share on other sites

syvers: sikker på at ikke dreiemomentet er målt i ft/lb?

 

Ja noe ???? må det være for dersom motoren gav 462 hk på 6500 så blir det 507 NM. Vi får vente å se om Syvers ligger ut bremsepapirene. 1,7 i trykk på 3000 o/min med en T04E trim 50 høres uvanlig ut.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

1.7 på 3000 hørtes jo sykt tili ut på en så sterk motor..

hvilket gir bremset du på, hvor bremset du?

 

gratulerer med veldig! flotte tall allefall :)

 

du hadde vel maxeffekt på 6500?

Link to comment
Share on other sites

Bilen min bremsa 462 hk og 483 nm idag,

Bilen skal justeres etter veien og litt mere i rulla senere. mp frese opp baklokke da det ble en del baktrykk

fullt ladetrykk ifra 3029 omd :DDDDD

turtall max 6500 omd

 

ble veldig bra kurve på den, sterk som **** i hele registre

 

 

Vær grei og legg ut bremepapirene og spec. liste da. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bilen min bremsa 462 hk og 483 nm idag,

Bilen skal justeres etter veien og litt mere i rulla senere. mp frese opp baklokke da det ble en del baktrykk

fullt ladetrykk ifra 3029 omd :DDDDD

turtall max 6500 omd

 

ble veldig bra kurve på den, sterk som **** i hele registre

 

Vær snill og legg ut bremsepapirene og spec. liste da. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@ syvers:

Gratulerer med fine 448 hk og 531 Nm (390 lbs/ft, tilsier ca 1,7 i ladetrykk fremdeles?) og da en meget rask Cosworth. :D

Det er også helt klart en fjær i hatten til vedkommende som effektmålte og som oppgav ærlig effekt.

 

Nå som fasiten er klar, gidder du å legge ut de nye bremsepapirene. (tabellene)

Det er som alltid svært interessant å se kurvene med turtall for maks moment og effekt, samt ladetrykk mv.

 

Kos deg da. :D

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

kjempe bra.ser veldi bra gjennomført ut alt på denne bilen.tror dette har kosta litt.morro at det blei fungerende!=)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Jeg har en sånn 480hk netics turbo, min BEGYNNNER å lade på 3500 å kommer for fullt ved 3900...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...