tommy w Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Det er jo faktisk det som g-kraft måleren viser som er relevant. Det er dette som flytter bilen ikke hva den klarte på rullen. Til og med Polly sa dette når han fortalte ang 4x4 vs 2wd. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
grcossie Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 RS1000 Du må komme i gang med å bygge opp bilen din igjen, og vise hvor mye du får ut av RS500 motoren din. Har jo bra utgangspunkt
bige Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Jeg har slettet de innlegene som var direkte opp mot navn og dritt slenging ... da åpner jeg den igjen
s10an Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 (edited) siden det sklir ut litt her tar jeg meg en liten frihet til å skrive et par ord mange her som sliter med å skille person og sak, dere driver jo med direkte person angrep på rs 1000, på de fleste andre forum ville dere blitt utestengt. trur egentlig det rs1000 prøver er å få folk til å tenke litt selv.(liker vel å kverulere litt også ) nå drar jeg alle over en kam, men "cosworth folka" er litt stuck i historien. altså det som funka bra for 10år sida funker fortsatt best. (selvsagt er ikke alle sånn, og det er mange cosworths som funker bra, selv har jeg bare sett to? men det kommer vel mere av hva jeg har sett eller ikke sett. min funker ivaffal ikke bra). Så fort noen kommer med noen nye vrier på ting og tank blir folk rettogslett sinna. folk følger lissom bare flowen med disse flotte jenspeed chipene og grønne dyser. alt er ikke bare svart og hvitt. @T-king65: er enig med deg jeg, har samma interesse. og nettopp om man kanskje gjør litt "uvanlige" valg av f.eks turbo og eller andre deler, samtidig som man selv prøver å tenke over hvorfor akuratt det var et lurt valg, så har man kommet langt. det som gir desidert den beste kjøreopplevelsen for de fleste av oss er en motor som smeller til å drar fra bånn av registret og oppover. om slutt hestene er 450 eller 390 spiller ikke den største rolla. til sammenlingning så har en god kompis av meg en 200sx s14, med moderat trim, gt28rs og litt sånnt. han bremsa 270hk på bremsetreffet på tef racing nå sist. jeg bremsa 260hk der forrige gang, etter det så gjorde jeg litt med bilen og det begynnte å gå vesentlig bedre. alikevell fliser han meg overalt. Edit: moderator var visst å sletta innlegg mens jeg skrev. da får det være opp til moderator om det får stå. Edited October 24, 2007 by joppa Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
RS 1000 Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 en g kraft måler måler jo akselrasjonen. da er jo luftmotstand og alt med! Her kan man se hva somviser den hele og fulle sannheten, selvsagt utviklet for motorsport fordi at effektmåling på rulle ikke var godt nok. Legg merke til hvordan de oppgir, måler og forholder seg til effekt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now