Jump to content

Anlegg i siarra`n


clinton

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Nice dette, får man se bilen på emma konkurranser neste år eller?

Går jo ikke så mange forder på slike treff akkurat...

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Ok må helt ærlig si at dette skjønte jeg ikke..! Drille små hull sier du ? Og forresten så mener du da at en lukket kasse er tingen ?

 

Med tanke på det hullet i armlenet ? skjærer du det ut i hele firkanten eller små hull ? Og svekker ikke dette veldig i konstruksjonen..?

Finnes mange måter og løse dette på en kompis av meg har en sterkt moddet 740 hvor dette alltid er et problem.

 

Men som sagt her så lukket kasse for han ville ha ren god lyd til konkurranser, han laget også hull bak armlenet.

 

men monterte høytalergitter på ei stålramme som sitter i bilens org. konstruksjon og dermed stiver opp det man tar ut, ramma er vel ca 4mm.tykk stål.

 

men han lagde også ei trakt på kassen som fører lyden mer fokusert gjennom armlenet og det tror jeg var en genial måte og gjøre det på.

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_xr

ja det er mye bedre med lukket kasse.. det er lett for at bassen i bassrefleks-kasser blir litt slapp. i lukket kasse er bassen fast og fin og presis!! mye bedre! :)

Link to comment
Share on other sites

Vist man skal ha lukket kasse må du ha en bedre forsterker for spille subben max enn vist du har porta kasse..

 

jeg mener lukket er best.. :)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

jeg snakket med fler som deltok i EMMA det der lyd i bil greiene. di sa at lukket kasse gir dypere å mer kontrolert bass..

 

non av di mente at porta kasse var mer for dem som likte å vise frem ristende skiltplate å piggsveis.

 

VÆR sin lyst. men ALDRI mer porta kasse hos meg.

 

en VELDIG forskjell på TRØKK og perfeksjon.

 

veldig mange kjøper en fet basser til flere tusen. åsså kjøper di en CRAPP forsterker å klager først på elementet.

 

som f.eks det er mange ting som skal spille inn for at du skal ha en bil som ligger bra på veien, drar bra å blir liggende på veien når en sving kommer.

 

Sånn er det åsså med forsterkere å bass.

 

-Watt

-Ohm

-ledere (ledninger )

-en ordentlig bygget kasse

-isolasjon i bil

-å mildt sagt gjøre jobben ordentlig

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ja..er litt smart vet eg :rolleyes:

Har du plexiglass plate over forsterkerne? Fikk ikke med meg om du hadde det. Isåfall hvis du har det så ville jeg brukt vifter til å sirkulere luften. Lag f.eks en styring til viftene som kopler inn ved rundt 25 grader eller noe sånt..

 

hmm.. kanskje jeg skal lage noe sånt og prøve å selge dem her på forumet?? :P

Link to comment
Share on other sites

Vist man skal ha lukket kasse må du ha en bedre forsterker for spille subben max enn vist du har porta kasse..

 

jeg mener lukket er best.. :)

Hvis en lager kassen veldig bra så syns faktisk jeg at refleks er bedre. Men du må ha plass til det da.. Kassen min tar all plass i bilen min :D ca. 100 liter innvendig

Link to comment
Share on other sites

Det er nokk ikke plexi over de nei.. slike vifte styringer selger de på microplex.no

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Var jo ganske dyre der da... bare for å styre når en vifte skal starte eller ikke.. Var det jeg tenkte på da... Vet at jeg ikke betaler 600 spenn for noe sånt.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt poenget med en vifte der hastigheten varierer når den er til bruk i en bil. Er nok støy der fra før så da mener jeg det er like greit å holde det litt mer enkelt der viften starter for fullt når temperaturen overstiger ønsket start temperatur og går til temperaturen er under. Koster meg maks en femtilapp å lage no sånt no. Ett par motstander og en op-amp så er det meste gjort :D Men den var liten da, det skal dem ha hehe

Link to comment
Share on other sites

Ja det ble veldig stilig... Håper på å få til noe tilsvarende i vår sierra. Men det bør jo være råd å få til. Men jeg tror jeg vil ha plexiglass over.

Link to comment
Share on other sites

Meg og Clinton brukte vel ca 5 dager på dette.. og da jobbet vi ca 5 timer hver dag... tar ikke så lang tid.. men tenk 2 ganger før man gjør noe

:P

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...