Jump to content

Filmet litt kjøring i cossien


Loffen

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gidd ikke ta opp noen diskusjon om kjørestil og hvem som er idiot og ikke... :rolleyes: Er jo tross alt mangen som liker å herje litt...

 

Men er vel gjerne et par ting du kanskje burde tenkt på,... Har du lest en avis siste uka? også presterer du å legge ut en film, og en link fra et forum med ulolig kjøring på offentlig vei!! Alle som har litt IQ klarer jo å finne ut hvem du er... Også på toppen av alt, ta med farten...140 180 osv... Tror faktisk du må være helt IDIOT jeg... Du skal vel ikke sende linken til lokale lensmannen også da, med navn adresse og tlf ditt...`?

 

 

Helt enig, den videoen var det atskillig mindre info på.

 

 

Jaja, litt clutch jokking å sladding(hadde det enda vært litt fet drifting) på smale bygdeveier(å tilåmed på grus) er jo sikkert veeeldig imponerende på en fjortis jente, men kan vel ikke si at jeg ble imponert. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, den videoen var det atskillig mindre info på.

Jaja, litt clutch jokking å sladding(hadde det enda vært litt fet drifting) på smale bygdeveier(å tilåmed på grus) er jo sikkert veeeldig imponerende på en fjortis jente, men kan vel ikke si at jeg ble imponert. :closedeyes:

 

 

Kan vel egentlig bare si... HVA SA JEG :P

 

Kan vel egentlig trygt si at det ikke går an å drifte med en sierra uansett... har selv prøvd dette,og funker dårlig..

Link to comment
Share on other sites

går ikke ann å drifte med sierra sier du?? aaaahahahahahahaha!!! dummeste jeg har hørt!

 

Nei... for å drifte trenger man noe som kalles sving... dette er noe sierra ikke har.. mulig du har gått glipp av noe da... Bilene jeg har brukt til drift og syntes har vært helt grei har vært 200sx og merce 190..

kan jo gjerne vise meg et bilde av en sierra som drifter, IKKE spinner...

Link to comment
Share on other sites

Her er det nok litt forskjell hva den enkelte kaller å drifte, og skal man sette det helt på spissen, er det ingen i norge som "drifter", slik man ser japanerne, og amerikanerne... Kommer heelt ann på øyet som ser ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Nei... for å drifte trenger man noe som kalles sving... dette er noe sierra ikke har.. mulig du har gått glipp av noe da... Bilene jeg har brukt til drift og syntes har vært helt grei har vært 200sx og merce 190..

kan jo gjerne vise meg et bilde av en sierra som drifter, IKKE spinner...

 

 

Ruud racing sin sorte sierra i breisladden?

Link to comment
Share on other sites

Ja... det er vel gjerne en grunn til at ikke noen 2 wd sierra cosworth har vunnet breisladden på rudskogen på en god stund ja..

 

Noen bilder derfra...

http://www.bergen-gatebilklubb.com/Joomla/...amp;topic=430.0

 

jeg hadde den magenta, og jeg svinga til det stoppet.. kan vel trygt si at det ikke er mye sving på hjulene i forhold til bmw'en eller svarte 200sx....

Link to comment
Share on other sites

Her er det nok litt forskjell hva den enkelte kaller å drifte, og skal man sette det helt på spissen, er det ingen i norge som "drifter", slik man ser japanerne, og amerikanerne... Kommer heelt ann på øyet som ser ;)

 

 

Vil vel kanskje si at Kenneth Moen er en drifter, men det er helt sant det du sier, mange som ikke vet forskjellen på å drifte og det å "ligge breit i en sving".

Link to comment
Share on other sites

Vil vel kanskje si at Kenneth Moen er en drifter, men det er helt sant det du sier, mange som ikke vet forskjellen på å drifte og det å "ligge breit i en sving".

 

 

Uten hydraulisk brekk kan du også drite lang vei i å drifte, hvertfall holde en drift.

ellers kalles det som sagt her mange ganger å ligge breit. se på D1 nationals på discovery så ser dere hva drifting er ;)

Edited by Michal
Link to comment
Share on other sites

jusf4fun: Andre kan vel greie å drifte med en Sierra selv om du ikke klarer det..? B)

 

 

Kan godt stille opp mot deg i drift battle jeg... ingen problem, kan jo gjerne vise meg hvor flink du er da.. Siden vi kommer fra samme plassen er vel ikke det noe problem for en tøffing som deg...

 

brekk blir forresten oftere brukt enn man skulle tro, og trenger ikke ha hydraulisk for å få det til, om man drar litt i brekket også bremser forsiktig på fotbremsen låser man lett bakhjulene på en 4x4..

Personlig pleier nå jeg bare bruke lock shift eller fain + brems før svingen... da går framdeles bakhjulene rundt selv om man drar bilen ut i sladd ved bremsing. Ser liksom litt tamt ut om man låser bakhjulene helt først...

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

brekk er juks

 

 

brekk er juks ja... men så var det diskusjon om drifting kontra breisladd da. :blink: og brekk MÅ brukes for å hode driften, men da snakker vi ekte drifting og ikke de flaue greiene man ser på gatebil.

men under breisladd er brekk juks. dessuten så kan er brekket på sierra så ræva at man får ikke låst hjula uansett :lol:

Link to comment
Share on other sites

blir flau da mange snakker om drifting. menge av taperne på gatebil som kjører plastikkjapser å tror dem er driftere, mens dem egentlig barre sladder litt.

når blei all sladding drifting. jeg liker å sladde, digger det, og har mista lappen for det 2 ganger. men jeg kommer aldri til å drifte bare sladde.

 

må forresten være kjedelig å ha en bil som kun er satt opp på å sladde hele tiden..? gøy å kjenne g-krefter i svinger, å kunne kappkjøre, å bilen logrer litt med halen, pga hestekreftene og ivrig gassing ut eller gjennom noen svinger:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...