Jump to content

Hvor mye hk i en 2,3 v6?


Morti89

Recommended Posts

Fra rundt 78 steg Hk tallet til 114 fra 108, som Brede skriver.

Toppene fikk større ventiler, og de gikk over til Motorcraft tenningssystem, som siden ble byttet ut med Bosch. Gjelder iallefall for Granada.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

min 2.0 S fra `77 er det 115hk i da :closedeyes:

 

Men det er en engelsk motor da, med 3 eksosporter... :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

sikker på det a :huh:

2.0 v6 ligger jo i cologne familien den

 

Njaaa, sikker på det? 2.6 RS er tysk, 2.0S er engelsk, mener jeg da.. Tror det står på CCN

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest -FesteR-

2.0S er en cologne motor.. den har 90HK

 

Ps, er det noen som har en slik 2.0 V6 motor å selge, evt ta en 2.8 motor i bytte?

Edited by -FesteR-
Link to comment
Share on other sites

Guest -FesteR-

Klippet og limt fra Wikipedia...

Over the years, the Cologne V6 was available with engine displacements of 2.0, 2.3, 2.4, 2.6, 2.8, 2.9, 3.1 and 4.0 litres.

 

The Ford Essex V6 engine was a 60° V6 engine built between 1967 and 1988 by the Ford Motor Company in the United Kingdom at their engine plant in Essex, hence the name. It was produced in two capacities, 2.5 L and 3.0 L

Link to comment
Share on other sites

Guest capri cosworth

både bilen og motoren min er fra køln i tyskland ;) bare og komme med ett bud på den 2.0 V6`n skal taes ut om ikke så lenge B)

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at v4 motoren tilhører colognefamilien?

Har ikke hørt om nå Essex 2.0, mener de kun kom i 2.5l og 3.0l, I colognefamilien er det en 2.0l v6(90hk).

2.3l Kom ut i en 125hk utgave.

Den vanligste versjonen av 2.3literen har følgende tall: 114hk ved 5300r/min. 176nm ved 3000r/min.

2.3l produsert før Mai 1979(?) hadde stifttenning, og 108hk ved 5000r/min og 176nm ved 3000r/min. Er også en del ting i bl. annet toppene som ble modifisert i `79...

 

Ford Capri 2.0S ble produseret både i England og i Tyskland, hvorav de tyske hadde 2.0 v6(fra 1976), mens de engelske hadde r4 ohc. Før 1976 hadde også de tyske r4 ohc.

Ford Capri 2.0s 1977mod, ombygd til mk3(påventene prosjekt)
Ford Granada 2.0 1981mod, restaureringsobjekt.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut til å variere en del da altså..

Men litt ot; kan noen si meg hvor stor effekt det er i 2,8 gasser'n min da? 9/83 står det på den, granadamotor med solex-gasser.. :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at v4 motoren tilhører colognefamilien?

Har ikke hørt om nå Essex 2.0, mener de kun kom i 2.5l og 3.0l, I colognefamilien er det en 2.0l v6(90hk).

2.3l Kom ut i en 125hk utgave.

Den vanligste versjonen av 2.3literen har følgende tall: 114hk ved 5300r/min. 176nm ved 3000r/min.

2.3l produsert før Mai 1979(?) hadde stifttenning, og 108hk ved 5000r/min og 176nm ved 3000r/min. Er også en del ting i bl. annet toppene som ble modifisert i `79...

 

Ford Capri 2.0S ble produseret både i England og i Tyskland, hvorav de tyske hadde 2.0 v6(fra 1976), mens de engelske hadde r4 ohc. Før 1976 hadde også de tyske r4 ohc.

 

 

1.7 v4 essex med kom.. 17m og transit

 

http://www.answers.com/topic/ford-essex-v4-engine

Link to comment
Share on other sites

1.7 v4 essex med kom.. 17m og transit

 

http://www.answers.com/topic/ford-essex-v4-engine

 

Kanskje litt off topic. Men visste dere forresten at den V4 motoren som Ford brukte er identisk med den som SAAB benyttet i sin Saab 96.

 

Forøvrig så hadde jeg en Sierra 2,3 V6 fra 1985 og alle Sierraene med denne motoren hadde 114 HK og 178 NM

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt off topic. Men visste dere forresten at den V4 motoren som Ford brukte er identisk med den som SAAB benyttet i sin Saab 96.

 

 

Kanskje ikke så rart i og med at de kjøpte motorene fra Ford? :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Essex kom i 1,7 og 2,0 v4 og 2,5 og 3,0 v6. 2,0 og 3,0 motorene er levert i Capri. 2,0v4 i mk1 2,0GT. Køln motorene finnes som 1,3/1,5/1,7 v4 og 1,8 (?) /2,0/2,3/2,6/2,8 v6. Senere med noen forandringer også som 2,4 og 2,9 i europa og helt opp til 4,0 i USA. Det var den tyske 1,5l motoren som havnet i SAAB.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser ut til å variere en del da altså..

Men litt ot; kan noen si meg hvor stor effekt det er i 2,8 gasser'n min da? 9/83 står det på den, granadamotor med solex-gasser.. :rolleyes:

135hk ;)

 

Det er 136 hk i 2,8 PYA, altså 2,8 gasser

 

1.7 v4 essex med kom.. 17m og transit

 

http://www.answers.com/topic/ford-essex-v4-engine

 

Kanskje litt off topic. Men visste dere forresten at den V4 motoren som Ford brukte er identisk med den som SAAB benyttet i sin Saab 96.

 

Forøvrig så hadde jeg en Sierra 2,3 V6 fra 1985 og alle Sierraene med denne motoren hadde 114 HK og 178 NM

 

SAAB brukte også Ford`s 2,8 v6 i SAAB 96 rally biler. Skulle vært moro å prøve en 96 med 2,8 liters ford v6 :rolleyes:

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

Essex kom i 1,7 og 2,0 v4 og 2,5 og 3,0 v6. 2,0 og 3,0 motorene er levert i Capri. 2,0v4 i mk1 2,0GT. Køln motorene finnes som 1,3/1,5/1,7 v4 og 1,8 (?) /2,0/2,3/2,6/2,8 v6. Senere med noen forandringer også som 2,4 og 2,9 i europa og helt opp til 4,0 i USA. Det var den tyske 1,5l motoren som havnet i SAAB.

 

Det stemmer alt bortsett fra den 1,8, den tror jeg ikke finnes. Mener også at det er flere v4 motorer av essex, men er ikke sikker. 2,5 essex har halvmåne formede eksosporter mens 3,0 har de vanlige mer 4 kantede eksosportene.

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke sett noe bevis på at 1,8 V6 finnes. Men har sett den nevnt noen ganger når det har vært skrevet om gamle M-Taunuser. Det er derfor jeg satte (?) bak. Kanskje det bare er et gammelt sagn... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...