Jump to content

plenumspacer


Verstingen

Recommended Posts

lurer på om noen her har erfaring med plenumspacer?

vist eg har 360hk chip,og monterer plenumspacer,må eg da mappe bilen på ny?

eller utjør dette så lite att de ikkje forandrer blandingsforholdet ,noe serligt? :rolleyes:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

I denne sammenhengen prater vi om pleninumshims/ spacer. Det gir større volum i pleniumet og skal gi noe effekt og raskere gassrespons.

 

Cambershims blir oppretting av negativ camber bak på Cosworth bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har merka pleniumshims, men det stopper vel også der..

 

 

 

okai :unsure:

 

men synst de ser fint ut ,med pleniumshims på,så har eg en kjenning som jobber med cnc styrte maskiner.så da koster de lite :rolleyes:

men omsveisa innsug må eg nok vurdere,men kjenner så mange som har dårleg erfaring med tida jenspeed bruker på å jøre jobben.en kompis av meg venta 7-8 månder,og da hadde han sikkert ringt og masa 20-30 ganger. og til slutt sa han at han bare sko sende innsuget uten og sveise de.de og tok 1-2 månder :wacko:

greit nokk for deg ole som sikkert bor i nerleiken av han,og bare kan reisa opp og tyna han litt når han ikkje holder avtaler! :blush:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

jeg kom til å tenke på en ting.

jeg har omsveisa jenspeed insug, og ellers orginalt. men jeg tenkte å kjøpe meg en plenum spacer på 10mm+, og forlenge traktene med det samme som plenum blir større.

 

noen som har noen formening om mine tanker om dette?:

 

 

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

den gange jeg tenkte på og trimme -ble beskjeden att hele innsugs manifoilen fra spjelet og til toppen egentlig var noe dårlige greier .

De annbefalte STERKT og gå over til svenske innsug - den fordeler også lufta bedre . men så klart koster noen kroner

Link to comment
Share on other sites

"Swedish style plenum" er bare et navn på en fasong på innsuget..

Mange som lager de har jeg sett uten helt å komme på noen nå..

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

vingebilen til smidesangen bremset 590 hk med orginalt 4x4 insug kun med spacer så det må da duge helt fint til alle oss under 500hk..?

 

 

ja.enig i de. :rolleyes: tvler på att de orginale innsuget kan vere så fryktelig dårligt! :rolleyes: :rolleyes:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

okai :unsure:

 

Synes det ser fint ut med plenumshims, og så har eg en kjenning som jobber med cnc styrte maskiner så da koster de lite :rolleyes:

 

Kjekt for deg :D

Kanskje du kan få han til å lage en skikkelig tykk en med tett lokk, for så langt har jeg ikke funnet slike.

 

jeg kom til å tenke på en ting.

jeg har omsveisa jenspeed insug, og ellers orginalt. men jeg tenkte å kjøpe meg en plenum spacer på 10mm+, og forlenge traktene med det samme som plenum blir større.

 

noen som har noen formening om mine tanker om dette?:

 

 

Om du tegner inn luftinngangen også så får vi lettere se det vanlige "problemet".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vingebilen til smidesangen bremset 590 hk med orginalt 4x4 insug kun med spacer så det må da duge helt fint til alle oss under 500hk..?

 

Hadde vært morro å fått sammenligna denne med en maken med "svenske-innsug", da jeg tror at S-innsuget har fullstendig annerledes fordeling av luft, og muligens en helt annen flow på forskjellige områder. Muligens IKKE over alt, men trolig over store deler! Kansje også bedre respons og bedre effekt?

Eller blir det feil?

-Bare en tanke... ;-)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 520 på hjula, orginalt 4x4 innsug med modda hals, uten spacer...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 520 på hjula, orginalt 4x4 innsug med modda hals, uten spacer...

 

 

jeg har 528hk på org t-25 innsug :) noe folk sa var umulig, så den e god :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...