Jump to content

ekstralys


Mute

Recommended Posts

Jeg har som dere sikkert vet en Focus 2001 mod. Og bor i nord norge hvor mørke tiden kommer med stormskritt. Da jeg bor i et område med en del elg langs veien syns jeg det er spesielt viktig å ha godt med lys på bilen.

Syns det er ok lys på bilen men har fått meg noen overraskelser av elgen tidligere. Vurdere da å gå til innkjøp av ekstralys for å putte i fronten på bilen.

Men er litt redd for at det skal se noe "teit" ut med noen svære lykter i fronten siden bilen har så liten grill.

 

Er det noen som har ekstra lys på bilen? Eller erfaringer rundt dette.

Legg gjerne inn bilder om dere har bilder av fokus med ekstralys.

Ford Mondeo Ghia X 2004 130hk 5Tronic :)

Link to comment
Share on other sites

Sett på noe som er lett og ta av...sånn at du kan eventuellt selge/vise fram bilen UTEN noe ekstralys...ikke fres store hull i fronten liksom....selv om det kanskje ser best ut hvis du feller inn noen bøttelykter på en måte (Frese)....

 

Men det var snakk om effektivitet og ikke utseende her ikkesant?

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gått for en rad med ekstralys som du har under skiltet eller noe slikt, ikke de svære tusenmetringene. Synes de er mer diskre, men fungerer bra :)

 

En annen ting du kan vurdere er jo sterkere pærer i lyktene. Vet ikke om lyktene på focus tåler det da, men på min sierra har jeg 80/100w pærer i hovedlysene og 100w i de orginale ekstralysene og det blir mye bedre. Men hvis du skal bruke dette må du koble opp rele til lysene ellers svir du lysbrytern! :o

Link to comment
Share on other sites

Guest AtleFocus

har tenkt på dette jeg og...kanskje sette det inn i den øverste grillen...der man åpner panseret....får plass til 4 små sterke fjernlys....2 på hver side av låsen...???????? :)

Link to comment
Share on other sites

Kan kjøpe sånne små ovale ekstralykter fra Hella, de lyser godt. og det monteres om høsten, og demonteres om våren uten noen merker. Må kanskje bestille de, men dog..

Og så har jo vi klubbmedlemmer avtale med Hellanor, som er importør, det er jo og ett pluss.:D

Link to comment
Share on other sites

ok. bladde fort gjennom, men la ikke merke til noe sidetall og så bare at siste side også var seter :blush: nå fikk jeg heller ikke opp katalogen da... møkkanettverk

Link to comment
Share on other sites

jeg fant på sidene til hellanor ( www.hellanor.no )

en oversikt eller hva man skal kalle det.

de har en database med de fleste bilene på markedet og så kan man se bilder der med de forskjellige lysene på bilen.

kan ikke si at jeg fant noen som passet spesielt godt på focusen.

 

her er linken direket til prøve rommet http://www.kgk.se/kgk/handels/hella/index.html

Edited by Mute

Ford Mondeo Ghia X 2004 130hk 5Tronic :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Desperado

Dette blir jo en svær opperasjon men resultatet tror jeg kan blir bra:) Kjøp full wrc styling og sett på det settet de har med ekstralys når de kjører om kvelden, tror det skal en del til å bli overrasket av elgen da ;)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest mk III 04

Du kan kjøpe på nesten hvilken som helst bilrekvisitabutikk en skiltplate med fester for ekstralys, denne er lett å ta av og på.

Ekstralysene kan du montere med med en kontakt som du lett kan koble fra på sommeren, gjelder å ikke kjøpe så store lys at det ser ut som du har kjørt på mikke mus når du sitter i bilen..... :blink: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...