Jump to content

Anlegg i siarra`n


clinton

Recommended Posts

Da var zirz og meg ferdig med og sette opp anlegg i bilen min.

Har tatt oss noen dager og snekret sammen noen planker,trekt filt over de og gjort sånn som vi synes ble bra.

 

Ville bare dele dette med dere og få tilbakemeldinger på hva dere synes om arbeidet våres!

 

Anlegget består av:

 

1x Rockford Fossgate RF 501S

1x Alpine MRV-F340

1x Rockford Fossgate punch 12"

1x Alpine 6-1/2 Type-R Component

1x Alpine 6x9

1x Pioneer DEH-P2600R

 

 

Her har no noe av anlegget.

Digg.JPG

 

 

Forsterker%20og%20CD%202.JPG

 

 

Høytalere.JPG

 

 

Her er vi i god gang og har saget til bunnplaten

Bilde(034).jpg

 

 

Her har vi saget til platen som står forran suben og tester om alle målingene våre var riktig, noe som de ble til slutt ;)

Bilde(035).jpg

 

Her har vi trekt filt på platen som står forran suben

Bilde(036).jpg

 

Suben på plass :)

Bilde(037).jpg

 

Fått strekt alle kabler og koblet alt til,så no var det bare siste platen over forsterkerne igjen

anlegg.jpg

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Høytalerene i dørene på plass:)

Picture%20077.jpg

 

 

Da var vi ferdig med og sage ut platene rundt forsterkerene.

Under platene lagde vi en ramme av noen småe planker som vi tredde med filt så ikke all kablingen og rotet på undersiden vises.

Picture%20073.jpg

 

 

Picture%20074.jpg

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

Jepp dette var ett stykk bra arbeid.. ble lei lyden av stikk sag og målebånn!!

Men jeg må si meg fornøyd B)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

dritbra gutta...ser skikkelig profft ut. jeg har myye jobb å gjøre i midt bagasjerom :blink: hvor mye kostet all filten forresten? og spraylimet..

Betalte 100kr for all filten på biltema.Da hadde jeg masse filt og hadde hatt en del til overs hvis jeg ikke hadde gjort feil ett par ganger.

All filten er festet med stifter.Brukte vanlig stifte maskin som du bruker på papir,må bare passe på og slå skikkelig hard på den når du skal feste det eller så bare byer stiftene seg og den festes bare på den ene siden.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

clinton : har du målene på sponplatene du brukte? hehe, vil gjerne ha målene :D:D:D

 

fett btw ;)

Har ikke alle målene men jeg tok bare ut bunnmatten som ligger der og lå den oppå platen og tegnet rundt den..Passet på og lage den litt kortere for bunmatten bretter jo seg oppover baksiden av baklysene.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har ingen kjøling nei..siden hele forsterkeren er en stor kjøleribbe i seg selv så regner jeg med at det holder..men hvis det viser seg og bli for varm så tenkte jeg og ta ett par vifter og sette forran forsterkerne under platen bare for og få litt sirkulasjon i luften.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Clinton..

 

Har et spm til hvordan du benyttet bassrørene dine jeg..? Er disse tilknyttet basskassen som sitter bak den fremre platen eller er disse bare tilknyttet rommet som er da til overs ved siden av sjølveste kassen. Driver å mekker i min Sierra nå også skjønner du.. så litt spent på hordan du har brukt bass refleks rørene..Har tenkt på et konsept hvor rørene går direkte ned i basskassen, slik at jeg får maks trøkk inn i kupen..!

Link to comment
Share on other sites

Tar meg friheten til å svare. Målet ved å lage åpning mellom bagasjerom og kupé er overføring av lyd. Ikke tuning av lydfrekvenser. En bassport vil avhengig av diameter/lengde forsterke visse lydfrekvenser og dermed farge lyden. Derfor vil jeg ikke anbefale bruk av bassrefleksrør mellom bagasjerom og kupé. Jeg ville i det minste drillet masse små huller i røret (der det ikke synes), slik at det ikke skal fungerer som basserefleksrør. Selv skal jeg gå for løsningen å installere seterygg med armlene (skjærer hull i stålet bak armlenet, og har det nede såfremt ingen personer trenger sitteplassen)

Link to comment
Share on other sites

Ok må helt ærlig si at dette skjønte jeg ikke..! Drille små hull sier du ? Og forresten så mener du da at en lukket kasse er tingen ?

 

Med tanke på det hullet i armlenet ? skjærer du det ut i hele firkanten eller små hull ? Og svekker ikke dette veldig i konstruksjonen..?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...