Jump to content

2wd cos bremser


Guest Rabbit

Recommended Posts

Guest Rabbit

skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rabbit

Originale foringer som sitter der, satt originale ford skiver på når jeg kjøpte bilen..en hard oppbremsing så var de søppel...skjelvinga kom etter at jeg bytta skiver :huh: :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel både foringer å skiver fra ford kjent for å vere søppel.

 

hadde 1 escort for noen år siden den byttet jeg skiver på orginale fra ford 3 harde bremsinger så begynte

 

den å skjelve igjen.

Link to comment
Share on other sites

Guest bjørnstad
skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen...

har akk samme problemet på min. nye klosser og skiver.. har ikke mer dynamitt til overs vel hehe. skal bytte foringer og se om det hjelper. sitter orginale foringer fra bilen var ny.. er nok greit å få bytta.

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen...

 

hadde samma problem på min nettopp.. byttet alt og det var også glassblåst slik at alt var rent mellom navet og skiva.. rista som **** enda.. til slutt lånte jeg to nye kalippere fra en kompis, samme problem enda på bilen hans var dem helt fine.. så byttet jeg bremseslanger, da løste problemet seg.. har nå kjørt i et par uker med noen skikkelig nedbremsinger også, virker helt fint.. gud veit hvorfor dette skulle ha noe å si

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hadde 3 par nydreide bremseskiver til å ha forran, et av de er slissa å det er dem som det blir kast i først. Har nå "brukt" opp alle 3 settene med skiver (på ca 10 mnd) ettersom det har blitt kast på dem. Er dritt lei av at bilen rister nå. Vet at Ford sliter med bremsene originalt, men det må da gå an å få fikset dette på et ordentlig vis?

Link to comment
Share on other sites

Har nye poly foringer i forstilling.

Kan det være at kalipteren er føkka og at det hjelper med nye da tro?

Har bytta kaliptere bak, da den ene glideren hadde rusta fast slik at klossen hang på skiva konstant.

 

Hva med nye bremseslanger som clapton sier, kan det hjelpe å unngå kast i skiver? Hørtes litt rart ut men :S

Link to comment
Share on other sites

jeg var drit lei den ristinga,så jeg tok å boltet fast skiva til navet,boret å gjenget opp ett hull i navet,åså skrudde skiva fast med en bolt med konisk hode som ble forsenka i skiva,har ikke hatt problemer etter det ! nå må jeg faktisk bytte skive pga att den er utslitt!! har gjort dett på noe cossier på jobben også,med gode resultater. er jo nesten bare ford som ikke har skrudde skiver. <_<

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

ja, men er det ikke syko hardt å borre gjennom skiva å litt inni navet da? Går det greit å gjenge med vanlig gjengesett i navet eller må man han noe med litt kamfer i? =p

 

neida,det går fint med vanlig bor å gjengetapp. du bør bruke nye skiver da,det reparerer ikke "gammel" skade. du setter på skiva på navet,skrur hjulmuttrene ganske hart til,da sentrerer skiva seg pga konen på boltene,og da er det bare å bore i vei. :lol:

men selvsagt så må caliptere å forstilling være orden også,men er 100% sikker på att dette har noe for seg! åså koster det jo toppen 20kr å en times jobb å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Det holder vel om jeg tar å dreier opp et sett av de gamle skivene jeg har?

Mener å tro at forstillinga skal være grei da det både er gjennomført forstillingskontroll pluss at alle foringene i understellet er byttet! :D

 

du kan gjøre hele prosedyren først,åså dra på en plass de dreier skivene MENS de står på bilen,da blir det bra....å dreie skivene når de er av i en dreiebenk el. funker IKKE etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, sier du det ja. Leverte skivene inn på dreiing uten at de sto på bilen. Får prøve det neste gang da ;D

 

har du dreid skiven en gang før,så vil jeg anbefale nye skiver,de blir altfor tynne,og da blir det enda fortere kast i skivene....jeg bruker faktisk billig skiver fra mekonomen,de holder like lenge så de dyre skivene med hull,slisser og alt det derre..... :lol:

det er iallefall erfaringene mine.

Link to comment
Share on other sites

firestempla caliperne er kjempe lette å overhale. koster litt over 500 kr å overhale begge 2, da blir de gode som nye. kansje litt bedre siden du har gjort det selv, å vet akkuratt hvilken jobb du gjorde.. hehe

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

Skjelvinga mi fikset seg selv den faktisk, som nevnt lenger oppe var det nye skiver og klosser og blankpussa nav.

Skalv som bare det, men etter noen mil og noen kraftige oppbremsinger ble det bra!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...