Jump to content

Drømmer...


frode

Recommended Posts

Har planer om å kjøpe sierra cosworth 4x4 til høsten, og har gått lenge med disse planene i bakhue:

 

- Lakkere den candy-rød metallic eller volvo safran

- Fullt combat-kit

- Sparco racing-stoler

- Bur (kanskje, må ikke ødelegge inredningen helt, og vil helst ha med passasjerer)

- AEZ Zeus 8,5x18 felger

 

Noen flere forslag...

 

 

PS: Kom netopp over dette bildet på 2qute sin side. Er det noen her på forumet som eier den combat-sierraen???

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ikke for å drepe gleden din, men er combat styling noe fint på sedan??? jeg synes liksom det er tøffest med orginal look, med litt senking og tøffe hjul... men smaken er som sagt som baken.....

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Smaken er som baken å det er da enda godt!! Hadde blitt kjedelig hvis alle kjørte Fiesta eller Focus feks. Jeg syn Combat kittet er tøfft jeg, noe av det hvertfall. Har bygd en med Combat kit en gang å syns det ble brukbart. Har du lyst har du lov ;)

Link to comment
Share on other sites

ikke for å drepe gleden din, men er combat styling noe fint på sedan??? jeg synes liksom det er tøffest med orginal look, med litt senking og tøffe hjul... men smaken er som sagt som baken.....

Skulle akkurat til å si det samme selv... Hva med bare et Cosworth-kit?

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest 2qute

Tøft med litt annen styling da!! Stort sett så gjør ikke cosworth eiere annet enn å skryte, til nød kanskje de setter på noen hjul(ikke vondt ment..)....Tøft å få en bil som skiller seg litt ut! Sedan-utgaven er jo ikke akkurat rå på utseendet bare i seg selv......

Link to comment
Share on other sites

Tøft med litt annen styling da!! Stort sett så gjør ikke cosworth eiere annet enn å skryte, til nød kanskje de setter på noen hjul(ikke vondt ment..)....Tøft å få en bil som skiller seg litt ut! Sedan-utgaven er jo ikke akkurat rå på utseendet bare i seg selv......

Tja, har ikke sett så mange som skryter her jeg men.....

 

Og nå er det jo noen som prioriterer utseende på bilen, i stedet for å spinne smultringer og ligge konstant breit :rolleyes:

 

Angående utseende på sedanen så synes jeg den gjør seg svært godt med den orginale stylinga, vel å merke når alt er plass og ser helt ut.

 

Glassfiber-styling er noe man monterer en gang, og aldri mere :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Kristian

Vel, per dags dato er det en god del senda cossi, så for min del synes jeg det er bra noen er ute etter å skille seg ut...

 

Det som som regel er forskjellen på utsene er jo felger å lakk!!!

 

 

Derfor er det igrun greit man gjør litt anna, bare man er NØYE med finishen!!

 

Kompis av meg har en sedan, som er lakka inka gul perlemor (eller noe slikt) pervo farge....Å i vinter har han bygget og tilpasset en evo 5 (eller 6) front på bilen, ser helt sjef ut, samtidig som det blir combat skjørt å bakfanger...Slik det ser ut i dag, blir det bra....Men som sagt finishen er et MØST når det er glassfiber!!! Å kan vel si han her har tatt det i betrakning, har vel pussa i 14 dager istrekk tror jeg!!! hehe....

 

Når den er klar er litt usikkert, men den kommer på veien igjen iløpet av sommeren!!

 

Lykke til med prosjektet i allefall frode!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest mfafa

Candy-rød...mener du da originallakken som heter Magenta Metallic? :D Ellers syns jeg Cosworth er finest med original styling, pen lakk, kule felger og senk.. Hvis du vil dra den litt "langt" kan du bytte ut blinkersene med f.eks. noen ovale, sotede med krystalleffekt. Finnes på eBay til £10 ellerno. Så kan du heller legge litt penger i å få proff til å montere en stilfull toning på alle rutene. Og bruke resten av stylingpengene på å gjøre bilen mer strøken.. :) Bygge diskré stereo med en pen spiller, godt frontsett og ålreit forsterker? (ikke kjøp noe drit) Få en proff polerer til å bruke spesialmaskin og polere opp baklyktene dine osv...polere rutene før toning også.. blir helt strøkent.

Link to comment
Share on other sites

joda, takker for masse gode tips.

 

først når det gjelder stylingen, så syntes jeg kombat-kittet ser bra ut når resten av bilen gjør det, men vingen på bakluken skal jeg ikke ha. derimot hadde en DTM-vinge gjort seg der. er enig i at glassfiber fort kan sprekke, og det ser ut som at han ifra skien har hatt det problemet med sin styling også...

 

men som sagt, så ønsker jeg meg noe utenom det vanlige, som blir lagt merke til ;) :D

 

når det kommer til fargen, så mente jeg ikke originalfargen nei, men heller noe i likhet av denne, eller denne.

 

hadde vært stilig med denne versjonen av kameleonlakk også.

 

Noen synspunkter om felgene jeg satte opp da?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

tviler på disse passer, siden sedanen er 4-dørs, og helt annen front og bakende.

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

jo da, men den blir forferdelig dyr da...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ja, en kamerat av broren min har en volvo 850 med kameleonlakk, og jeg har hørt både fra han og flere andre at denne ligger rundt 10000kr liter'n :huh:

 

må nok heller bli en annen lakk ja...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

synspunkt på felgene...noen?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...