Sta1n1 Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Det stemmer at de "amerikanske grønndysene" leverer en del mindre bensin en de grønne 803, husker ikke jeg feil så måtte jeg vel sette 100% åpning på dysene til Viggo på 1.5bar, hvor man ved de grønne 803 ville hatt mye mindre åpningstid på dysene. Men etter noen forsøk så traff vi greit på chip til de amerikanske dysene.Farge koder er ikke noe å kjøpe dyser etter, selv om man innen "Cosworth" har grønne, lyseblå, gråe etc.. Husk at Bosch har MANGE typer gråe dyser, som bla. sitter på Posche etc.. og som ikke har samme cc som 403 "Cosworth" gråe. Mye bedre å kombinere med dysenr som står på de, slik at man alltid vet at man får korrekt. Komfort: Hvor står det at Siemens 3102 er 570cc ? Da de er 599cc @3bar hvertfall etter de kilder jeg går etter. så disse amerikanske grønndysene er ikkje bra nok for grønndyse oppsett ? ikkje viss eg lader litt moderat og ? føler meg lurt hehe, selger mente på at det var bare kosmetisk forskjell på desse og vanlige grønne dyser Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 (edited) de leverer litt mindre enn grønndysene, men det kommer litt an på chip og, jeg har testa forskjellige greier, og fikk grei blanding med rundt 4 bar bensintrykk (grunntrykk) og en standar 330 chip som jeg lånte, ellers kan jo pukkelrygg programere chip til deg som passer bedre til dysene.uansett, å få det sjekka med bredbånds lambda er en stor fordel. Og dette var da med 1,5 i turbotrykk på standard 4x4 turbo..(korter vel litt inn på levetid på turbo da men ) Edited September 13, 2007 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 er litt ny på dette her bensintrykk greiene ! grunntrykk er trykk ved tomgang det eller ? bredbåndslambda ja, trur ikkje eg tåre å setta det på uten å bruke det nei btw. er det noen som vett hva som skal stå på desse her 3 bars mapsensorene ? delenr. eller noe sånt ? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 grunntrykk er på tomgang og uten vacum slangen tilkobla,, dette skal stå på 3 bar map : APS05/01, på en som jeg kjøpte var noen av bokstavene ombytta, men den fungerte helt likt den andre jeg hadde allikavel.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Kjøpte ett sett grå dyser fra en her inne, disse hadde nr 0280 150 130.I følge dyseoversikten, så er disse 192cc???? Skal ikke disse være 503cc på 3 bar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 de grå dysene skal ha nummer 403 (siste tre siffer)som nevnt tidligere i posten, er å kjøpe dyser etter farge dårlige greier... Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 de grå dysene skal ha nummer 403 (siste tre siffer)som nevnt tidligere i posten, er å kjøpe dyser etter farge dårlige greier...Var det jeg trodde.... Kjøpte di jo fra en fyr her inne. Er vell ikke rart bilen går dårlig da.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 hehe, skulle ikke være no rart det da nei... Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 hehe, skulle ikke være no rart det da nei...Nei...Får ikke turtall, å bilen trekker ikke. Kjøpte dysene av bclars, som sa det var grådyser til cosworth... Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 vil sikkert bli noe rar med så små dyser ja, .. kan jo være greit å sjekke nummeret på dysene FØR en kjøper har foresten no dyser som jeg kan selge, men ikke så store store som grådyser.. ta kontakt på pm hvis det er av interesse.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 (edited) Nei...Får ikke turtall, å bilen trekker ikke. Kjøpte dysene av bclars, som sa det var grådyser til cosworth... 0280150403 skal de gråe "cosworth" dysene hete. Dysene du har kjøpt er jo mindre en de orginale og du bør ikke kjøre med bilen før du har satt tilbake ditt gamle oppsett (chip, dyser,map-sensor etc..). Får håpe du ikke har prøvd å kjøre for mye (med ladetrykk), mager blanding er ikke godt for motoren din. Du bør ta kontakt med selger;-) Edited September 26, 2007 by PukkelRygg Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 (edited) Nei...Får ikke turtall, å bilen trekker ikke. Kjøpte dysene av bclars, som sa det var grådyser til cosworth... Det er grådyser til Renult 2,8L V6. Hovedproblemet med all inkompetanse er at man ikke er klar over dette selv. Hvis man i tillegg er "praktiker" så går dette lett utover andre. Motorskader og/eller havari venter rett rundt hjørnet. Hvis du er uheldig kan du ha skadet motoren allerede. Det bør ikke være noe problem å få omgjort dette kjøpet. Edited September 26, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjellathe1 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 (edited) finner ikke nr på mine grå dyser:( står 344 på stikk å 060 men den ene står det 541 og 086 hva er dette? ser ut som dem bynder med 0280 Edited September 26, 2007 by kjellathe1 Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aleksakn Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 noen som veit hvilke forder som bruker høy ohms dyser? trenger høy ohms dyser på 330-370 eller rundt der Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 finner ikke nr på mine grå dyser:( står 344 på stikk å 060 men den ene står det 541 og 086 hva er dette? ser ut som dem bynder med 0280 Dersom nummeret begynner på 0280, så er det stor sansylighet for at det er Bosch dyser. Og da bør resten av 0280... stå der.Ta av dysekontakten og vri teksten mot deg, så skal det være mulig å se hva det står der, det er 4 dyser og en av de bør man kunne klare å få lest dysenummeret av! Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjellathe1 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Dersom nummeret begynner på 0280, så er det stor sansylighet for at det er Bosch dyser. Og da bør resten av 0280... stå der.Ta av dysekontakten og vri teksten mot deg, så skal det være mulig å se hva det står der, det er 4 dyser og en av de bør man kunne klare å få lest dysenummeret av!ser ut til å være filet av:( Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 ser ut til å være filet av:(høres lite bra ut, du bør få det sjekket med bredbånds lambda, uansett om det ser ut til å virke bra eller ei... Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjellathe1 Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 høres lite bra ut, du bør få det sjekket med bredbånds lambda, uansett om det ser ut til å virke bra eller ei...ligger på bordet har blå i bilen:) Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjellathe1 Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 hvem sjekker dyser? har oxo en chip av uvist opphav og hk noen som hvet hvem som kan sjekke sånt? helst i nærområdet:) bor i nord-oppland Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 hva står det på chip`en? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 fant dette på saab turbo forum "Vad du än väljer så ligg unna Siemens Deca dyser, dom är alltför olika i flöde från fabrik! Jag har set dom flöda från 50cc for lite upp till 40cc for mye på dyser som egentligen skulle ge 630cc. "noe å tenke på for de som kjører siemens dyser? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 har noen hvite/grå dyser som er merket: 0194/10Noen som vet hvor mange ccm de er? Noen som kan svare på denne? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Hmm...bosch grå dyser er det eneste jeg er absolutt anbef å ikke bruke, Simens skulle være bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 fant dette på saab turbo forum "Vad du än väljer så ligg unna Siemens Deca dyser, dom är alltför olika i flöde från fabrik! Jag har set dom flöda från 50cc for lite upp till 40cc for mye på dyser som egentligen skulle ge 630cc. "noe å tenke på for de som kjører siemens dyser? Jeg har lest tilsvarende ang. andre ettermarkeds "racing" dyser også. Dysene er alt for ulike. De som gi mest på lave "duty cycles" (tomgang) gir minst på full gass o.l. Det er kanskje derfor det gjøres ett nummer av at dysene påstås levert i "matched set" o.l., de har ingenting å tape. Som kunde har man lite dokumentasjon å stille opp med. For Bosch er slike selvfølgeligheter selvsagt en selvfølge. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar 4x4 Cosworth Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Nettopp kjøpt bilen min, og prøver å finne ut av dysemysteriet!? Dysene er blå, og kjøres ilamme en 290 chip. På dysene står det 1140/00, mens en av dysene har nr. 1160/00. Er en av dysene større enn resten? Kjører uten lambdasonde og 3 kg bensintrøkk, og den drukner totalt ved ordentlig gasspådrag. Smeller og skyter. CO er justert til 0.5 ved dette trykket. Tips noen? Har fått høre at Chip`en min skal ha lambdasonde, men den jeg har er litt brent, så jeg hadde lyst til å prøve uten, og når CO ble bra, tenkte jeg vi skulle prøve. Men det ble som sagt drukning. Har også noen dyser som jeg tror har vært grå, mulig de er lakket over (grå nederst) De har nr. 0280 150 403. Finner de ikke på dyseoversikten som er nevnt over her, hvor stor er de, og hvilken chip passer de best ilamme? Setter pris på all hjelp MVH Bjørnar 91` Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now