Jump to content

Effekt problem


kh turbo

Recommended Posts

Ikke bare bare med effekt, først tok jeg diffen ved pådrag i 5.gear og noe ujevn vei... fikk "lappa" i sammen denne med nye planet hjul og kryssbolt i påvente av at gruppekjøpet på gripper/r&d diff skal bli sendt avgårde..

 

Har den en dag på veien så smeller det igjen, pådrag på 2. gear, ikke noe clutching eller herjing, bare flat peddal. Trodde det var diffen som tok kvelden igjen, men nei da den holdt.

 

Det som derimot ikke holdt var utgående aksel på gearkassa??? akselen røyk tvert av rett forann splines`n, trodde T5 klarte litt moment... men nei da

 

Så det er vel sellholm som gjelder nå...

 

Og jeg som bytta til 2wd fordi jeg trodde det kom til å holde, og slite mest på bakdekka... har ikke fått slitt opp et sett bakdekk engang, før kasse og diff takker for seg...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hørest ut som du har bra me moment i bilen din,T-5 holder bra lenge men den har sine tydlige begrensninger.Er ikke uvanli at di ryker på middels trimma biler.Samme skjedde me min.Sellholm vet jeg ikke va tåler men tremec ska nokk holde i massevis..

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm.

 

Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear.

 

Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse.

 

Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her?

 

Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

sekvensiell dogbox er nok det beste,mest effektive å artigste uten tvil.

Går jo an å høre med tremec om man kan få kjøpt anna utveksling men tvile litt.

Det er en krafti ettermarkedskasse(trur det hete d)

Mange velger nok denne pga pris å holdbarhet

Link to comment
Share on other sites

tremec har kun 2 stk forskjellige utvekslinger.

 

TCET4615 ASSY, TRANS. - TKO-500 (FORD) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68

TCET4616 ASSY, TRANS - TKO-500 (GM) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68

TCET5201 ASSY, TRANS - TKO-500 (FORD) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68

TCET4617 ASSY, TRANS - TKO-600 (FORD) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.82

TCET4618 ASSY, TRANS - TKO-600 (GM) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.82

TCET5008 ASSY, TRANS - TKO-600 (FORD) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.64

TCET5009 ASSY, TRANS - TKO-600 (GM) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.64

 

 

bare forskjell på siste gir

 

edit

 

altså på tko 600 da som dere ser

Edited by Magnus
Link to comment
Share on other sites

Tremec er guuud det. men selholm er grise kuuult da.. mye raskere akslerasjon og smidighet.. + at du kan ha en fin utveksling.. tenk deg å enkelt det er å ligge breidt på 2 gir og smekke den over 3 gir for å holde den fine sladden helt til turtalls sperra smeller inn gang på gang :D

Link to comment
Share on other sites

wingdude ? okey da bestiller jeg ti selholm kasser av deg kjetil..

 

 

Hmmm... tror nok wing dude var "litt" ironisk her, tremek koster vel 22 000,- og sellholm 88 000 +mva.

 

Sånn er det med alt, man får stort sett hva man betaler for her i verden...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm.

 

Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear.

 

Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse.

 

Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her?

 

Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert?

Sellholm sier vell 500Nm + eller er det en annen kasse enn denne dere snakker om, en annen pris også?Sellholmkasse

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ei H-kasse, er skvensiell jeg skal ha.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... tror nok wing dude var "litt" ironisk her, tremek koster vel 22 000,- og sellholm 88 000 +mva.

 

Sånn er det med alt, man får stort sett hva man betaler for her i verden...

 

betaler vell en del bare for navnet også tror jeg.

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

Også er jeg litt skeptisk til dem da de ryker på biler som kjører i store super. De har vel rundt 330 på hjula.

Da de blir brukt i rc så trengs det også vedlikehold relativt ofte.

1 gang i sesongen feks.

Det er bra kasser ikke tvil om det, men jeg syns ikke det er noe gudegave til giringen for den prisen.

 

Mulig det er flere versjoner, ligger liksom ikke så mye info på hjemmesidene dems.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm.

 

Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear.

 

Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse.

 

Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her?

 

Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert?

Står litt om Tremec i siste Amcar: Fabrikken har produsert kasser fra 60 tallet. Tremec kjøpte rettighetene til fords toploaderkasser, derfor minner Tremeckassene mye om fordkasser. Tremec kjøpte også senere opp BorgWarner-fabrikken. Tremec TKO 600 fks. er en gammel T5 som oppgradert til å holde 600 fotpund i moment. Tremec T56 kassen (6-trinns)er tatt frem for bla. Viper(den kraftigste av disse kassene, finnes i Camaromen i en svakere utgave ). Så ja, Tremec er "no gamle amrikanske greier! :)

Link to comment
Share on other sites

Snakke litt med de rc gutta. Og det var dogringer som hadde ryki. Ikke noe drev og slikt.

Dogringer blir vel kanskje nermest en slitedel i RC hørtes det ut som.

 

Ang 4x4 så funker vel fixit helt greit det, sammen med forsterka bunnpanne og framdiff blir det rimelig holdbart.

Link to comment
Share on other sites

Syvers du har tremek, hvordan er denne å gire i forhold til T5, der man må vente en liten evighet for å få i gearet. spes på høyere turtall. og vandringen på spaken...

 

og mye som må modifiseres for å få den inn?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

synes kassa er helt topp.. den var litt for tigth så vi forlenga spaken ganske mye, da ble den litt bedre,,, på standar spak så du ikke forkjell om den stod i 1 eller 5.. litt kjett når du er ute å virkelig prøver doningen din.. må modifisere clutch hus, kan bruke orginalt men lage nye innfestninger, kassa ligger litt lengre frem en t5, ny mellomaskling må jo til.. er litt jobb men absolutt verdt det, tviler mye på at du klarer å knuse en tremec kasse i en cosworth uansett å mye hk du har

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...