Jump to content

hva mener dere om denne bilen?


Guest integrale500hk

Recommended Posts

Guest integrale500hk
Den vingebilen er bra, har du snakket med eier av den...? Skal ikke være mye og utsette på den bilen.

 

ja jeg har prata litt med han på telefon og noen mailer,venter på mere bilder og info om bilen,så

om det er noe du vet så er det bare å skrive det.

jeg skal levere evoen ca den 20januar så da blir det nok en tur østover å se på bilen.

 

mvh.Tommy

Link to comment
Share on other sites

en kamerat av meg som har den hvite nå... fangeren og hjulbuelistene osv er fikset skadene på nå;)

 

Shabby???

 

alt virker da tipp topp nå iallefall...

 

byttet noen sensorere osv....

 

så si strøken nå....

 

169 for den er jo ikke værst i forholt til di få andre...

 

 

kommer en å henter den til fredag....

 

 

var en å så på den igår å som er veldig innterresert;)....

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

 

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
170 000 kroner for en stygg hvit gammel ford cosworth?? dere er gale alle mann som betaler så mye penger for ett gammalt leketøy..

 

Kanskje det er DU som begynner å bli gammal !!

Link to comment
Share on other sites

han har bare glemt at han er en av de få her som har brukt nesten en halv mill på cosworth.

 

 

Hehe må vel være lov til å være litt fornuftig og oppegående innpå her før dere går til person angrep vel.. hvis dere helt ærlig mener at en gammel sierra med 20 kg ekstra plastikk og turbo er verdt 170 000 kr da gir jeg meg ende over.. vet dere å mye 170 000 kr er ? verdi på en sånn bil burde ha ligget på ca 40-50 000 kr.. men nå bor vi i norge og har ett helt feil syn på penger og bil..

 

Det jeg mente med at bilen ikke var fin har ikke noe med åssen bilen er laget eller ser ut.. men bilens tilstand i det utgangspunktet her..

 

Ja jeg begynner å bli ganske gammel.. er 23 år :)

 

Ja jeg har hatt cosworth siden jeg var 17 år blant annet 2 vingebiler 1 escort cos 2 sedaner.. så jeg vet vel kanskje litt åssen de bila er :)

 

Cosworth er en kul bil det,, men miljøet, håntering og norges avgift system gjør den alt for dyr :)

 

Cross box det du sier er litt gøy da jeg bare ble lei hele bilen da bygget endelig var ferdig.. syntes faktisk det ikke var noe gøy å ha eller å kjøre med lengre,, det er jeg heller ikke alene om virker det som :P

 

 

lenge tenkt på å kjøpe den oransje escort cosworthen som står tilsalgs men fornuften seirer gudskjelov 450 000 kr for en lekebil du spinner rundt på ei bane 3 ganger i året er bortkasta penger.. om bilen er verdt det ? ja det er den sikkert, koster vel i hvertfall 600 000 kr å bygge den..

 

 

Er vel 2 år siden jeg var med å henta en 96 mod escort cosworth med 25000 km på tellern,, den var verdt hver ei krone syntes jeg :)

 

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg synes det er litt ekstra morro å kverulere innpå her så dere får ikke miste nattesøvnen fordi ikke alle har våte drømmer om cosworth 24-7 :D

Link to comment
Share on other sites

hvis dere helt ærlig mener at en gammel sierra med 20 kg ekstra plastikk og turbo er verdt 170 000 kr da gir jeg meg ende over.. vet dere å mye 170 000 kr er ?

 

Med slike komentarer får vi i hvertfall greie på hvem som er entusiast, og hvem som ikke er, i siste kategori kan vi da innlemme deg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

synes no fyren prater fornuft jeg :rolleyes:

og om jeg ikke synes det, så kan no han få ha meiningen sin ifred iallefall?

stå på! var nydelig den svarte cossien du bygde! **** så e masa på brudern til å kjøpe den..men akk å vee..ble audi istaden:(

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke du finne deg et annet forum å klage på a Ronny, du har jo fått hakk i plata.

Ser ut som han er ferdig i dette miljøet ja, hvorfor fortsette å være her når du ikke gjør annet enn sutre ? Finnes det ikke noe egnet form for det bilmerket du føler deg dedikert til om dagen eller ?

Link to comment
Share on other sites

Guest integrale500hk

setter pris på de tilbakemeldingene jeg har fått om bilen,ellers er jeg ikke så

****** begeistra for alt det negative som kommer fra SYVERS (og andre med samme meningene får heller lage seg en egen tråd/eller pm hvor de kan prate dritt om cosworth)setter stor pris på de som gidder å svare seriøst.

 

mvh.Tommy

Link to comment
Share on other sites

Med slike komentarer får vi i hvertfall greie på hvem som er entusiast, og hvem som ikke er, i siste kategori kan vi da innlemme deg :rolleyes:

 

 

Det har du helt rett i kjetil :)

 

ja har hatt litt hakk i plata i det siste.. bare surver og kverulerer.. beklager merklig humør om dagen..

 

 

Back to topic: Svarte igrunn kun på spørsmålet ditt, men når du kan betale 30 000 kr ekstra å få en ganske fin monstone blue vingebil kontra sliten hvit vingebil så hadde jeg ikke vært i tvil.. nå er det vel uansett for sent da den hvite er solgt

 

Bilen til Tommy virker veldig bra og er meget pen å se på.. men legger du i 50 000 kr til så har du en meget fin escort cosworth å da :) en helt anna bil, får mye mere nybil følese og kvalitets følese.. men har du lyst på vingebil så kjøper du det

 

Prater heller ikke dritt om cosworth som du sier.. sier bare noe som er litt fornuftig fordi alle dere her er vel enige at en 21 år gammel ford til 170-200 000 kr er veldig mye penger, men markede er jo sånn det sier vel bare at det er populært og at det er mange som fortsatt har cosworth i blodet

Link to comment
Share on other sites

Hva mener dere med "gruppe A" understell på den moonstoneblue vingevogna?

 

Se nermere på den hvite til Prospec, faller bilen i smak får du i tillegg handlet den av en trivelig fyr som vett ka han holder på med og det teller litt også spør du meg.

 

Syvers syt her er jo helt riktig ut i fra synspuktet til f.eks mora mi, men en entusiast som ønsker en gammel, spesiell bil i en spesiell stand må altid belage seg på å betale det det koster, slik er det uavhengig av merke eller teknisk verdi. Cosworthen er vel en av få entusiast biler der den tekniske verdien faktisk stemmer noenlunde over ens med den reelle salgssummen.. Etter et lite reinestykke her er bilen min nesten værdt mer i deler enn som hel.

Link to comment
Share on other sites

Se nermere på den hvite til Prospec, faller bilen i smak får du i tillegg handlet den av en trivelig fyr som vett ka han holder på med og det teller litt også spør du meg.

Det gjelder vel strengt talt også eier av moonstone vingebil... ;)

Link to comment
Share on other sites

må si meg litt enig med syvers...

prisene på vingebil har tatt helt av og de er overpriset...

 

 

men en kan se no positivt i det, når en betaler så mye kr for en gammel bil..og det er ikke alle som har mulighet til det.. så blir vel kanskje bilene kjøpt av litt seriøse folk som tar vare på dem :wub: og ikke dritt unger som bare er ute etter billig leketøy som en kan se på mange sedaner...

Link to comment
Share on other sites

Guest integrale500hk

slik som det er nå så holder jeg en knapp på bilen

som jeg refererer til i første posten

 

skal bli spennende å se om han som skal ha evoen

kommer å henter den den 20januar!

er det noen her inne som har en lokka biltransport henger

som går ann å leie i tillfelle det blir handel,eller vet om

noen som kan ha en slik henger å leie bort?

 

mvh.Tommy

Link to comment
Share on other sites

Guest integrale500hk
Litt off topic, men kroner og øre vil aldri ha noe å si for en entusiast. Ikke på denne måten iallfall.

 

Penger er for å brukes

 

det har du helt rett i,og jeg synes ikke at det er altfor dyrt for en bil som har sjel og er noe spesiell,men det er jo

en del folk som er tilfreds med å kjøre en helt ordiner og trist bil,de sparer jo en del penger i forhold til slike som

oss som bil betyr mere for og som har det som en innteresse/hobby.

 

ser at det er nevnt tidligere i posten at garnes hadde hatt den hvite ,de hadde bytta diff på den siden det sto en

motorsport diff på bilen:hva er det som er spessielt med den diffen?

siden bilen i første post er en orginal motorsport sitter det da en motorsport diff på bilen?

 

mvh.Tommy

Link to comment
Share on other sites

JHS, sorry, var ikkje meinga å høres negativ ut i forrholdt til eieren av den moonston vingebilen..

 

Den hvite som Kurt tok inn var ikkje noe perle, den hadde eg styrt klar!

 

Cosworhtking, hvordan kan noe være overpriset så lenge det selger? uansett hva en måtte mene er ingenting verdt mer eller mindre enn det folk er villige å betale for varen :-)

Link to comment
Share on other sites

JHS, sorry, var ikkje meinga å høres negativ ut i forrholdt til eieren av den moonston vingebilen..

Det går bra, tok det ikke sånn heller. Kjenner både selger av moonstone bilen og Alexander P og tror nok ikke noen av bilene er dårlige akkurat. Har ikke noe negativt og si om Prospec heller...

Link to comment
Share on other sites

gr a motorsport diffen er det jeg som satt på bilen.. garnes lånte den en stund bare, da jeg ikke rakk å skru den av før vi bytta biler.. den har skikkelig platesperre, (som gripper f.eks) og baklokk med uttak til oljekjøler, så er den boltet rett i chassiet, uten noen som helst form for foring.. stift å brutalt.. diffen skal være den sterkeste 7,5 toms diffen sies det..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...