Jump to content

Legg ut bildene du har lyst å dele med oss! Her?


Anders

Recommended Posts

Begynner å bli en liten stund siden, men var og bremsa bilen hos EBB i slutten av august.

Reiste ned med et håp om 500hk i motor, og kan jo si jeg ble positivt overasket :)

 

428A3BA0-F838-4A08-B61C-7611B40DA0BA-4034-000004A20620B956.jpg

 

Manglet papirer på bestedraget, da med 576hk og over 600nm. Effekt skrudd ned til 407hk for å safe på grunn av for små dyser, og en ytterst ustabil boostcontroller.

Link to comment
Share on other sites

GTX3071r, wossnerstempel, org komp, 730ccm dyser, catcams 827 og 828, org veiv, omsveiset org innsug.

Glemte og legge til at dette er på 99 pumpebensin :) Skal også sies at EBB antok at jeg kunne flytte kurvene endel riktig vei med en riktig boostcontroller, da denne var helt på bærtur. Krabber rett opp på kiloen, og sakte opp derfra.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

GTX3071r, wossnerstempel, org komp, 730ccm dyser, catcams 827 og 828, org veiv, omsveiset org innsug.

Glemte og legge til at dette er på 99 pumpebensin :) Skal også sies at EBB antok at jeg kunne flytte kurvene endel riktig vei med en riktig boostcontroller, da denne var helt på bærtur. Krabber rett opp på kiloen, og sakte opp derfra.

 

Jeg har lurt på en slik turbo til vinteren, å nå ble jeg overbevist!

 

Grattis med fete tall, tipper bilen din er meget underholdende å kjøre :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lurt på en slik turbo til vinteren, å nå ble jeg overbevist!

 

Grattis med fete tall, tipper bilen din er meget underholdende å kjøre :)

Unnskyld at jeg sier det, men hadde jeg fått slike tall med en 3071 ville jeg grått meg i søvn, men hvis du blir overbevist har vi nok ikke sett like mange papir med dobbelt så mye hk på 4000rpm bla.

Synes rett og slett kurvene ser tragiske ut. Fullt trykk på 6000rpm med en GTX!!!!3071 ? Bør jo ligge nærmere 4000 ?

Gleder meg til å se ladetrykkskurven, for her er det noe virkelig gæren.

 

 

Fått fart på ND-filter og dermed også lengden av eksponeringene i riggen. Hadde også fjernutløser som gjør det endel lettere å time.

467787_10152092715725531_33431832_o.jpg

 

336572_519746104707910_552805902_o.jpg

 

6sek eksponering, og ja, det er oppkjørselen min hjemme

Link to comment
Share on other sites

Fått fart på ND-filter og dermed også lengden av eksponeringene i riggen. Hadde også fjernutløser som gjør det endel lettere å time.

6sek eksponering, og ja, det er oppkjørselen min hjemme

6 sekunder?? Kjører du i sakte gangfart da??

 

Veldig kult bilde dette også.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Hvilke erfaringer har du siden du kan si at det er noe virkelig gærnt her? Nå er jeg en amatør i det gamet her, så jeg ønsker ikke å uttale meg noe særlig rundt hva som funker bra og ikke, men jeg stoler på EBB. Og når han ikke sier noe i nærheten av det du sier, så velger jeg heller å stole på han.

 

Jeg har en TurboXS bleedventil som man kunne dra en halv turn på og øke ladretrykket med langt over 1 bar, så noe er med andre ord alvorlig galt. Vi sto nesten 6 timer i benken og feilsøkte på hovedsaklig ladretrykksproblemer. Vi justerte i alle mulige ender, og endte tilslutt med å legge den trygt på 1.4, og der stoppa vi. Det har vart helt til igår, da den plutselig har begynt å passere 2-tallet igjen. Så noe stemmer ikke.

 

Her har du ladetrykkskurven din:

34F77068-B626-402A-9E8E-ABC643E01707-853-000001C346B7C1A7_zpsace0e0e8.jpg

 

Vet ikke hvorfor vi ikke prøvde annen ladetrykkstyring. Antageligvis fordi det ikke var så mye mer å hente på effekten grunnet dysene ville jeg tro.

Jeg har en kjørbar og fin bil, som jeg har fått garantier på at skal bli mye mer effektiv, så enn så lenge så er jeg kjempefonøyd med resultatet. I tilegg til at jeg har skrudd alt sammen selv i en plastbu på verkstedet, og er fortsatt den samme amatøren.

 

Timet den etter papirene på kammene bare, mener det er 112 på både inn og ut. Justerte litt på både eksos og innsug. Hentet noen hester på innsug, mens eksos satt vi tilbake til der den var.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Toppeffekten er det ingenting å si på, de beviser at turboen og oppsettet fungerer, men 130hk og 230nm(ca) på 4000rpm, og maks ladetrykk etter 5500 tyder på at noe er alvorlig galt, og dere har nok funnet den skyldige når dere nevner at boostcontrolleren ikke fungerer som den skal.

Disse turboene skal ha maks ladetrykk, litt avhengig av turbohus og oppsett ellers, rundt 4000rpm, og gjerne tidligere, og da vil du ha en helt annen motor på vei opp til toppeffekt

 

EDIT: Det er selvsagt ikke noe fasit, men noe i området av hva jeg tror er mulig

post-2413-134826033387_thumb.jpg

post-2413-134826034018_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld at jeg sier det, men hadde jeg fått slike tall med en 3071 ville jeg grått meg i søvn, men hvis du blir overbevist har vi nok ikke sett like mange papir med dobbelt så mye hk på 4000rpm bla.

Synes rett og slett kurvene ser tragiske ut. Fullt trykk på 6000rpm med en GTX!!!!3071 ? Bør jo ligge nærmere 4000 ?

Gleder meg til å se ladetrykkskurven, for her er det noe virkelig gæren.

 

Trur du må lese mere nøye før du lirer av deg, om du ikke ser potensialet i den turbo`n, med ordentlig ladetrykk styring, så trur jeg du kan lese så mange papir du bare orker.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...