Jump to content

Speedometer vire


Guest Lynvingen

Recommended Posts

Guest Lynvingen

Hei. Jeg trenger speedometer vire til min 83mod granada 2,8injection.

 

Hvor får jeg fatt i en?? Evt har noen en brukt??

 

Jeg spurte på Ford i dag, og de sa det ikke fantes..

 

Mvh Haakon.

Link to comment
Share on other sites

Mener du kan benytte wire fra Sierra. Såsant innfestingen til kasse og speedo er lik. Brodren kjøpte Sierra wire for noen år siden. Funket gull det.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
tja er jo ikke så dyre disse,300+frakt? for tanken,wire tror eg skal klare å skaffe ny.

 

Skal få kjøpe min billig. Gi et bud så sender jeg. Om du ikke har kjøpt da Frank.

 

 

 

Speedowire til kjørecomputer er vanskelig og skaffe. Prøv på www.consulgranada.net/portal. Er en som ville selge til meg der for en stund siden. Husker ikke nick..

 

Ebay er jo også en plass...

Håvard Humberset

 

1985 Ford Granada 2,8 Ghia

1977 Ford Capri 2,0 S

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Lynvingen

Siden vi nevnte kjørekomputer her så tillater jeg meg og være litt offtopic. Er det noen som vet hvor lang ledningene på kjørekomputeren er? Jeg lurte på og bytte plass på cdspilleren og kjørekomputeren.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi nevnte kjørekomputer her så tillater jeg meg og være litt offtopic. Er det noen som vet hvor lang ledningene på kjørekomputeren er? Jeg lurte på og bytte plass på cdspilleren og kjørekomputeren.

 

 

Ikke gjør det...

 

Tviler på at ledningene er lange nok. Ledningene sitter godt festet til resten av ledningsnettet, så for å finne ut av det, må du ha ut hele dashbordet.

 

Tror neppe bilen stiger i verdi heller, med en slik modifisering... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Lynvingen
Ikke gjør det...

 

Tviler på at ledningene er lange nok. Ledningene sitter godt festet til resten av ledningsnettet, så for å finne ut av det, må du ha ut hele dashbordet.

 

Tror neppe bilen stiger i verdi heller, med en slik modifisering... :unsure:

 

 

Denne bilen blir nok aldri lagt ut for salg så det er ikke noen bekymring. Det var helst for egen interesse. Jeg likte mye bedre dashbordet til serie 1 som hadde annlegget oppe, og som hadde vannrett temp. instilling. Serie 2 ser så sierra ut med tanke på varmapparatet.

Edited by Lynvingen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Serie2 har spiller oppe den og, er vel GL og ghia som har lav spiller, eller de fleste med olje/amp-meter og/eller turteller.

 

Er mye finere med spiller nede syns nå jeg da.

 

Syns det meste jalla med S2 er at varmeapparatet står på sia, og viftebryteren lenger bort.

 

Syns faktisk Mk.I S2 har det mest gjennomførte dashbordet, resten av bilen også på en del punkter.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...