Jump to content

SJÅLET!


Guest Michal

Recommended Posts

:( blir så meget lei og forbanna når eg ser dette :( flotte gamlebilen min har blitt stjelt, lite sjans for at eg kommer til å finne den bilen her som eg bor da, men viss eg gjør det skal eg **** meg love deg at eg skal gjør alt for å få tak i den igjen :ph34r:

 

Legger ut noen bilder slik at den kansje blir lettere å kjenne igjen, siden det står at den rullet på 15" så rekner eg med at det er vinterhjula og da ser den jo annerledes ut..

DSC00006.jpg

 

DSC00839.jpg

 

5_-1616061097.jpg

 

DSC00039.jpg

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Michal
:( blir så meget lei og forbanna når eg ser dette :( flotte gamlebilen min har blitt stjelt, lite sjans for at eg kommer til å finne den bilen her som eg bor da, men viss eg gjør det skal eg **** meg love deg at eg skal gjør alt for å få tak i den igjen :ph34r:

 

Legger ut noen bilder slik at den kansje blir lettere å kjenne igjen, siden det står at den rullet på 15" så rekner eg med at det er vinterhjula og da ser den jo annerledes ut..

 

JA! denne bilen ****** irriterende! bilen stod på vinterhjul ja. men 2 stk av sommerhjulene lå i bagasjen så om noen får tilbud om å kjøpe 1 eller 2 felger av denne typen. informer eller stå i filler!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Kjører Eidsvoll-Oslo hver dag. Skal kikke etter den.

 

 

;) veldig bra! tror den står og blir ribbet akkuratt nå men, kan hende noen idioter kjører den, isåfall, vær obs på deler som blir solgt

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er stjålet så må tyvene trodd det hadde vært en cosworth,, Hvorfor gjøre seg til kjeltring og stjele en sierra doch som det står masse av på skrotplassen ?`hvis dem trengte deler vel og merke.. Fin bil dog :)

 

Må ikke bli fornerme nå Michal jeg skjønner heller ikke folk som gjør seg til kjeltring for å stjele en gammel cosworth engang

 

Men folk gjør seg jo til kjeltringer for ett par sjokolader og snacks i butikka å :P

 

Håper du finner igjen bilen din da :)

Link to comment
Share on other sites

har dere funnet bilen igjen? kan ikke tro at en standard sierra skal forsvinne for altid kansje at de tar og plukker av styling osv men kan ikke tro at de gidder å ta noe mer. eller kan de ha vert dumme nok til å dumpe den på havet etterpå? ville hvertfal trod det var normalt å sette den fra seg en plass. håper dere finner den igjen.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
har dere funnet bilen igjen? kan ikke tro at en standard sierra skal forsvinne for altid kansje at de tar og plukker av styling osv men kan ikke tro at de gidder å ta noe mer. eller kan de ha vert dumme nok til å dumpe den på havet etterpå? ville hvertfal trod det var normalt å sette den fra seg en plass. håper dere finner den igjen.

 

 

site oppdatering her.

 

Bilen har blitt filmet for bensintyveri på en bensinstasjon i lillestrøm for 3 dager siden.

Link to comment
Share on other sites

troya på forumet jobber vell i det området , spør henne

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Denne bilen har stått 40meter unna bilen min i to dager. Hadde jeg lest denne tråden Èn dag tidligere hadde bilen kommet tilrette! Sinnsykt irriterende. Og på toppen av det hele ble bilen min blitt tappet for bensin i natt!!!!

 

Edit: Eier er forøvrig informert.

Edited by Ace_
Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Bilen så hel ut ja

 

synd Ace ikke så topic før for nå er den borte fra kløfta igjenn...

 

Politiet DRITER lang vei i utviklingen og at bilen er filmet i lillestrøm og oppservert på kløfta. de sa de skulle notere det i papirene sine.

Ringte med statoil der den ble filmet og ingen hadde vært og tatt kopi av overvåkingen heller.

 

men helt klart at den blir brukt rundt i det område siden den var i lillestrøm for nå ca 5 dager siden og oppservert i kløfta for 2 dager siden!!

 

takker for at folk holder utkikk.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke høre om du kan få ta en titt på opptakene da. Har de fyllt for en del kr så vil vel bensinstasjonen være intereseert i å kunne få inn de også.Så kan du printe ut bilde og ta en tur rundt til de lokale råneplassene, så hvis du er heldig så er det noen som kjenner noen som vet hvem det er. BAre en tanke som slo meg. Er jo ikke akkurat storbyer vi snakker om her men ganske oversiktlige plasser.

Edited by Fordxr4x4
Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Kan ikke høre om du kan få ta en titt på opptakene da. Har de fyllt for en del kr så vil vel bensinstasjonen være intereseert i å kunne få inn de også.Så kan du printe ut bilde og ta en tur rundt til de lokale råneplassene, så hvis du er heldig så er det noen som kjenner noen som vet hvem det er. BAre en tanke som slo meg. Er jo ikke akkurat storbyer vi snakker om her men ganske oversiktlige plasser.

 

 

DA var bilen funnet folkens!!

 

Plukket opp av viking i natt i oslo et sted den var dumpet.

 

Bare å krysse fingrene for at den ikke er alt for fillekjørt, skal se på den i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Bare så synd at det er kjeltringene det er synd på i dette landet.

(les staten synes synd på kjeltringene)

Ærlige folk får alltid svi.

 

MEN får du låne en kopi av VIDEOEN, med pumpestikket fra bensinstasjonen, skal jeg GLEDELIG hjelpe deg med en "stor" ulovlighet.

(Jeg får vel en større bot, for å hjelpe deg med å hente ut bilder, enn hva tjuvpakket får for biltyveri)

 

Fikk alvorlig bråk, etter å ha printet ut "mugshots" av Tjuvpakk i en Expert butikk :P

 

Regler om selvtekt...med noe markert.

 

Godt at bilen kom til rette!

Vi ønsker da bare at tjuvpakket lider en langsom ond død.

 

13.2.1.3 Selvtekt

Den gjeldende straffeloven har ingen generell lovbestemmelse om selvtekt. Reglene er i stedet utviklet i rettspraksis og juridisk teori. Selvtekt kan bare føre til straffrihet dersom det foreligger særlig tungtveiende grunner for dette.

Straffelovkommisjonen går inn for å lovfeste selvtekt som straffrihetsgrunn:

 

« § 3-6. Selvtekt

En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når den blir foretatt for å gjenopprette en ulovlig endret tilstand og det ikke er rimelig å kreve at den som har retten, venter på myndighetenes bistand. Makt mot person kan bare brukes når rettskrenkelsen er åpenbar, og må ikke gå lenger enn forsvarlig. »

 

Departementet er enig med Straffelovkommisjonen i at selvtekt, iallfall som en hovedregel, bør være forbudt. Selvtekt bør derfor bare lovfestes som en straffrihetsgrunn på linje med for eksempel nødrett og nødverge dersom sterke grunner taler for det. Iblant kan det likevel være urimelig å kreve at den krenkede skal måtte gå veien om myndighetene for å få gjenopprettet krenkelsen. Departementet mener på denne bakgrunnen at den begrensede adgangen til å utøve selvtekt etter gjeldende rett bør videreføres.

 

Det er en fare for at en lovfesting av selvtekt som straffrihetsgrunn feilaktig oppfattes som en oppfordring til mer utstrakt privat rettshåndhevelse. For lovfesting taler ønsket om at straffeloven skal ha større informasjonsverdi enn i dag og gi et mer dekkende bilde av rettstilstanden. Departementet har kommet til at dette hensynet må tillegges avgjørende vekt, og går inn for å lovfeste selvtekt som straffrihetsgrunn.

 

Departementet er enig med Straffelovkommisjonen i at vilkårene for lovlig selvtekt bør utformes etter de linjer som er utviklet i praksis og teori. Betenkelighetene som nevnes foran, gjør imidlertid at departementet foreslår en mindre innstramming i retten til å begå selvtekt. Departementet går inn for å endre « det ikke er rimelig å kreve at den som har retten, venter på myndighetenes bistand », til « urimelig å kreve ... ». Nyansen er ikke stor, men leder etter en naturlig språklig forståelse til en noe snevrere adgang til å begå selvtekt.

 

Edited by 96mondeo4x4

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

DA var bilen funnet folkens!!

 

Plukket opp av viking i natt i oslo et sted den var dumpet.

 

Bare å krysse fingrene for at den ikke er alt for fillekjørt, skal se på den i morgen.

 

Godt å høre at den ble funnet!! :) Kom med en oppdatering når du har fått sett på den da!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...