Jump to content

200 blokk ønskes


turboole

Recommended Posts

er nå virkelig disse tyrkerblokkene noe å le av? om de er lagt i tyrkia eller på nordpolen er det så viktig då? :-) eg har sett flere defekte 200blokker enn 205 blokker, så eg tror hva som sprekker og ikkje rett og slett går litt på flaks. mange gamle 200blokker er jo komt ut på markedet som byttemotorer til 2wd sedan og vinge, disse ble underkjente av cosworth, men brukt som erstatning for 205 blokk.

Eg solgte ei 200blokk fra escort cossie med sprekk rundt det ene gjengepartiet til Jenspeed for 3000 (skal brukes med longstuds).

Edited by Sapphy
Link to comment
Share on other sites

sjekke oppholdstillatelsen? har ærligtalt ikkje peiling! I følge Jens er nå disse blokkene også gode for 550hk sist eg snakka med han om emnet i hvertfall, med liners er den helt sikkert god nok for prosjektet ditt også!

Link to comment
Share on other sites

står det 89 eller 00 eller noe annet enn; 90,91,92,93,94,95 på siden ca under 4. eksosport er det tyskerblokk. disse er av dårligere materiale (mindre chrome i støpeblandinga) enn "vanlige" 200blokker.

 

jeg har sett flere hærpa 205blokker enn 200blokker.

 

men som sagt over her, så tror jeg ikke det har noe å si hva du bruker dersom du skal til med nicasil..

hør med jens du, men ha tålmodighet- han har mye å gjøre om dagen..

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest gshock

hørte at sarpsborg kunne sette inn noen "vanlige" foringer, men mulig jeg husker feil.

Nicasil blir vel no dritt om man skal bruke bilen daglig ?

Link to comment
Share on other sites

jeg har hørt flere si at maks hk over tid på en skikkelig 200blokk er 500, 550 kanskje?

derfor skjønner jeg ikke helt tankegangen til han henrik på gatebilforumet som dro ut 650hk uten foringer..

hvor lenge tror de det skal det holde??

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest gshock
ingen som kan svare på hvorfor nikasil er no dritt te vanli kjøring?

 

har hørt at det er fordi foringene er så harde at de sliter vanvittig for på stempelringer osv..

så det vil jo da bli kort tid mellom hver overhaling og "spretting" av motor..

 

correct me if i'm wrong.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt likens nikasilbelegg det porsche bruker men ja,dem brukes til hverdags.Jeg på mitt oppsett skal i utgangspungte ikke ha bruk for nikasil + at det er en del bakdeler med det.

Edited by turboole
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...