Jump to content

xr4i - noen spørsmål


Guest cokeloop

Recommended Posts

ikke samma understell som vingebilen nei.. samme som cosworth 4x4... altså den nye typen... sedan:)

så XR4X4 86 mod har samme dempere,fjærer,oppheng som Cossie 4x4???

er det noen ting som ikke er likt ? sånn som stabstag osv?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest sierra_xr

så dersom eg skal ha senkefjører til 4x4`en min så kan eg kjøpe de som er til cosworth 4x4? samme med dempere? ingen som vet med stabstag!? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

XR 4x4 Sedan fåes kun med 2.0i DOHC motor. Tror ikke det finnes mange igjen av den bilen. I tillegg har det ikke blitt laga mange av den bilen.

 

4x4 Sedan virker som en mye bedre bil på sommerføre enn 2wd. Det virker som om alt av understell er stivere, og ligger bedre på veien.

 

Noen som veit om Cossie 4x4 Sedan dempere og fjærer passer rett inn i XR 4x4 Sedan 2.0i ? Evt også framstilling.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

så XR4X4 86 mod har samme dempere,fjærer,oppheng som Cossie 4x4???

er det noen ting som ikke er likt ? sånn som stabstag osv?

 

 

Må ta å rette opp i litt ting og tang her. XR4i og cossi 4x4 har ikke samme understell og ikke likt drivverk! Girkasse, mellomaksel, diff, drivaksler og stabstag bak er forskjellige, til og med bærebruene er forskjellige med hensyn til stabstagfestet og festet for støtdemper. XR4i har ett type understell/drivverk, cosworth har et helt annet ett.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...