Jump to content

Det her kan vel kalles topp p ras


Syvers

Recommended Posts

Glem stålpakning, er ikke der problemet er. Hadde du hatt slik pakning her hadde det gått lengre før du hadde fått problemet, men da hadde det blitt mye dyrere, har sett ødelagte stempler og topper ved bruk av stålpakning før :(

 

Hadde eksakt samme havari med min bil, eksakt samme stedet på pakningen. Tar jeg ikke feil er det den fremre sylinderen som får magrest blanding på grunn av utforming av blant annet innsug, har nok blitt mappa for magert den motorn din, kan ikke skjønne annet. Og da ligger man på grensa med sylinder 1, i ditt tilfelleover grensa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Hvilket innsug er det snakk om? Med orginalt innsug blir sylinder1 den feteste. Sylinder 3 er problemet med orginalt innsug, dette problemet blir også verre med spacer.

 

Og ut ifra bildene har alle sylindre hatt gjennomslag, bare desidert mest på 1 og 4.

 

Er dette en "skikkelig" grp.a pakning?

 

Lambda verdi og fortenning på fullt øs?

Link to comment
Share on other sites

:)

 

Legger du ut bilde av toppen også, slik at vi får se fargen på alle eksosventilene ?

 

Hvilken bensinpumpe, strømforsyning og bensintrykksregulator har du?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

og bilde av stempeltoppene med godt lys

 

samt nærbilder av pluggene i rekkefølge, også med godt lys :)

 

Har ikke så mye tenningsbank at pakningen blir så mye deformert uten at det synes på andre komponenter. Det er ihvertfall min erfaring.

 

Hadde du toppen på måling etter første topp pakningsras?

Link to comment
Share on other sites

Kan legge ut flere bilder i morgen... sitter 200 l bensinpumpe og en orginal pumpe.. nye og større bremserør hele veien.. bensinfilter har blitt flyttet frem i motor romme

 

Er en orginal ford motorsport grp a pakkning..

 

Tror det sitter orginal bensin regulator på den..

 

Nytt batteri og dynamo er montert, topp spenning på systemet

 

Måling? nei sendte den bare på sjekk og planing på verksted

 

Orginalt innsug som har blitt porta ren.. alså skilleveggen i flaskehals har blitt fjerna (holde for øra) :ph34r:

 

Blitt mappa to ganger i bremsebenk.. begge ganger var han som mappa det stor fornøyd med verdier og kurver +++

derfor jeg muligens tror catch tank er løsningen,, under bremsing står jo bilen stille og da er alt bra.. under kjøring så fucker pakkningen seg

Link to comment
Share on other sites

RS Motor skrudde også opp alle plugga etter bremsing,, aldri sett noen så fine plugger før... helt gylden nøttebrune var dem..

 

Kjørte også en tur på gata etterpå med lamda osv.. helt fin her å

 

Slitsomt

Link to comment
Share on other sites

Jada stålpakkning og catch tank neste

 

syns ikke du burde montere det uten å finne ut hvorfor den pakningen

ble sånn .. kan koste deg hele motoren det :blink:

de pakningene ser ikke slik ut uten grunn

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

så mange gromme cossie folk det finnes her inne må da kunne svare på dette.. ?

men uansett.. lykke til og dette er kjiipt når ting skal virke.. :(

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
kan ikke være annet enn tenningsbank det der syvers

 

Hvis det er tenningsbak så er det tegn andre steder også, stempler, ventiler,plugger og forbrenningskamre

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Da den kommer iorden igjen, koble til en litt lengre slange slik at du kan se på bensintrykk under aks. Ser det med en gang om bensintrykk fallerbort, helt eller delvis

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
mulig du har spenningen på batteri og dynamo i orden ja,men bak på pumpa har du 10 volt.....rele er tingen....

 

isåfall er vell tykkere ledninger tingen

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Jeg synes stemplene viser spor etter banking.

 

Kompforhold? Afr og tenning fra maks turbotrykk og oppover i register?

 

Er motoren justert i benk eller er bilen justert på ruller? Det står begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Synes det ser ut som om den har gått litt magert. Det ser ut som det er litt pitting på 2'rn på eksossiden, ser også ut som om pluggene er litt vel lyse, men det kan være bilde som juger.

 

Gamle folk må ha lysere bilder :)

 

Hvor grove bensinrør har du?

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig vi kan slå ifra oss det med uplan blokk eller topp... tror jeg har kommet frem til at det er bensin som er probleme her.. se på pakkningen da! en uplan blokk fucker ikke opp en pakkning på den måten..

 

Bankeføler og bredbånds lamda har blitt brukt!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...