Cossiman Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 minner meg om min det der Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
WingDude Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Glem stålpakning, er ikke der problemet er. Hadde du hatt slik pakning her hadde det gått lengre før du hadde fått problemet, men da hadde det blitt mye dyrere, har sett ødelagte stempler og topper ved bruk av stålpakning før Hadde eksakt samme havari med min bil, eksakt samme stedet på pakningen. Tar jeg ikke feil er det den fremre sylinderen som får magrest blanding på grunn av utforming av blant annet innsug, har nok blitt mappa for magert den motorn din, kan ikke skjønne annet. Og da ligger man på grensa med sylinder 1, i ditt tilfelleover grensa.
Guest Larsern Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Hvilket innsug er det snakk om? Med orginalt innsug blir sylinder1 den feteste. Sylinder 3 er problemet med orginalt innsug, dette problemet blir også verre med spacer. Og ut ifra bildene har alle sylindre hatt gjennomslag, bare desidert mest på 1 og 4. Er dette en "skikkelig" grp.a pakning? Lambda verdi og fortenning på fullt øs?
RS 1000 Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Legger du ut bilde av toppen også, slik at vi får se fargen på alle eksosventilene ? Hvilken bensinpumpe, strømforsyning og bensintrykksregulator har du? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Magnus Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 og bilde av stempeltoppene med godt lys samt nærbilder av pluggene i rekkefølge, også med godt lys Har ikke så mye tenningsbank at pakningen blir så mye deformert uten at det synes på andre komponenter. Det er ihvertfall min erfaring. Hadde du toppen på måling etter første topp pakningsras?
Syvers Posted June 19, 2006 Author Posted June 19, 2006 Kan legge ut flere bilder i morgen... sitter 200 l bensinpumpe og en orginal pumpe.. nye og større bremserør hele veien.. bensinfilter har blitt flyttet frem i motor romme Er en orginal ford motorsport grp a pakkning.. Tror det sitter orginal bensin regulator på den.. Nytt batteri og dynamo er montert, topp spenning på systemet Måling? nei sendte den bare på sjekk og planing på verksted Orginalt innsug som har blitt porta ren.. alså skilleveggen i flaskehals har blitt fjerna (holde for øra) Blitt mappa to ganger i bremsebenk.. begge ganger var han som mappa det stor fornøyd med verdier og kurver +++derfor jeg muligens tror catch tank er løsningen,, under bremsing står jo bilen stille og da er alt bra.. under kjøring så fucker pakkningen seg
Syvers Posted June 20, 2006 Author Posted June 20, 2006 RS Motor skrudde også opp alle plugga etter bremsing,, aldri sett noen så fine plugger før... helt gylden nøttebrune var dem.. Kjørte også en tur på gata etterpå med lamda osv.. helt fin her å Slitsomt
to far gone Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Jada stålpakkning og catch tank neste syns ikke du burde montere det uten å finne ut hvorfor den pakningen ble sånn .. kan koste deg hele motoren det de pakningene ser ikke slik ut uten grunn HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
RsturboS2 Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 så mange gromme cossie folk det finnes her inne må da kunne svare på dette.. ? men uansett.. lykke til og dette er kjiipt når ting skal virke.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Åshøgda-raceway Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 kan ikke være annet enn tenningsbank det der syvers
Guest Magnus Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 kan ikke være annet enn tenningsbank det der syvers Hvis det er tenningsbak så er det tegn andre steder også, stempler, ventiler,plugger og forbrenningskamre
Guest Magnus Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Da den kommer iorden igjen, koble til en litt lengre slange slik at du kan se på bensintrykk under aks. Ser det med en gang om bensintrykk fallerbort, helt eller delvis
Syvers Posted June 20, 2006 Author Posted June 20, 2006 (edited) Nå har jo jeg pussa blokka Edited June 20, 2006 by Syvers
Jonny.B Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 mulig du har spenningen på batteri og dynamo i orden ja,men bak på pumpa har du 10 volt.....rele er tingen.... Prosjekt Electric orange Cossie
Guest Dre Racing@ Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 mulig du har spenningen på batteri og dynamo i orden ja,men bak på pumpa har du 10 volt.....rele er tingen.... isåfall er vell tykkere ledninger tingen
Syvers Posted June 20, 2006 Author Posted June 20, 2006 Må huske på at bilen har vært på rulla to ganger med veldig bra resultat, virker som probleme kommer når du bruker bilen etter gata.. hvis ikke han som bremsa bilen var både dritings og dopa
Guest zr50sl Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 har du plana blokka og toppen din da? med tanke på at toppakninga har ryki et par ganger nå
Guest Larsern Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Jeg synes stemplene viser spor etter banking. Kompforhold? Afr og tenning fra maks turbotrykk og oppover i register? Er motoren justert i benk eller er bilen justert på ruller? Det står begge deler.
WingDude Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Burde vært kjørt med både bankeføler og bredbåndslamda den motorn der etter dette.
Guest Magnus Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Synes det ser ut som om den har gått litt magert. Det ser ut som det er litt pitting på 2'rn på eksossiden, ser også ut som om pluggene er litt vel lyse, men det kan være bilde som juger. Gamle folk må ha lysere bilder Hvor grove bensinrør har du?
Syvers Posted June 21, 2006 Author Posted June 21, 2006 Tror egentlig vi kan slå ifra oss det med uplan blokk eller topp... tror jeg har kommet frem til at det er bensin som er probleme her.. se på pakkningen da! en uplan blokk fucker ikke opp en pakkning på den måten.. Bankeføler og bredbånds lamda har blitt brukt!!
Syvers Posted June 21, 2006 Author Posted June 21, 2006 2 mm overdim rør hele veien.. Larsern den har kun blitt justert i rulle..
RS 1000 Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Synes det ser ut som om den har gått litt magert. Det ser ut som det er litt pitting på 2'rn på eksossiden, ser også ut som om pluggene er litt vel lyse, men det kan være bilde som juger. Gamle folk må ha lysere bilder Hvor grove bensinrør har du? Enig med du der. Pluggene ser lyse ut og jeg ser også at den ene eksosventilen er lys i midten. Muligens for din har gått magert og varm, og så er blitt kjørt rolig etterpå og fått ett mørkere belegg utenpå. Syvers. Det virker helt sikkert unødvendig, men sett 2,0 BAR trykkluft inn på bensintrykkregulatoren, start bensinpumpen og mål hvor mange sek. det tar å fylle f.eks en 1,5 liters flaske. Mål også gjerne hvor mange volt du har på bensinpumpen når den går. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now