Jump to content

Coilovers


Ace_

Recommended Posts

ikke kjøp AVO. prøvde på en 2wd cos og gikk slik ca 2uker og da spruta det olje rundt om kring av høyre demper.

tok den av og sendte den inn igjen til avo, gikk 2 månder før jeg fikk den igjen og da gikk de 2 nye uker og da sto jaggu oljen av den andre og!!! så for min del så kommer det aldri avo inn på denne garden igjen!!

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest Sipowicz
ikke kjøp AVO. prøvde på en 2wd cos og gikk slik ca 2uker og da spruta det olje rundt om kring av høyre demper.

tok den av og sendte den inn igjen til avo, gikk 2 månder før jeg fikk den igjen og da gikk de 2 nye uker og da sto jaggu oljen av den andre og!!! så for min del så kommer det aldri avo inn på denne garden igjen!!

 

Riktig at det har vært endel problemer med eldre AVO, men hvis du skal fraråde folk å kjøpe en ting, bør det være på bakgrunn av de produkter som de faktisk selger i dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sipowicz
Hadde KW på forrige bilen min, en Audi A4.

Var ikke fornøyd med justeringene på de. Justeringsringen er laget av et kompositt-materiale, og kiler seg fast...

 

Har erfart det samme med KW, utrolig dårlig løsning det der, merkelig at de ikke har forandret på det.

 

Meg bekjent finnes det ikke TUV godkjente coilover til sierra.

Edited by Sipowicz
Link to comment
Share on other sites

Har erfart det samme med KW, utrolig dårlig løsning det der, merkelig at de ikke har forandret på det.

 

Meg bekjent finnes det ikke TUV godkjente coilover til sierra.

Går det an å få godkjent coilover foran tro? Bak lar det seg ikke gjøre hvertfall...

Link to comment
Share on other sites

Guest Turbo_fever

de er ikke tuv godkjennt med coilovers bak på dem på grunn av att da vil du foranndre på bilens dempersystem.

Samme med "alle" biler som har uavhengig fjøring bak regner jeg med?? Stod i en annen tråd om en som lurte på dette med en sierra.

Kom vel med iso godkjenning siden dem ikke trenger tuv i england, kunne få det godkjennt om fjæra var montert ilag med coilovers..

Men da er vel vittsen borte egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Sippo.. Evig eies kun et dårlig rykte var det noen som sang.. at noen har hatt praktiske dårlige erfaringer er plenty grunn til å be folk styre klar.. Spør hvem du vil av dele-sjappene om hva merke de har flest reklamasjoner på; AVO.

Link to comment
Share on other sites

Sippo.. Evig eies kun et dårlig rykte var det noen som sang.. at noen har hatt praktiske dårlige erfaringer er plenty grunn til å be folk styre klar.. Spør hvem du vil av dele-sjappene om hva merke de har flest reklamasjoner på; AVO.

Amen

 

Blir nok Gaz på meg.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags papirer følger med på gaz kittet, snakka med en fra biltilsynet om godkjenning av coilovers på vingebilen. han mente at det ikkje var noke problem å godkjennne det visst det følger med et papir fra produsent om ka bil delen er beregna til, og delen er beskrevet i papiret da va det fjørene han mente tykkelse og antall vindinger osv. trengte ikkje vere tuv dokument. har tidligere fått godkjent et sparco kit uten tuv dokument var kun med et papir fra sparco som tilsvarte tuv. snakka litt fornuftig med han om at poenget med dei var ikkje å sope bakken men å oppretholde fjørigsvei når bilen blei lavere spesielt bak. og det skjønte han faktisk.. men veit ikkje om det går enda måtte sjå papiret og delen helst på bilen før det kunne seiest sikkert...

 

høgd på bilen mellom hjulsenter og skjermkant kom til å stå i vognkortet.

Link to comment
Share on other sites

her er planen min:

kjøpe vanelig gaz senkiefjær og får stmplet det i vognkortet; Godkjent senket med GAZ osv.

så bytter du til gaz coilovers og, vips ingen BT dust ville sjønne det? og ingen ved senere eu kontroller heller?

Link to comment
Share on other sites

Hadde Avo på min gamle Escos, var så sinnsykt stiv til å kjøre til daglig... Og jeg fikk ulyd i demperne bak... Kjøpt Gaz til den nye Escosen, spennende å prøve! Noe dritt at en må banke inn innerskjermen for å få plass!!!

-2007 Porsche 997 GT3 Clubsport
-Alt går, bare ta nok fart-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...