Jump to content

Nå er RS Turboen i hus


janbanan

Recommended Posts

hehe

har bestilt eu kontroll til bilen, mandag 6.11..

veit den ikke går gjennom pga rust i kanaler, men vil få ei komplett liste over eventuelle feil og mangler før jeg begynner å koste på.

skulle fylle bensin i går og oppdaget at hele den der man fyller hadde rustet løs fra selve karroseriet hehehehe.

 

 

bilder kommer i løpet av morgendagen, veit ikke helt hva jeg skal ta bilde av da men... heheh

Edited by janbaban
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

grattis med ny bil, men først og fremst; hva skal du gjøre med understell?

 

selv ved 250 motorhester så sliter understellet til grensa til ubrukelig, tør ikke tenke på 380 ( !! ) hk engang.

 

men for all del, legg ut alle planer :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

nei, altså det som står på hjemmesiden er flere år gammelt.

ikke jeg som har skrevet det. jeg har ingen andre planer enn å få bilen rustfri foreløpig.

 

pluss de 210hk er på hjula. har drøyt 240 i motor. understellet følger bra med, men så kjører jeg pent da :)

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Grei kjerre dette her :)

Grattis med ny bil.

Lykke til med rustarbeidet, er en drittjobb.. Men alt går seg til ;)

 

Men viss den motoren yter det som er "oppgitt", så ville jeg seriøst fått byttet ut den orginale veivhusventilasjonen..

Tviler på den får gjort nytte for seg skikkelig ved +- 1,5bar ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

er nokk en oppborra 1,9 tall block du har i bilen, vertfall ikke noe mondeo blokk...

 

om han ikke har lurt deg trill rundt da? at den ruller med 1,6 liter`n ennå :P

 

og noe høyere effekt enn det du har nå blir nokk vanskelig og fåtill med den oeginale innsprøytninga, men fram med et tillegssprut OG/ eller data sprut...

 

men ser ut som det er lagt litt penger i motor på den, den trenger bare en vask :P og en liten opprydding...

 

veivhus vent = olje utluftingen, den som er på toppe deksle, på venstre siden atme regg reim deksle..

jeg kommer til og kjøre utluftinga rett i friluft, selv om det ikke er helt ifølge boka :P

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

er nokk en oppborra 1,9 tall block du har i bilen, vertfall ikke noe mondeo blokk...

 

om han ikke har lurt deg trill rundt da? at den ruller med 1,6 liter`n ennå :P

 

og noe høyere effekt enn det du har nå blir nokk vanskelig og fåtill med den oeginale innsprøytninga, men fram med et tillegssprut OG/ eller data sprut...

 

men ser ut som det er lagt litt penger i motor på den, den trenger bare en vask :P og en liten opprydding...

 

veivhus vent = olje utluftingen, den som er på toppe deksle, på venstre siden atme regg reim deksle..

jeg kommer til og kjøre utluftinga rett i friluft, selv om det ikke er helt ifølge boka :P

 

Hmm neida, det står 1997ccm i vognkortet.

Tror nok ikke jeg skal ha noe mer effekt foreløpig, det trengs absolutt ikke. Men hadde jo vært artig med no data sprut etterhvert hehe.

Vasking var ikke unnagjort på disse bildene nei haha, jeg driver å gjør det reint og pent nå. :lol:

Skal sjekke ut det der med veivhusventilasjonen, takk for tipset!

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Jøss. Godkjent med 2 liter, ikke hverdagskost i RST-verden. Står det noe mer ang. endring av slagvolum i vognkortet? Hva er gjort med bremser etc?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Godkjent med 2 liter, ikke hverdagskost i RST-verden. Står det noe mer ang. endring av slagvolum i vognkortet? Hva er gjort med bremser etc?

Nope, ikke noe andre skriverier angående 2literen. Foreløpig står det originale RS Turbo bremser på den, men dette er det første jeg skal oppgradere på bilen etterhvert.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

har begynt å pelle bilen fra hverandre og jeg må si jeg blei overraska over hvor mye ledningsDRIT som lå å slengte under dashen.... jeg fylte en tilnærmet full RIMI bærepose med bare løse ledninger som ikke var i bruk, men fortsatt lå bakimellom. :mellow:

fant også en defa alarm som jeg nappet ut, samt sentrallås og mye kabler fra stereo.....

 

driver også å peller av fangerne og skjørtene, men SAMTLIGE skruer har rustet i stykker. Så nå sliter jeg som F med å få av frontfangern pga den siste skruen sitter rustet fast og har ingen gjenger.....

 

jeg skal fjerne så mye av rusta som jeg klarer, og resten får vente til sommeren når polakkene kommer. da får min andre escort bøte med livet for å redde en annen. :huh:

 

 

Noen som har forslag til hva slags bremser jeg bør kjøpe?

Bør kunne takle opp mot 300 hk hvertfall....

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

har begynt å pelle bilen fra hverandre og jeg må si jeg blei overraska over hvor mye ledningsDRIT som lå å slengte under dashen.... jeg fylte en tilnærmet full RIMI bærepose med bare løse ledninger som ikke var i bruk, men fortsatt lå bakimellom. :mellow:

fant også en defa alarm som jeg nappet ut, samt sentrallås og mye kabler fra stereo.....

 

driver også å peller av fangerne og skjørtene, men SAMTLIGE skruer har rustet i stykker. Så nå sliter jeg som F med å få av frontfangern pga den siste skruen sitter rustet fast og har ingen gjenger.....

 

jeg skal fjerne så mye av rusta som jeg klarer, og resten får vente til sommeren når polakkene kommer. da får min andre escort bøte med livet for å redde en annen. :huh:

 

 

Noen som har forslag til hva slags bremser jeg bør kjøpe?

Bør kunne takle opp mot 300 hk hvertfall....

 

halloen.. flere som sliter med front fangern jah.. har samme problemet :) hehe..

 

ang bremser.. så har vel burton litt og by på :)

 

https://www.burtonpower.com/dets_product.as...015&PSet=19

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

hehe

henta bilen i tønsberg ja..

endel rust nå, men det skal jeg få orden på ganske kjapt.

Skal fikse film og bilder etterhvert også..

 

noen som vet noe mer om denne bilen?

vet den har vært endel på treff og sånn.

 

 

syns den er kjent den rs turboen der , mener det er en kompis av meg som restaurerte den i 99 en gang .

 

skal prøve å ringe han jeg , for da vet jeg mer anngånde specs osv :)

Link to comment
Share on other sites

kult!

 

RsturboS2: jeg har aldri vært borti verre plasser å plassere noen skruer enn på den bilen. også så lange de forbanna skruene er... hehe. må liksom skru muttern to centimeter for å få den av. haha så unødvendig.

Edited by janbaban
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Noen updates:

 

Dette bør ethvert Ford menneske skaffe seg... Original FORD varseltrekant hehe, 30kr på skroten (ford forhandlern) :lol:

DSCF0031.jpg

 

Midtkonsollen - etter at jeg hadde hivi ut ca 7kg ledninger

DSCF0030.jpg

 

Her har jeg faktisk fjerna en ti kilo med drit, tro det eller ei

DSCF0027.jpg

 

Drittarbeid....... Heldigvis er det begrensa med elektronikk på disse Ford'ene!

DSCF0026.jpg

 

Ribba bilen bakover, kan trenge en vask ja

DSCF0025.jpg

 

Kaos i bilen, blir deilig å få ting på plass igjen etterhvert..

DSCF0023.jpg

 

Hmm.. littegranne rust bak fangeren. Vakke så gæærnt igrunn.

DSCF0022.jpg

 

Plukket av sideblinklysa, men sliter med skjermbredderen... den sitter bom fast

DSCF0021.jpg

 

Bilen er ikke så rein, men rusta er faktisk ikke altfor ille på denne skjermen. Blir vel uansett byttet.. <_<

DSCF0020.jpg

 

Fjernet emblemet.. Har lyst på et helt krommet Ford emblem, men har ikke funnet et enda..

DSCF0019.jpg

 

DENNE skjermen derimot.... er rusta istykker hehe! Pluss at det skruene til skjørtene er totalt rustet istykker, så jeg sliter med å få den av

DSCF0018.jpg

 

Her er donorbilen, 99,4% rustfri. Alt av karosserideler skal taes fra denne.

DSCF3904.jpg

 

 

Jeg har også bestilt nye instrumentskiver.. Fra www.metalmodz.co.uk

 

Men jeg har et problem med skjermbredderne.. Vil liksom ikke ødelegge de heller, for de er vel ikke sånn superbillig og lett å få tak i... De sitter ikke fast med skruer, men med sånne som ser ut som nagler. Går ikke an å skru de ut. Noen som har noen smarte tips?

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

syns den er kjent den rs turboen der , mener det er en kompis av meg som restaurerte den i 99 en gang .

 

skal prøve å ringe han jeg , for da vet jeg mer anngånde specs osv :)

 

 

nå har jeg prata med kompisen min , å det var ikke gammle bilen hans ..

 

men den bilen du har er den han kopierte farven fra :)

 

lykke til videre med prosjekte , vaffal med å polere all den svenske krommen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

den bilen der kan ikke ha kostet så mye.aldri sett en så rustete escort...lykke til med sveisinga!mange timer der ser jg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...