Jump to content

Bremsa bilen idag


Hansi

Recommended Posts

Litt specs (glemmer sikkert noe):

 

- 200 blokk

- porta 2wd topp

- originale kammer

- RS500 turbo (1,8-1,9 bar)

- Greddy Profec B-Spec II elektronisk ladetrykkstyring

- 2wd manifold

- Jenspeed modda 4x4 innsug

- L8 chip fra Jenspeed

- 599ccm Siemens-dyser

- originalt 4x4 drivverk

 

Syns bilen går bra jeg :)

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Litt specs (glemmer sikkert noe):

 

- 200 blokk

- porta 2wd topp

- originale kammer

- RS500 turbo (1,8-1,9 bar)

- Greddy Profec B-Spec II elektronisk ladetrykkstyring

- 2wd manifold

- Jenspeed modda 4x4 innsug

- L8 chip fra Jenspeed

- 599ccm Siemens-dyser

- originalt 4x4 drivverk

 

Syns bilen går bra jeg :)

 

Flat og fin dreiemomentkurve som viser at motoren er fullt med fra 4000 o/min. (ca. 270 hk). :) Gratulerer, slikt er kjekt å se og fungerer godt. Bilen går nok bra med 387 hk den, ja.

 

Maks effekt på 5900 o/min er kanskje litt lavt? Med f.eks en BD 10 innsugskam hadde dreiemomentkurven blitt enda litt breiere, da den ikke hadde falt like mye av på slutten. Med 2,0 BAR vil du nok da passere 400 hk.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kjempe tall det der :) hvor bremsa du henn ? fikk 402 hk og 566 nw på rulla til tef racing . men et lignende oppsett som du har .

 

Har ikke du 4x4 eksosmanifold?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Flat og fin dreiemomentkurve som viser at motoren er fullt med fra 4000 o/min. (ca. 270 hk). :) Gratulerer, slikt er kjekt å se og fungerer godt. Bilen går nok bra med 387 hk den, ja.

 

Maks effekt på 5900 o/min er kanskje litt lavt? Med f.eks en BD 10 innsugskam hadde dreiemomentkurven blitt enda litt breiere, da den ikke hadde falt like mye av på slutten. Med 2,0 BAR vil du nok da passere 400 hk.

 

Takk takk :)

 

Må jeg ikke lomme stemplene om jeg skulle bytta innsugskam?

Er også litt bekymra for drivverket, da jeg syns det røsker godt ved pådrag..

Per mente drivverket ikke holdt med denne effekten, hehe :)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Uansett åssn du ser på det, så er dette bra siffrer. Kan ikke skjønne annet enn at du er fornøyd. B)

 

Takk takk :)

 

Neida, kan ikke klage, men det hadde jo vært kult å runda 400, hehe ;)

Men får se hva som skjer etterhvert, må vel enten ha noe sprekere drivverk eller bygge om til 2wd tror jeg.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Takk takk :)

 

Må jeg ikke lomme stemplene om jeg skulle bytta innsugskam?

Er også litt bekymra for drivverket, da jeg syns det røsker godt ved pådrag..

Per mente drivverket ikke holdt med denne effekten, hehe :)

 

Nei, ikke med BD10 kam, den er bare å putte rett i me det originale kamdrevet.

Det er høyt driemoment som knekker drivverket, og poenget er ikke å få mer dreiemoment, men å beholde det dreiemomentet du har, enda litt lenger.

 

Du har 500 Nm nå og du skal vite at 500 Nm på 7000 o/min er nesten 500 Hk så det er ikke så rart at Per er skeptisk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har 2wd manifold jeg oxo :)

 

Hmm. Javel. Det gjør det i grunnen enda mer imponerende. Du målte tross alt hele 280 hk ved 4000 o/min. Ingen av de andre som effektmålte samtidig som deg var engang i nærheten, til tross for samme eksosmanifold og mindre turbo. Du har da tydeligvis fått til noe som de andre ikke har klart. Grattis til deg også. :)

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Javel. Det gjør det i grunnen enda mer imponerende. Du målte tross alt hele 280 hk ved 4000 o/min. Ingen av de andre som effektmålte samtidig som deg var engang i nærheten, til tross for samme eksosmanifold og mindre turbo. Du har da tydeligvis fått til noe som de andre ikke har klart. Grattis til deg også. :)

 

Takker :) men tror pukkelrygg på forumet her har mye av æren , han har lagd chippen min .

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke med BD10 kam, den er bare å putte rett i me det originale kamdrevet.

Det er høyt driemoment som knekker drivverket, og poenget er ikke å få mer dreiemoment, men å beholde det dreiemomentet du har, enda litt lenger.

 

Du har 500 Nm nå og du skal vite at 500 Nm på 7000 o/min er nesten 500 Hk så det er ikke så rart at Per er skeptisk.

 

Stemmer. Får se om det kanskje blir det på meg etterhvert da, hørtes bra ut det :)

 

Oi.. Ikke så rart han er litt skeptisk da nei, hehe :)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...