Jump to content

Min bil


351RS

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ikke helt fornøyd når jeg var ferdig med siste strøket, ble litt lite lakk å litt renn, men det var glemt når alt av lister å div. kom på igjen. Er veldig fornøyd med åssn den ble seende ut nå. Lakk "pakka" betalte jeg 1700kr for+ sparkel, slipepapir, mask. tape, osv. Kom vel på under 3 lapper totalt. Men det var et lærerikt prosjekt, å neste lakkering blir bedre.

Ford stv: hva mente du var japsepreg? bare litt nysjerrig.

 

Jan Samuelsen

Link to comment
Share on other sites

Japsepreg..?

 

Hmm, det er noe med fronten, frontfangeren minner meg litt om noe fra en mazda 323 kanskje, er ikke helt sikker.

Grillen høyner faktoren litt til tror jeg.

Det ligger kanskje også noe i at vi er vant med og se granada`er uten plast..?

 

MEN! Jeg sier ikke at bilen er stygg!

Synes den ser råtøff ut! Stå på, kult prosjekt!

 

Får litt djevel følelse av fargen :D

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny lakk!! endelig på tida:) blei veldig bra syntes jeg iallefall. knallrå bil!!! Hvilken lakk brukte du på listene???

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Vel, min mening har hele tiden vært at når resten av bilen ble såpass ombygd, var det litt snaut å nøye seg med den vanlige "stylinga" :svart med hjulbuekrom, Ghiagrill, Ghiapanserlist, laksetrapp, evt Eikerstyling eller 2,8injection spoiler osv, som MANGE foreslo. Egentlig en original bil med evt. litt bolt on saker. Synes den fortjente noe litt mer spesiellt. Å nå er det mer harmoni i det hele, å det var målet. På et treff med 100 Granadaer, er det ingen risiko å finne en til.

 

Ford stv, sjekk linken for litt data på kjerra.

 

http://www.consulgranada.net/phpBB2/viewtopic.php?t=654

 

Sidelistene er fra injection (den til førerdøra er splitt ny, var innpakka i plasten enda) rutelistene er demontert å lakket matt svart bra Bilextra. Ble faktisk helt ok.

 

Jan Samuelsen

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

om man custom en granada så gjør man det man liker selv..samma på min bil det..er mange forskjellige meninger på min bil åssn jeg gjorde det der.synes bilen ble tøff jeg.. annen farge kanskje men alt i alt veldig bra..!!!

 

 

 

 

MVH

eivind

Link to comment
Share on other sites

Blei bra, overraska meg litt med farga må jeg si, ikke venta meg rødt, scoopet minna meg om Nissan S12-scoop fra sia, kanskje litt japsepreg av det, men likte grillen din, egen vri, syns ikke det så ut som en japse, blei mye bedre med scorpiofangerne etter lakk også etter min mening, alt i alt, grattis med ny lakk, blei kjempebra i følge bildene.

 

Den bilen blir lagt merke til, det er sikkert, men få på senkefjærene igjen a, da blir det deilig å se på, rein nytelse.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg synes åsså at den type scoop er mer amerikansk, ikke akkurat f&f stil. Er faktisk laga av senterbiten foran fra et reservepanser, som er snudd, å laga nye sider til.

Vær trygg, senkesettet skal på igjen, ble nesten sjokka når jeg så på de gamle bildene med senkesettet, var den så lav ! Er bare liiitt bekymra for frontspoileren da, he-he.

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Bilen er gjennomført.! Mye gamp ere i den a?

 

 

 

ser jo på bildet at det er trommelbremser bak, og alle som kan litt om biler og fart at det ikke kan være alt for mye "gamp" i denne. ville være galskap å kjøre med sånne bemser og mye "gamp"... :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

10" trommelbremser holder til hissig V8 ved godkjenning det, sjekk heller opp frambremsene hans du, der mesteparten av bremsekrafta ligger også, sier ikke at bakbremser er uviktig, men solide tromler holder lenge, er bremser som meget sannsynlig overgår dine på den bilen.

 

Litt OT: Hva har du gjort med problemet med bærearmer som subber i travers og fjær foran, bare slipa så det har slutta?

Målte høydeforskjell mellom 2.8 min og 2.0 min(2.0 er HØY), var 110 mm forskjell foran, hehe, uten kappa eller gløda fjærer.

Har du forresten gjort noe med camberen foran(og bak)?

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Lurte på en liten ting, skal bygge om til Aod nå.

Er din bil godkjent med Aod? Eventuelt, kjenner du til noen biler som er godkjent med Aod?

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Med 320x30 mmm skiver med 4 stempla calliper kan jeg love at det er bremser nok. Låser hjulene fra 160+ km/t på Rudskogen runde etter runde. De bremsene har faktisk skremt meg med sin effekt. Det kommer skiver også bak.

Det er kuttet å sveiset litt for å ordne øket fjæringsvei, ja, og det er negativ camber foran å bak, ja. Dette kom som et resultat av de modda bærarmene foran, å senkinga bak. Bak er dette kompansert for med å flytte traversen oppunder bilen igjen (med mine spesial alu. foringer), slik at den ikke skrever for mye.

Den er ikke godkjent med AOD, er litt usikker på åssn det ville gått, men så lenge dem ikke tester i høyere fart, så skulle vel ikke det være no problem. Skriv C4 i søknaden, du, de vil aldri kunne se det. Som du kanskje vet, er det bare 3 trinn på "spaken" på AOD'en, så det vil ikke vises.

Metode for fullgass manuell kjøring med AOD: Sett spaken i 1, dra den ut til maks turtall, sett spaken i 2, og med en gang den girer til 2 sett den tilbake til 1. Dra den ut til maks, sett den deretter i 2 igjen. Den vil da gire til 3. Noen som skjønte den?

Link to comment
Share on other sites

Jaså, du. Ja, som sagt, så ble ikke resultatet strøkent, men det er ingen bobler på bilen, fikk ingen sånne reaksjoner, men toppstrøket ble som sagt litt tynt,fikk for lite lakk, og dermed ser den litt ruflete ut, matt, appelsinhud, eller hva du vil kalle det. Lakken har rett å slett ikke flyti ordentlig ut. Du kan tro jeg var irritert.

Link to comment
Share on other sites

Ble bra det er, fin farge og definitivt uvanlig styling. Smaken er jo forskjellig, men jeg liker det du har gjort jeg. Eneste er at den er liksom litt breiere forran enn langs sidene, men det er vel ikke vits å legge 30kg sparkel på dørene, den går ikke fortere av det.

Om lakken er litt ujevn, så har det vel lite å si så lenge den er tett. Du kjører vel altfor fort til at folk får se så nøye på den alikevel :D

Kult prosjekt iallefall!

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. Er kanskje litt enig med deg Gess, men som du skjønner, så hadde jeg ikke akkurat mye å velge på når det gjelder Granada. Er i allefall ganske fornøyd til slutt.

Jaja, da er det 5 dager til jeg vender snuta nordover. Skal hjem til Nord-Norge i ferien med doningen. Det blir spennende. Har ikke stereo, så det blir bare golåt hele veien, he-he. Er litt spent på forbruket denne gangen, med overdrive. Sist, med C4 gikk den på 1.6 l/mil, å det burde vel bli endel mindre nå. MEN, det var verdt hver krone, spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...