Jump to content

MSD tenningsforsterker


cossie 86

Recommended Posts

Guest Jarl Andre Hanssen
Gjør det :)

Har vertfall blitt anbefalt den på det sterkeste :)

Skal få montert en sånn når jeg har fått fiksa opp bilen etter krasjen.

 

 

Det fungerer perfekt på bilen min ,helt ren tenning opp til 7800 rpm

Link to comment
Share on other sites

Takker,da prøver jeg å finne en sånn en :D

 

MSD boksen som er tatt frem spesielt for 4 syl. turbomotorer heter MSD SCI (Sport Compact Ignition)

Det er den som er det rette valget.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kjører med en 6A og tilhørende Blaster Coil til min bil, samt har 2 andre biler med MSD 6AL og 7AL bokser...Altid vært kjemmpefornøyd og merket stor forskjell når jeg har montert dette.....Etter jeg monterte dette på vingebilen min for ca 2 år siden, har jeg ennå ikke byttet plugger, før dette "spiste" den plugger....Monteringen tar vel ca en halvtime, kommer litt an på hvor man ønsker å plassere osv.....Sist jeg kjøpte en sånn boks ga jeg vel ca 1700 kr inkl coil....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med å få turtelleren til å funke med MSD`en. Er det noen som har peiling?

 

Det er derfor at noen MSD bokser har uttak til å drive turtelleren, så du må nok flytte turtellerledningen fra coilen.

Dersom din boks ikke har dette uttaket, så må du kjøpe "Tach adapter". Jeg måtte gjøre dette og da funker det 100%.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trang ikke bruke noe annet enn tach outlet på boksen...dvs trang ikke tach adapter.......

MSD har forøvrig en veldig bra customer service på hjemmesiden sin også, tar ikke veldig lang tid fra man har sendt dem mailen, til man får svar ....

Edited by GTD40

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trang ikke bruke noe annet enn tach outlet på boksen...dvs trang ikke tach adapter.......

MSD har forøvrig en veldig bra customer service på hjemmesiden sin også, tar ikke veldig lang tid fra man har sendt dem mailen, til man får svar ....

for oss som har noen vanskligheter med og førstå det - redd for og gjøre feil .

Kunne du - ta bilder - forklare nøye hvordan og med hvilken boks du har fått det til og virke .

Jeg har flere ganger sett på det men ikke hoppet uti det . :blush: :blush:

http://msdignition.com/

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøre med MSD 6AL og e veldig fornøyd. Har og bygd ut med 2 stegs rev-limmit med justerbart 2.trinn.

Veldig enkelt å montere. batteri + og jord, og brukte de gamle coil-ledningene til signal. og to nye ledninger til coilen.

Link to comment
Share on other sites

For dere som er intressert i å lese svaret jeg fikk når jeg installerte min boks.......håper dette besvarer dine spørsmål bige...

 

 

cosworth

Members Join Date: Jun 2005

Posts: 2

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Good day !

 

I have just recently purchased yet another MSD 6 box, I guess this is the 3rd 6'er box I have Purchased, along with 2 sevens......so I am very satisfied with the products.....Unfortunately, this time I've run into problems with the installation in my car, which by the way is a 86'Ford Sierra Cosworth, with a Weber Marelli engine management system......

 

The problem is that I don't know where to connect the "input(pink/gree wire)" signal to the box, the reason for this is that the distributor signal is coming from the engine management computer....If I should use the pink and green wires and connect to the management system....I should know which pin on the engine computer is + and which is -.......or is it just the same....I am worried to destroy my Weber Marelli box, if I connect the wrong way.....Can you please help me out with this small installation problem ?

 

 

cosworth

View Public Profile

Find all posts by cosworth

Add cosworth to Your Buddy List

 

#2 06-27-2005, 03:56 PM

msdtechsupport1 Posts: n/a

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

If the vehicle is computer controlled, you'll need to use the white wire on the MSD. Check out page 10 of the instruction manual. Basically, you'll only be using the wires that are currently connected to the coil.

 

 

msdtechsupport1

 

#3 06-27-2005, 05:12 PM

cosworth

Members Join Date: Jun 2005

Posts: 2

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Thank you for your quick response......impressive....)

 

According to my drawings there are going 2 wires from the computer to the ignition amplifier, which one shall I choose to connect to my MSD.......?

 

I have el. drawings for my car in pdf, do you have an email adress I can send it to, in case you would like to see them....

 

 

cosworth

View Public Profile

Find all posts by cosworth

Add cosworth to Your Buddy List

 

#4 06-27-2005, 08:53 PM

msdtechsupport1 Posts: n/a

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

You'll need to use the stock amplifier to trigger the MSD. Remove them from the coil and install the negative to the white wire on the MSD. The positive from the igniter will go to the red wire on the MSD.

Hope that helps.

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Prisen på noe sånt her i Norge ??

 

Noen som kjører med fordelerløst tenning her ? Har lurt litt på Motorsport development sin, men er litt dyr

 

Sist jeg sjekket var det ca. 2000 ,- for en 6A boks. Tilhørende Coil anbefales.

 

Hvorfor? Kan du nevne noen ulemper med fordelertenning konta fordelerløst?

 

Ligger litt i navnet, fordelerløst, altså uten fordeler, vil det da si at det bare er ulemper? :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg så en annonse fra Steinar Stolen, kostet en 6AL boks 2700kr + coil i tillegg...

 

De som antagelig kan hjelpe deg med å skaffe, for å nevne noen;

 

Steinar Stolen

Pony Parts(Tror dette er billigst, men kan ikke garantere...)

Aarnes

+ stort sett alle andre som driver med US parts....

 

 

Kan bare igjen si at jeg er super fornøyd med alt jeg har fått fra MSD, og er virkelig verdt penga.....

 

-Andre

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern
Sist jeg sjekket var det ca. 2000 ,- for en 6A boks. Tilhørende Coil anbefales.

 

Hvorfor? Kan du nevne noen ulemper med fordelertenning konta fordelerløst?

 

Ligger litt i navnet, fordelerløst, altså uten fordeler, vil det da si at det bare er ulemper? :lol:

 

 

Du av alle bør vel vite minst en god grunn til og kvitte seg med fordeleren? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Du av alle bør vel vite minst en god grunn til og kvitte seg med fordeleren? :huh:

 

Den gode grunnen må være Elektromotive Tec2. :)

 

Er en stor fordel å bli kvitt fordeler med spenningstap over fordeler lokk og rotor. Det er jo noe som sier seg selv

 

Det er nok ikke så enkelt som det. Det er faktisk slik at man til og med kan file ned rotoren for å få bedre gnist. :huh:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...