Jump to content

Tid for sommerdekk


2.8i TIC

Recommended Posts

Guest drezz

Må vel enda vente med sommerdekkene her.... ca. fram til mai eller no slikt..? <_< Litt mildere enn det har vært, men fortsatt myyye sne ute

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Vært på bilen ei uke allerede. Men neste uke kan det se ut til at det blir nødvendig å bytte (eller la bilen stå noen dager)

Link to comment
Share on other sites

Må vel enda vente med sommerdekkene her.... ca. fram til mai eller no slikt..? <_< Litt mildere enn det har vært, men fortsatt myyye sne ute

 

Er ikke alle som bor i kirkenes da :lol:

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter til etter påskeferien. Da skal jeg kjøre med Focusen anyway.

Tenkte tanken om dekkbytte her om dagen, men jeg fikk desverre et snev av "iiiiiiiikke i dag nei..."!

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Må kjøpe to nye dekk først :P 16" dekk er ikke det artigste å kjøpe. Men må man, så må man ;) Blir nok rett etter påske tenker jeg.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Tror jeg skal vente til påsketider før jeg prøver på sommerdekka igjen :) Lavprofil og 5cm nysnø i 2 plussgrader er dårlig kombinasjon

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest johanness1

Sommerdekka har rekti nok stått på i vinter også hehe... i går var det ut med bilen og flytte litt på gummin..

Alltid morro med en real børnuat for og vise at nå kommer sommern, hehe

Link to comment
Share on other sites

Har ett sommerdekk på jeg, begynte å henge meter lange biter ut av det ene bakdekket, og ei lang svart stripe i gata, merkelig, måtte skifte da, noen som har noen forklaring.

Kjører MB 123 diesel

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Har ett sommerdekk på jeg, begynte å henge meter lange biter ut av det ene bakdekket, og ei lang svart stripe i gata, merkelig, måtte skifte da, noen som har noen forklaring.

Kjører MB 123 diesel

 

Kanskje du glemte brekket :P hahahha...(se i media på forumet for film)

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

fotbrekket virker ikke etter at forrige eier brukte sommerbolter på vinterhjula, fins ikke noe bak der lenger :-)

Lurer på om det kan ha noe med flat høyrepedal og venstrepedal som ble sluppet forsiktig opp, antall pedaler er 2 + brekket

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

JEg tror problemet ligger i at eieren glemte å løfte venstrefoten fra bremsepedalen når han skulle gi gass med høyre fot...

 

Det blir bare spekulasjoner fram til vi får bedre forklaring av hva som har skjedd. Forvørig kan det nevnes at jeg hadde noe av det samme problemet (bortsett fra at bilen min slet ut begge bakdekk) helt til jeg fikk intsallert en ekstra pedal ved siden av bremsepedalen.

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Begynte å se ut som det snart var tid for sommerdekk her og, men nei... I går kveld kom det vel 30-40cm med nysne <_< Det etter å ha kjørt på bare veier i en uke..

Link to comment
Share on other sites

JEg tror problemet ligger i at eieren glemte å løfte venstrefoten fra bremsepedalen når han skulle gi gass med høyre fot...

 

Det blir bare spekulasjoner fram til vi får bedre forklaring av hva som har skjedd. Forvørig kan det nevnes at jeg hadde noe av det samme problemet (bortsett fra at bilen min slet ut begge bakdekk) helt til jeg fikk intsallert en ekstra pedal ved siden av bremsepedalen.

 

Lurer på om vi har samme problem jeg, lyst til å bygge om til manuell, men mb har seff laga det så idiotisk at man må balansere veiva da ...

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...