Jump to content

Grenrør-tråd


Guest Magnus

Recommended Posts

hvis du ser så står det irx 600 på hannes :)

 

:D :D :D :D :D

 

stemmer det.

 

ville prøve denne turboen

 

er noen svensker som påstår at denne turboen er helt værst i 500hk klassen men den som lever får se :closedeyes:

 

går det til skogen så ja ja :P man har da prøvd

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvilke turbo er det? ligner ikke på IRX450en som jeg hadde..

 

har du ikkje irx turboen lenger???

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

fulgte med bilen når jeg solgte den. angrer litt på det. den gikk skikkelig godt, men nå er alle muligheter åpne da jeg har ny bil med VELDIG mye mindre rust. hehe

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

magnus trur du dette vil virke på cosworth?? dårlig bilde :blush:

 

Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren.

 

Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer.

 

For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør.

Link to comment
Share on other sites

hvilken kasse hadde du i gamlebilen da eller var det 2wd

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren.

 

Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer.

 

For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør.

 

dette er ett org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål.virket greit nok på escort wrc bilene :D

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål. Virket greit nok på escort wrc bilene :D

 

 

Nå ble jeg jaggu litt misunnelig for første gang her. :D

 

Hvor fikk du tak i det?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en org wrc manifold fra escort wrc. støpt i rustfritt stål. Virket greit nok på escort wrc bilene :D

 

 

Nå ble jeg jaggu litt misunnelig for første gang her. :D

 

Hvor fikk du tak i det?

 

det ligger i uk og venter på betaling skal bli klarert :D burde være her til jul ca.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

For noen syke deler du får tak i geir! Hehe!

Du er rimelig ram på litt sjeldne varer.

 

Hørt noe mere om grenrøret mitt?

Hilsen Kim

 

 

ja skal ringe deg etter at guttungen er lagt

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Det wrc grenrøret jeg har sett er i inconel. Men kan hende det er flere typer for det jeg vet.

 

dette er støpt i rustfritt som sagt.

 

inconel røret var kanskje sveist eller??

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

magnus trur du dette vil virke på cosworth?? dårlig bilde :blush:

 

Det viktigste på røret syns jo ikke, nemlig collectoren.

 

Men etter de som vistnok kan det (selvutnevnte) så skal det vel passe fint med div nts turboer.

 

For min egen del har jeg ikke helt troen på korte tykke rør.

 

 

Poenget er vel at man velger riktig type grenrør i forhold til motorens turbo, komp, porting, kammer mm.

 

Det er f.eks ikke tvil om at 2wd manifolden er den rette å bruke i mange tilfeller. I andre tilfeller er det riktig å bruke 4x4 manifolden. Noen ganger er det korrekt å bruke slike grenrør som du hverken liker eller har tro på.

 

Som alltid er det resultat av alle kombinasjonene, eller helheten som teller.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

Edited by vinge87

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter

 

prøv denne linken her

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter

 

prøv denne linken her

 

 

takk der sto det litt interesagne ting :) er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

er det noen her som har prøvd et slikt grenrør, glemte å spørre om det

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter

 

prøv denne linken her

 

 

takk der sto det litt interesagne ting :) er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe

 

Legg spesielt merke til at motoren måtte mappes på nytt. Dette er egentlig det mest vesentlige. Du som har datasprut kan gjøre akkurat som du vil, men det er jo synd at du har valgt ett gammelt T3 turbinhus og kostbart baklokk med integrert wg om du vil ha grenrør. Med grenrør burde du heller valgt ett moderne GT turbinhus uten wg. Helt klart at det er en bedre og mer fleksibel løsning i forhold til det effektmessige.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter

 

prøv denne linken her

 

 

takk der sto det litt interesagne ting :) er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe

tviler men skulle hatt ein billig zetec sak.har du en? :lol:

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

hmm, er det noen som har prøvd dette grenrøret?

 

http://www.petergproduction.com/9aa534da-5...8922f2-127.html

 

pelle nå må du våkne hehe

 

funker det med garret gt3071r?

 

http://www.passionford.com/forum/viewtopic...highlight=peter

 

prøv denne linken her

 

 

takk der sto det litt interesagne ting :) er vel ingen som har en slik brukt tilsalgs hehe

 

 

 

Legg spesielt merke til at motoren måtte mappes på nytt. Dette er egentlig det mest vesentlige. Du som har datasprut kan gjøre akkurat som du vil, men det er jo synd at du har valgt ett gammelt T3 turbinhus og kostbart baklokk med integrert wg om du vil ha grenrør. Med grenrør burde du heller valgt ett moderne GT turbinhus uten wg. Helt klart at det er en bedre og mer fleksibel løsning i forhold til det effektmessige.

 

men ingenting er avgjort, snakket med turbokongen og det er han som anbefalte meg dette grenrøret, han setter bare turboen til uten initern wast og gir meg en extern istedenfor ingen probblem sa han :) orginalt kommer jo det ikke til å se ut i rommet alikevel hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

da har jeg bestillt et grenrør fra peter, med extern wastgate så dette skal bli spenendes :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

da har jeg bestillt et grenrør fra peter, med extern wastgate så dette skal bli spenendes :)

 

Gratulerer :)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Dette blir saker!

Hvis du er i kontakt med Peter G. kan du spørre hvorfor det er best med tennrekkefølgen mot klokka? (Sett innenfra røret.) Jeg har også troen på at rør uten split pulse skal ha tennrekkefølgen i sirkel, men jeg trodde det skulle være andre veien.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir saker!

Hvis du er i kontakt med Peter G. kan du spørre hvorfor det er best med tennrekkefølgen mot klokka? (Sett innenfra røret.) Jeg har også troen på at rør uten split pulse skal ha tennrekkefølgen i sirkel, men jeg trodde det skulle være andre veien.

 

 

jeg skal se om jeg klarer og huske det ja hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...