Jump to content

Vurderer ny turbo til min cosworth..


Guest Espen E

Recommended Posts

Guest Espen E

Har 330 oppsett med t3 turbo..lyst på litt vassere turbo.. hva skal jeg velge? vil ha noe som er bare litt større..må passe rett på!! fult navn på turbo og ca pris er fint ..takker=)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Garrett T34 Steg 3 12000kr eller Turbonetics E46 steg 3, litt dyrere.. 14000kr omtrent med baklokk og wastegateklokke.

 

Eventuelt du kan oppgradere T3 turboen din med 360 lager osv. Da har du rask 330hk turbo!

 

Viss du hadde brukt søkefunksjonen så hadde du nok funnet nok info om sånt her inne!

Link to comment
Share on other sites

Holder med fiesta xr 2 her..

Funker fin fint på 330 oppsett, god respons...

Kan bygge en slike for deg, av den du har, med 360 graders lager.

Ca. pris 6-7000,-

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

blir kjapp å fin med .48 hus , blir mye mer villig tili i registret enn med .63 hus iallefall.....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

da kommer du innn på noe som gjør att du muligens skal velge et .55 hus

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Gå for en t34 du... To far gone sin har bremset 359hk på 1,5bar, og må ærlig si det er den raskeste cossien med grønndyser jeg har sett og prøvd...

 

Skal ha sånn sjøl etterhvert...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det dumeste jeg har hørt.... man kjøper til det oppsettet man skal bygge, om ikke får man ett oppsett som fungerer dårligere en hva det burde gjøre....

 

Etter ditt tanke sett burde man gå for en GT44 turbo om man skulle få lyst på 1000 hk til neste år... fungerer nok utrolig godt med 300hk...

 

har du tenkt deg 300 kjøper du til 300 vil du ha 400 så kjøper du til 400, ikke noe dårlig tilpassa greier for å ha noe å "vokse" i.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Det dumeste jeg har hørt.... man kjøper til det oppsettet man skal bygge, om ikke får man ett oppsett som fungerer dårligere en hva det burde gjøre....

 

Etter ditt tanke sett burde man gå for en GT44 turbo om man skulle få lyst på 1000 hk til neste år... fungerer nok utrolig godt med 300hk...

 

har du tenkt deg 300 kjøper du til 300 vil du ha 400 så kjøper du til 400, ikke noe dårlig tilpassa greier for å ha noe å "vokse" i.

 

Enig her. Greit at man er glad i ketchup effekt, men er da grenser. Turbo er ikke som sko til en voksegal 14åring :)

Link to comment
Share on other sites

Det dumeste jeg har hørt.... man kjøper til det oppsettet man skal bygge, om ikke får man ett oppsett som fungerer dårligere en hva det burde gjøre....

 

Etter ditt tanke sett burde man gå for en GT44 turbo om man skulle få lyst på 1000 hk til neste år... fungerer nok utrolig godt med 300hk...

 

har du tenkt deg 300 kjøper du til 300 vil du ha 400 så kjøper du til 400, ikke noe dårlig tilpassa greier for å ha noe å "vokse" i.

 

helt enig med deg man kjøper det som passer til oppsett som skal brukes ,ikke kansje ditt å datt

man har veldig mye igjen for å bruke ting som passer til hverandre da får man det gøy med bil .ellers har det lett for å bli mye arbeid pluss skuffelser . lytt til noen som har dervet med dette å vet hva de snakker om :lol: for .eks kh turbo

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig Hansi...lol...;) bedre for kjørbarhet og "effekt" med litt for liten turbo en for stor til oppsettet på en gatebil..

Heller skru ned litt trykk om det blir mottrykk, og turboen har virke område fra 3500-7000 omdr. en 3500-7000 omdr...

Det er nå min mening på en gatebil. Stor fleksibilitet... og ikke må pines på turtall til enhver tid for å få ut effekt.

 

Jeg hadde 0.55 ar på gr.N bilen min, kjørte også med 63 ar og merka ærligtalt ikke mye forskjell.... kanskje fra 3200-3400 omdr..

Men ar. 48 drar igang på en helt annen måte.... fra bunn som orginal..

 

Noen som har meninger om 0.55 huset? (dette blei jo tatt fram som et "jukse" hus i gruppe N bilene, da .63 var alt for treig til å spoole i gang til og med med als).

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig Hansi... bedre for kjørbarhet og "effekt" med litt for liten turbo en for stor til oppsettet på en gatebil..

Heller skru ned litt trykk om det blir mottrykk, og turboen har virke område fra 3500-7000 omdr. en 3500-7000 omdr...

Det er nå min mening på en gatebil. Stor fleksibilitet... og ikke må pines på turtall til enhver tid for å få ut effekt.

 

Hvilken turbo anbefaler du her da? Var det ikke T34 med .48 eller .55 hus da sa deg enig i tidligere her?

Og hvor stor forskjell vil det være på disse forskjellige husene? Stor fleksibilitet er det vel uansett på T34, mer eller mindre uavhengig av eksoshus, eller?

Du skriver to like virkeområder her? :P

Helt enig i det du sier om stor fleksibilitet jeg :)

 

Litt for krass mot cross-box her syns jeg.

 

OK, om du mener det er så stor forskjell fra .48 til .55 kan jeg nesten ikke si noe på det, ikke prøvd disse. Kun prøvd .63 huset, og jeg syns det og fungerte greit og kom relativt tidlig. Etter hva jeg har lest fungerer .55 huset som et bra kompromiss mellom toppeffekt og respons, så jeg ville prøvd det om jeg skulle hatt T34 nå :)

 

Blir vel bare en smakssak ettersom hva man vil ha :)

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Ja da... er litt krass men mener det ikke sånn....

Som noen har kanskje har fått med seg har jeg jobbet med turbo i mange år, og gjør det forsatt...

Jeg har blitt bitt av "hk-bassillen" og blir snart hentet av menn i hvite frakker...

 

Men fra spøk til revolver, den beste oppskriften for en "gatebil" cosworth i mine øyne er orginal motor med turbo med T34 kompressor hus og ar .48 eksos hus... grønndyse oppsett, rs 500 kjøler, 3" og litt "dill dall" for sikkerhet.. 1.6 i trykk.... da kan du spinne mye da...he he fra 2500-2600 omdr... i motsetning til ca 3300 på .63 ar... jeg synes ikke denne turboen er spesielt bra....

skulle jeg begynt å krype mot 400 hadde jeg gått for en netics T04 E i utdreid .48 ar eksos hus...eller en i gt serien... kanskje å banne i kjerka... men T34 er værken fugl eller fisk, treig, rekker ikke til stort mer en 360-70hk, og er dyr.

 

Da får du en optimal gatebil, som er sinnsykt responsvillig og driftssikker.... rein skjær glede... hadde jeg enda hatt så mye vett sjøl....

 

I bunn og grunn er dette en smaks sak... hvordan man liker å "sette" opp motoren sin...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

t-34\35 turbo med 48 hus hvist du er axelerasjon menneske, garrantert den turboen som fønker best, 63 hus er det bedre toppfart på, men mister ca 500-1000 omdreininger med det, min erfaring på alle grønne dyser oppsett eg har hatt, garrantert garret med 48 hus, kanon gøyt, vist du skal over 350 hk så anbefaller jeg deg garret gt 3071r turbo, den er litt senere men steike så den funker

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

OK, da skal jeg gi meg om folket mener .48 huset er mye bedre ;)

 

EDIT: Ikke gi meg heeelt ennå da, hehe..

 

Fortsatt interessert i å høre om .48 vs .55 :)

 

Lite spørsmål til vinge87: Hvorfor valgte du å bytte ut GT3071R'n om den funka så bra?

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

OK, da skal jeg gi meg om folket mener .48 huset er mye bedre ;)

 

Lite spørsmål til vinge87: Hvorfor valgte du å bytte ut GT3071R'n om den funka så bra?

 

fordi den ikke kunne gi meg 528hk vel, enkelt og greit, jeg blei vel grådig som de fleste blir når man trimmer hehe, den hadde holdt til de 400hk jeg var ute etter, men ville plutselig ha 500hk så da fikk jeg et kjempe tilbud fra turbokongen i stavanger om å bytte inn og betale et meget lite mellomlegg og fikk hakket større, en gt 3076r turbo, senere spolupja desverre, men steike så den fungerer når den lader

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

fordi den ikke kunne gi meg 528hk vel, enkelt og greit, jeg blei vel grådig som de fleste blir når man trimmer hehe, den hadde holdt til de 400hk jeg var ute etter, men ville plutselig ha 500hk så da fikk jeg et kjempe tilbud fra turbokongen i stavanger om å bytte inn og betale et meget lite mellomlegg og fikk hakket større, en gt 3076r turbo, senere spolupja desverre, men steike så den fungerer når den lader

 

Hehe, oki. Ja, er vel sånn det er dessverre. Sliter litt med samme problemet selv om dagen, hvor skal man stoppe galskapen :P

 

Er det forresten noen her som har erfaring med T34 .48 vs .55? Ser folk syns .63 blir mye senere, men hva med .55'n?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen her som har erfaring med T34 .48 vs .55?

Ser folk syns .63 blir mye senere, men hva med .55'n?

 

Har kun litt erfaring og noe tilleggsinfo.

På en T34 er A/R o.55 det rette huset. Som vi ser rundtom klarer ett 0.63 turbinhus over 500 hk, noe som gjør det for stort til en T34.

A/R 0.48 huset er egentlig for lite da kompressoren klarer høyere effekt enn hva A/R o.48 turbinhuset vil begrense motoreffekten til.

Min erfaring er at det er liten til ubetydelig forskjell i spool up mellom 0.48 og o.55.

o.63 gjør turboen betydelig "senere" og passer bra til en 2wd med lettere utveksling og turtallskammer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen

jeg skal og bytte turbo.har en t-34 med 63 hus.grønn dyser og steg 3 chip.så da er det et mindre hus som gjelder da med andre ord.og hva koster et hus sånn ca?

var noen som mente at 2wd manifoilen var bedre en 4wd'n.mye forskjell?jeg har da 4*4.

 

 

håper det går bra jeg lånte topicen din litt

Link to comment
Share on other sites

jeg kjørte i helga med en Garret t35 360graders lager 0.60 kompressor, 0.55 eksos hus, og det var en turbo som fungerte veldig bra for min del, jeg kjørte 4x4 og jeg føler jeg hadde det mye morro merka ikke så stor forskjell fra t3 når det gjelder hvor det begynner og lade, så hadde jeg kjøpt meg turbo til ditt oppsett hadde jeg gått for en t35 med 55hus

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...