Guest Lars Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Heia!Er det sånn at 2WD pakning ikke passer på 4WD bunnpanne?Ser nemlig at de kun har 2WD pakning på Face...
Ford 4 Life Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 Hei. Mener å huske at i Ford sin delekatalog så er det ikke pakning på bunnpannen til 4x4. Bare å gjøre rent å ha på flytendepakning.Om pakningen fra 2WD passer over på 4x4 veit jeg ikke.
OleK Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 jeg fikk heller ikke med bunnpannepakning i gruppe a pakningsettet jeg kjøpte til 4x4. måtte ha bunnpannepakningen til 2wd ekstra. Cosworth!
RSCoz Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Det er ikke så heldig med kun pakning på 4x4. Der bør man bruke pakningslim eller lignende. Fremdiffen skaper endel vridninger i bunnpanna som gjør at det lett blir lekkasje. Fra Ford så leverer dem en hvit pakningsmasse sammen med pakningssettet. Sikaflex gjør samme nytten, bare ikke overdriv påføringen.
armani Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 lønner seg å kjøpe cometic pakning, og bruke pakningsgreier på ene siden. så kan du bruke pakningen flere ganger.. 2wd sierra cosworth
Guest gshock Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 2wd har pakning og de 2 små, 4wd skal kun ha pakningsstoff. (pluss de 2 små da)
cossiedude Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 i 4X4 bunndel skal det bare være pakn stoff.
haavard26 Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Hva med Blå silicone? det er jo flytende pakning. Er det like bra som sikaflex? Har plukka ned bunnpanna og der var sikaflex og bunnpanna full av rester/strimler og oljelekasje, sikkert dorlig rengjøring før montering og formye sikaflex.
WingDude Posted February 17, 2007 Posted February 17, 2007 Vær veldig forsiktig med mye pakningsstoff på bunnpanna, ja motor generellt. Når overskuddet av pakningsstoffet løsner vil det samle seg og tette sila til oljepumpa.
Recommended Posts