Jump to content

Recommended Posts

Posted

minner meg om min det der :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Glem stålpakning, er ikke der problemet er. Hadde du hatt slik pakning her hadde det gått lengre før du hadde fått problemet, men da hadde det blitt mye dyrere, har sett ødelagte stempler og topper ved bruk av stålpakning før :(

 

Hadde eksakt samme havari med min bil, eksakt samme stedet på pakningen. Tar jeg ikke feil er det den fremre sylinderen som får magrest blanding på grunn av utforming av blant annet innsug, har nok blitt mappa for magert den motorn din, kan ikke skjønne annet. Og da ligger man på grensa med sylinder 1, i ditt tilfelleover grensa.

Guest Larsern
Posted

Hvilket innsug er det snakk om? Med orginalt innsug blir sylinder1 den feteste. Sylinder 3 er problemet med orginalt innsug, dette problemet blir også verre med spacer.

 

Og ut ifra bildene har alle sylindre hatt gjennomslag, bare desidert mest på 1 og 4.

 

Er dette en "skikkelig" grp.a pakning?

 

Lambda verdi og fortenning på fullt øs?

Posted
:)

 

Legger du ut bilde av toppen også, slik at vi får se fargen på alle eksosventilene ?

 

Hvilken bensinpumpe, strømforsyning og bensintrykksregulator har du?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Magnus
Posted

og bilde av stempeltoppene med godt lys

 

samt nærbilder av pluggene i rekkefølge, også med godt lys :)

 

Har ikke så mye tenningsbank at pakningen blir så mye deformert uten at det synes på andre komponenter. Det er ihvertfall min erfaring.

 

Hadde du toppen på måling etter første topp pakningsras?

Posted

Kan legge ut flere bilder i morgen... sitter 200 l bensinpumpe og en orginal pumpe.. nye og større bremserør hele veien.. bensinfilter har blitt flyttet frem i motor romme

 

Er en orginal ford motorsport grp a pakkning..

 

Tror det sitter orginal bensin regulator på den..

 

Nytt batteri og dynamo er montert, topp spenning på systemet

 

Måling? nei sendte den bare på sjekk og planing på verksted

 

Orginalt innsug som har blitt porta ren.. alså skilleveggen i flaskehals har blitt fjerna (holde for øra) :ph34r:

 

Blitt mappa to ganger i bremsebenk.. begge ganger var han som mappa det stor fornøyd med verdier og kurver +++

derfor jeg muligens tror catch tank er løsningen,, under bremsing står jo bilen stille og da er alt bra.. under kjøring så fucker pakkningen seg

Posted

RS Motor skrudde også opp alle plugga etter bremsing,, aldri sett noen så fine plugger før... helt gylden nøttebrune var dem..

 

Kjørte også en tur på gata etterpå med lamda osv.. helt fin her å

 

Slitsomt

Posted
Jada stålpakkning og catch tank neste

 

syns ikke du burde montere det uten å finne ut hvorfor den pakningen

ble sånn .. kan koste deg hele motoren det :blink:

de pakningene ser ikke slik ut uten grunn

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

så mange gromme cossie folk det finnes her inne må da kunne svare på dette.. ?

men uansett.. lykke til og dette er kjiipt når ting skal virke.. :(

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Guest Magnus
Posted
kan ikke være annet enn tenningsbank det der syvers

 

Hvis det er tenningsbak så er det tegn andre steder også, stempler, ventiler,plugger og forbrenningskamre

Guest Magnus
Posted

Da den kommer iorden igjen, koble til en litt lengre slange slik at du kan se på bensintrykk under aks. Ser det med en gang om bensintrykk fallerbort, helt eller delvis

Guest Dre Racing@
Posted
mulig du har spenningen på batteri og dynamo i orden ja,men bak på pumpa har du 10 volt.....rele er tingen....

 

isåfall er vell tykkere ledninger tingen

Posted

:)

 

Må huske på at bilen har vært på rulla to ganger med veldig bra resultat, virker som probleme kommer når du bruker bilen etter gata.. hvis ikke han som bremsa bilen var både dritings og dopa

Guest zr50sl
Posted

har du plana blokka og toppen din da? med tanke på at toppakninga har ryki et par ganger nå

Guest Larsern
Posted

Jeg synes stemplene viser spor etter banking.

 

Kompforhold? Afr og tenning fra maks turbotrykk og oppover i register?

 

Er motoren justert i benk eller er bilen justert på ruller? Det står begge deler.

Guest Magnus
Posted

Synes det ser ut som om den har gått litt magert. Det ser ut som det er litt pitting på 2'rn på eksossiden, ser også ut som om pluggene er litt vel lyse, men det kan være bilde som juger.

 

Gamle folk må ha lysere bilder :)

 

Hvor grove bensinrør har du?

Posted

Tror egentlig vi kan slå ifra oss det med uplan blokk eller topp... tror jeg har kommet frem til at det er bensin som er probleme her.. se på pakkningen da! en uplan blokk fucker ikke opp en pakkning på den måten..

 

Bankeføler og bredbånds lamda har blitt brukt!!

Posted
Synes det ser ut som om den har gått litt magert. Det ser ut som det er litt pitting på 2'rn på eksossiden, ser også ut som om pluggene er litt vel lyse, men det kan være bilde som juger.

 

Gamle folk må ha lysere bilder :)

 

Hvor grove bensinrør har du?

 

Enig med du der.

 

Pluggene ser lyse ut og jeg ser også at den ene eksosventilen er lys i midten. Muligens for din har gått magert og varm, og så er blitt kjørt rolig etterpå og fått ett mørkere belegg utenpå.

 

Syvers.

 

Det virker helt sikkert unødvendig, men sett 2,0 BAR trykkluft inn på bensintrykkregulatoren, start bensinpumpen og mål hvor mange sek. det tar å fylle f.eks en 1,5 liters flaske. Mål også gjerne hvor mange volt du har på bensinpumpen når den går.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...