Jump to content

Jeg er redd, Bilen har dårlige lys


kimsa

Recommended Posts

Sorry folks, men nå står mondeoen i fare for å bli solgt. ( 95 mod )

 

Er rett og slett redd for å kjøre den i mørket.

 

Bilen har livsfarlig dårlig lys.

 

Hvis ingen kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal få fullt lyset mitt ned på bakken så kommer jeg til å kjøre i hjel noe eller noen en dag!!

 

Har noen erfaringer med ting som hjelper bilens lys generelt så kom med det.

 

PS: Ombygging til Xenon er uktuelt!

 

Endret overskriften din, da den var litt utydelig..

 

Skriv en tydelig overskrift ved posting av ny tråd, vi får mange nye tråder hver dag og det er ikke alle brukere som har tid til å lese gjennom alt. For å spare tid for andre, og være sikker på at rett person leser akkurat din tråd, vær nøye ved valg av overskrift, så man enkelt kan forstå hva tråden handler om. Overskriften bør tydelig fortelle innholdet, prøv å stave riktig. Det holder med et utropstegn/spørsmålstegn, ikke lag 20 stykker. Tråder med dårlige overskrifter vil bli redigert eller slettet. Dette gjelder uansett hvor mange som har svart på tråden, hva innholdet er, og når tråden har blitt startet.
Edited by Combatkit
Link to comment
Share on other sites

Sorry folks, men nå står mondeoen i fare for å bli solgt. ( 95 mod )

 

Er rett og slett redd for å kjøre den i mørket.

 

Bilen har livsfarlig dårlig lys.

 

Hvis ingen kan hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg skal få fullt lyset mitt ned på bakken så kommer jeg til å kjøre i hjel noe eller noen en dag!!

 

Har noen erfaringer med ting som hjelper bilens lys generelt så kom med det.

 

PS: Ombygging til Xenon er uktuelt!

 

 

har du ikke høyde justering på lysa inni cupeen da?

og hvis det ikke hjelper er det bare å finne de 2 skruene på lampene som justerer lyset, kjøre inntil en vegg og stille de inn så de lyser der de skal. eventuelt tar ikke verksteder mye for å gjøre dette hvis du ikke kan gjøre det selv...

 

SMELL PÅ noen J****** 1000 metere da vel, eller tåke lys :D

 

Banneord er ikke ønsket, var gjerne det du skulle endret når du endret her ;)

Edited by Combatkit
Link to comment
Share on other sites

har du ikke høyde justering på lysa inni cupeen da?

og hvis det ikke hjelper er det bare å finne de 2 skruene på lampene som justerer lyset, kjøre inntil en vegg og stille de inn så de lyser der de skal. eventuelt tar ikke verksteder mye for å gjøre dette hvis du ikke kan gjøre det selv...

 

SMELL PÅ noen J****** 1000 metere da vel, eller tåke lys :D

 

Banneord er ikke ønsket, var gjerne det du skulle endret når du endret her ;)

Har ikke justering inne i bilen nei, lyktene har ejg justert, men er bare kjørelys som stilles med skruene på lykta, fult lyset står bare rett til himmels uansett.

 

Før var det slik at jeg ikke såg noe uten fult lys på, men nå, etter at jeg justeret lysene så finnes det ikke forskjell på hvor langt jeg ser med og uten fult lys, eneste ejg kan se er at det blir svakt lys i toppen av trær og slik

Link to comment
Share on other sites

hmm. ikke bra!

Men er det ikke lit drøyt og selge bilen??

Er ikke bare pæran som er sat feil in eller no? Høtes vilt ut! I teorien ska de jo bare passe en vei, har jo selv bytta dem. Va noe knot! Men mine lyse der de ska! Så vist ikke du har gjort noe speselt?

 

Hadde tat mæ bry te og kjørt te et Ford verksed og hørt om hvor event den skruen va! Så vist du bare har nærlys, og de er sikert ikke noe bere en mine, jau, da ser en ikke mye! ;)

 

Men kan du se at pæran står ret opp?? Ska gå an og se om de stiker ret frem, Mine står vel lit rotert, men ret fram mer eller mindre. Vist man ser på skråt in ser man det!

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Guest Tordarn

er akkurat samme problem på 4. golfen til fattern, ufattelig dårlig lys. hadde den på verksted til justering men det ble ikke noe bedre :S

Link to comment
Share on other sites

Hadde bar fult lys den gangen jeg kjøpte bilen, for 2 år og 3 måneder siden, har ikke byttet de pærene siden da.

 

Men slike pærer går vel ikke ut på dato liksom :wacko:

 

nei, vile nå ikke tro det, og med at di lyser, bare etter kongler og ikke på veien må de vel ha løsna eller komet ut av stiling el no! Når du kjører opp i mot en veg, hvor lyse de da??

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

nei, vile nå ikke tro det, og med at di lyser, bare etter kongler og ikke på veien må de vel ha løsna eller komet ut av stiling el no! Når du kjører opp i mot en veg, hvor lyse de da??

Høyre lyset er jeg egentlig ikke sikker på hvor er når jeg står intill en vegg, mens venstr lys treffer ca 1,5 meter oppe på veggen hvis jeg står 1,5 meter fra.

 

Når en kjører i tåke ser en at den venstre lyset sin lysstråle går rett opp. Ser nesten ut som lyset sitter oppe fangeren i stede for der det egentlig sitter

Link to comment
Share on other sites

hørtes ikke bra ut!

Men med det at venstre går ret opp, kan være at an he dote ut av hak, og lyser ret ned, og blir reflektert opp igjen el no! Har du skjeka om den "låse" hendelen bak på lysan er klemt in! ;) Høres ut som noe er løst. eller ikke helt på plas. skal jo ikke forandre sæ så mye på så kort tid!

 

men nå er klokka mye! :S Du får ha lykke til. kansje tenkt på noe bedre ider til i måra! ;)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

hørtes ikke bra ut!

Men med det at venstre går ret opp, kan være at an he dote ut av hak, og lyser ret ned, og blir reflektert opp igjen el no! Har du skjeka om den "låse" hendelen bak på lysan er klemt in! ;) Høres ut som noe er løst. eller ikke helt på plas. skal jo ikke forandre sæ så mye på så kort tid!

 

men nå er klokka mye! :S Du får ha lykke til. kansje tenkt på noe bedre ider til i måra! ;)

Den er grei Konsmo.. GOD NATT :D

 

Skal ta med bilen på NAF i morgen, de kan justere håper jeg, bare de ikke tar skiltene mine, hehe, uforsvarlig bil å kjøre med så dårlig lys veit du

Link to comment
Share on other sites

Visst du har plast innlegg i lyktene, og disse er blitt gule, så kan man lett skifte disse ved å åpne glasset i øvre kant. Høres ut som pærene dine står feil i visst det lyser en stråle rett opp, er nokså vanlig at folk setter de feil i på disse bilene

Link to comment
Share on other sites

Visst du har plast innlegg i lyktene, og disse er blitt gule, så kan man lett skifte disse ved å åpne glasset i øvre kant. Høres ut som pærene dine står feil i visst det lyser en stråle rett opp, er nokså vanlig at folk setter de feil i på disse bilene

Plast reflektorene inne i lyktene er bare et år gamle!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var 2-3 år siden du kjøpte lys, som jeg tror jeg leste et sted her, kjøpe nye? :P

Var på ford i dag..

 

Turte ikke NAF pga sotede ruter ( helt frem ) og en gedigen rute senk:P

 

Justeringa av fult lyset har hoppet av bak på lykta, også satt den ene pæra bare trykket inni, så den låg nedover i reflektoren.

 

TOYOTA Lillehammer har gjort nok en J£#&%G dårlig jobb med bilen min da den ble kjøpt.

 

Ser bedre ut nå, har att bare å få justert den ene lykta skikkelig nå, skal gjøre det i morgen, skal legge opp bilde når alt er klart!

Link to comment
Share on other sites

NAF har ingenting med biltilsynet og gjøre, så du kan fint dra dit med sotede ruter etc... ;)

Men en liten tankevekker til senere da, sjekk filleting som lyspærer før du begynner på bilsalgpraten...

Edited by JHS
Link to comment
Share on other sites

NAF har ingenting med biltilsynet og gjøre, så du kan fint dra dit med sotede ruter etc... ;)

Men en liten tankevekker til senere da, sjekk filleting som lyspærer før du begynner på bilsalgpraten...

Sorry, jeg veit, men du skjønner, min bil har vært et lite problem barn, er det en feil som kan oppstå på en mondeo, da har min bil hatt den. Er så lei den bilen, så derfor bobler det over hos meg noen ganger.

 

Håper MK3 er bedre med tanke på feil, det står på vurderingslista når jeg skal kjøpe ny bil til våren.

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

men om Toyota byttet disse for over 2år siden, og det har vært bra helt til nå så vil jeg nok ikke tro dem har gjort no galt.. heller det at dem har løsnet og falt ned med tiden..

Link to comment
Share on other sites

men om Toyota byttet disse for over 2år siden, og det har vært bra helt til nå så vil jeg nok ikke tro dem har gjort no galt.. heller det at dem har løsnet og falt ned med tiden..

Sorry, jordingskabelen til pæreholderen satt tredd innpå den ene av de to pinnene som skal låse lykta i stede for på den pinnen den skulle sitte. Så hvis Toyota ikke har gjort noe feil. Da må kabelen ha hoppet av der den skal sitte, og tredd seg på plass på en annen pinne, noe jeg ikke tror lar seg gjøre :P

Link to comment
Share on other sites

Sorry, jordingskabelen til pæreholderen satt tredd innpå den ene av de to pinnene som skal låse lykta i stede for på den pinnen den skulle sitte. Så hvis Toyota ikke har gjort noe feil. Da må kabelen ha hoppet av der den skal sitte, og tredd seg på plass på en annen pinne, noe jeg ikke tror lar seg gjøre :P

Kan du vær så snill å ta bilde av dette? :lol:

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...