Guest Rabbit Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen...
wolferen Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Foringer i forstillinga?? Hadde samme tulle på min cosworth byttet skiver,klosser å satte på polyforinger i forstillinga bilen er ikke til kjenne igjen ikke noe mere risting
Guest Rabbit Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Originale foringer som sitter der, satt originale ford skiver på når jeg kjøpte bilen..en hard oppbremsing så var de søppel...skjelvinga kom etter at jeg bytta skiver
wolferen Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Nå er vel både foringer å skiver fra ford kjent for å vere søppel. hadde 1 escort for noen år siden den byttet jeg skiver på orginale fra ford 3 harde bremsinger så begynte den å skjelve igjen.
Guest bjørnstad Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen...har akk samme problemet på min. nye klosser og skiver.. har ikke mer dynamitt til overs vel hehe. skal bytte foringer og se om det hjelper. sitter orginale foringer fra bilen var ny.. er nok greit å få bytta.
Guest clapton Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 skjønner ikke dette, nye skiver og klosser på cossien. Helt rent mellom navet og skiva, men alikevel skjelver det når man bremser og littegrann ellers....tips noen???? før jeg bruker dynamitt på bilen... hadde samma problem på min nettopp.. byttet alt og det var også glassblåst slik at alt var rent mellom navet og skiva.. rista som **** enda.. til slutt lånte jeg to nye kalippere fra en kompis, samme problem enda på bilen hans var dem helt fine.. så byttet jeg bremseslanger, da løste problemet seg.. har nå kjørt i et par uker med noen skikkelig nedbremsinger også, virker helt fint.. gud veit hvorfor dette skulle ha noe å si
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hadde 3 par nydreide bremseskiver til å ha forran, et av de er slissa å det er dem som det blir kast i først. Har nå "brukt" opp alle 3 settene med skiver (på ca 10 mnd) ettersom det har blitt kast på dem. Er dritt lei av at bilen rister nå. Vet at Ford sliter med bremsene originalt, men det må da gå an å få fikset dette på et ordentlig vis?
FrodeH Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Skifte foringer i forstilling samtidig som en skifter skiver og klosser. Ellers får en kjøpt bytte-kalipere på bl.a mekonomen til en grei pris.
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Har nye poly foringer i forstilling. Kan det være at kalipteren er føkka og at det hjelper med nye da tro? Har bytta kaliptere bak, da den ene glideren hadde rusta fast slik at klossen hang på skiva konstant. Hva med nye bremseslanger som clapton sier, kan det hjelpe å unngå kast i skiver? Hørtes litt rart ut men :S
Jonny.B Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 (edited) jeg var drit lei den ristinga,så jeg tok å boltet fast skiva til navet,boret å gjenget opp ett hull i navet,åså skrudde skiva fast med en bolt med konisk hode som ble forsenka i skiva,har ikke hatt problemer etter det ! nå må jeg faktisk bytte skive pga att den er utslitt!! har gjort dett på noe cossier på jobben også,med gode resultater. er jo nesten bare ford som ikke har skrudde skiver. Edited December 14, 2006 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hmm, hørtes da ut som en bra løsning det! Hva slags bor brukte du? og diameter på borr??
Jonny.B Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hmm, hørtes da ut som en bra løsning det! Hva slags bor brukte du? og diameter på borr?? husker ikke i farta, men skal sjekke i mårra når jeg kommer på jobben,har skruer liggende i verktøy skapet. du kan godt bruke to skruer også,da sitter skiva dønn fast. Prosjekt Electric orange Cossie
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 ja, men er det ikke syko hardt å borre gjennom skiva å litt inni navet da? Går det greit å gjenge med vanlig gjengesett i navet eller må man han noe med litt kamfer i? =p
Jonny.B Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 ja, men er det ikke syko hardt å borre gjennom skiva å litt inni navet da? Går det greit å gjenge med vanlig gjengesett i navet eller må man han noe med litt kamfer i? =p neida,det går fint med vanlig bor å gjengetapp. du bør bruke nye skiver da,det reparerer ikke "gammel" skade. du setter på skiva på navet,skrur hjulmuttrene ganske hart til,da sentrerer skiva seg pga konen på boltene,og da er det bare å bore i vei. men selvsagt så må caliptere å forstilling være orden også,men er 100% sikker på att dette har noe for seg! åså koster det jo toppen 20kr å en times jobb å gjøre det. Prosjekt Electric orange Cossie
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Det holder vel om jeg tar å dreier opp et sett av de gamle skivene jeg har? Mener å tro at forstillinga skal være grei da det både er gjennomført forstillingskontroll pluss at alle foringene i understellet er byttet!
Jonny.B Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Det holder vel om jeg tar å dreier opp et sett av de gamle skivene jeg har? Mener å tro at forstillinga skal være grei da det både er gjennomført forstillingskontroll pluss at alle foringene i understellet er byttet! du kan gjøre hele prosedyren først,åså dra på en plass de dreier skivene MENS de står på bilen,da blir det bra....å dreie skivene når de er av i en dreiebenk el. funker IKKE etter min mening. Prosjekt Electric orange Cossie
Kimmi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hmm, sier du det ja. Leverte skivene inn på dreiing uten at de sto på bilen. Får prøve det neste gang da ;D
Jonny.B Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hmm, sier du det ja. Leverte skivene inn på dreiing uten at de sto på bilen. Får prøve det neste gang da ;D har du dreid skiven en gang før,så vil jeg anbefale nye skiver,de blir altfor tynne,og da blir det enda fortere kast i skivene....jeg bruker faktisk billig skiver fra mekonomen,de holder like lenge så de dyre skivene med hull,slisser og alt det derre..... det er iallefall erfaringene mine. Prosjekt Electric orange Cossie
armani Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 evt kjøpe nye så ikke du må trøkke pedalen gjennom karosseriet før du har trykk? 2wd sierra cosworth
Samatron Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 (edited) firestempla caliperne er kjempe lette å overhale. koster litt over 500 kr å overhale begge 2, da blir de gode som nye. kansje litt bedre siden du har gjort det selv, å vet akkuratt hvilken jobb du gjorde.. hehe Edited December 14, 2006 by Samatron
Guest Rabbit Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Skjelvinga mi fikset seg selv den faktisk, som nevnt lenger oppe var det nye skiver og klosser og blankpussa nav.Skalv som bare det, men etter noen mil og noen kraftige oppbremsinger ble det bra!!
Kimmi Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 hvor får man kjøpt nye bremsekaliptere fremme og hva er ca. pris?
mr.cossie Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 f.eks hellanor/mekonomen.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now