Jump to content

ombygning


Guest HinkY

Recommended Posts

Guest HinkY

hei, har nettop kjøpt en nokså strøken Sierra 2.0 I clx, som jeg hadde tenkt til å få bygd om til en cosworth. men så har jeg ikke så veldig god råd med ombygning og slikt ennå, så tips og råd osv hadde vært fint. hva må jeg gjøre med bremser og oppheng osv? for å kunne sette i en cosworth motor? er det noen rundt Akershus/Hedmark området som kan ta i mot å gjøre slike ombygninger, eller hjelpe til?

kanskje noen firmaer osv?

hvor mye ville dette i såfall komme på, hadde tenkt orginal motor med 220 hk, eller litt mere. kanskje større turbo en org turbo.

Link to comment
Share on other sites

Hehe det var en fin måte og si det på :) *sveise sveise*

 

veit jo aldri hva man kan få bann/warn for her inne så :rolleyes:

 

meeen i mine øyne er det er helt iorden løsning. så lenge bilen ikke er stjålet å den eneste som blir snytt for penger er staten syntes jeg sveisejobb er helt iorden

Link to comment
Share on other sites

det aller enkleste krever vel ikke så altfor mye skruing

 

Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands...

 

har du noengang sett en småsveist sierra hvor jobben er skikkelig gjort?? tror de tollfolka som skal ta deg for det skal vere jæævla flinke... når ikke engang en oppretter hos ford som har jobba der siden før sierraen kom klarte å se at noe var humbug... men er mange som ikke kan sakene sine som prøver på å sveise.. å da blir det rævva

Link to comment
Share on other sites

Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands...

 

 

SMÅPENGER?? hmm ja 40 lapper er småpenger hehe, er enig med han rett oppenfor her jeg med liteskruing er det enkleste, STATEN som taper ingen andre husk det

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

spørs hvor god maten til naboen er.og hva naboen har laga.

poenget til sapphy med lusne 40000 er vel ikke at 40 lapper er lite penger..men i den store sammenheng..for å ha seg en skikkelig cosworth..så er ikke 40lapper mye.og det som er det verste er at folk skal ha alt så forbanna billig..jukse mest mulig..men på død og liv skal ha cosworth.forstår ikke den teorien eg:)men men

Link to comment
Share on other sites

En veldig god grunn for å bygge om en cosworth er hk-avgiftene! Sett at du har en orginal bil med 400gamp og blir stoppa i tekninsk kontroll. Bilen har vært i Norge i 2-3år. Så krever biltilsynet at bilen skal bremses fordi de mener at du har mer enn orginalt. Finner de ut at du har 400hester kan du regne med å få et tilleggskrav på langt over 100 tusen. En ***** god grunn til å bygge seg cosworth ut av en gammal sierra kjøpt ny i norge i 87. Syns jeg da..

Link to comment
Share on other sites

SMÅPENGER?? hmm ja 40 lapper er småpenger hehe, er enig med han rett oppenfor her jeg med liteskruing er det enkleste, STATEN som taper ingen andre husk det

 

Hvis du kjøper en bil som er jukset med rammenr på, og bt finner det ut ved en tilfeldighet, hvem taper penger da trur du? Jo det er du, for bilen du har betalt for blir beslaglagt, uten tanke på at du har kjøpt bilen i den tru den var en originalbil... Ikke at 40 lapper er småpenger i utgangspunktet, men om man i værste fall blir dømt for svindel, så er vel neppe 40-50 lapper verdt den risikoen..

 

Greit nok at en kan gjøre en skikkelig jobb og ikke bli oppdaget, men går jo endel biler rundt om der man ser hva som er gjort, bare ved å ta en rask titt under bilen...

 

Er nok noen her inne som sitter med biler der de veit det er gjort sånne ting, men som ikke tørr innrømme det, nettopp av den grunn de veit bilen blir beslaglagt om det blir finne ut...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest dadda rst

dette har foreksempel jeg erfart.der jeg kjøpte en 92 cosworth i god tru å vart stoppet i kontroll å de forlangte personlig oppmøte på biltilsynet å full tenisk kontroll.resultatet vart beslaglagt bil i 5 måneder å en meget stor advokat regning å tapt arbeidstid pga flyging hit å dit på forskjellige avhør.

Link to comment
Share on other sites

sett mange cossier med sveist ramme nr , ingen av de var godt utført

jeg personlig ville aldri kjøpt en slik bil annet enn til dele ,for det er i praksis det du får

en delebil med skilt .

selger man en slik bil er det svindel og straffbart ,kjøper vil jo og kunne heve kjøp og forlange pengene tilbake .

holdningen til vinge 87 er lite gjennomtenkt og er slike holdninger som ødlegger for cosworth miljøet .

men det har jo ikke uten grunn rykte for å være råttent

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

jo, i dette tilfellet synes eg 40lapper er lite penger, FORDI det er ein god investering, du betaler 40k for å få deg en EKTE cossie, en bil med MYE høyere verdi. en bil med sjel, streetcred og historie. men fordi du er kjip ender du opp med ei vemmelig lappskausraffle som eg ikkje ville tatt i med ein radiostyrte pinne ein gang..

Link to comment
Share on other sites

Ombygd bil syns jeg personlig er greit nok, for da er iallefall delene byttet over på lovlig vis, selvom den jeg har nå, er skrudd på av tullinger, men alt kan fikses på heldigvis..

 

Man ser vel snart flere strøkne ombygde biler rundt om, enn de originale...

 

De fleste som bygger om bilene idag, legger såpass mye tid og penger i HELE bilen at de ikke vil gjøre en dårlig jobb, mens mange av de med "originalbiler" kun bryr seg om motor, og det ser vi på hva mange kaller strøkne biler... Mye jalla på "originalbiler", men såklart ikke alle...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

har du noengang sett en småsveist sierra hvor jobben er skikkelig gjort?? tror de tollfolka som skal ta deg for det skal vere jæævla flinke... når ikke engang en oppretter hos ford som har jobba der siden før sierraen kom klarte å se at noe var humbug... men er mange som ikke kan sakene sine som prøver på å sveise.. å da blir det rævva

 

Tror du ikke biltilsynet/tollvesenet er smartere enn en 60år gammel mekaniker?

Hørt om røntgen apparat?

 

40 er småpenger nå om dagen, med tanke på hvor stor sjansen er for å bli tatt for det.

 

Og trådstartern, hvis du mener du trenger hjelp til å bygge om en bil så tror jeg du bare skal kjøpe en ferdig cosworth.

Skal det lønne seg å bygge om så MÅ du kjøpe en cosworth ifra utlandet selv, altså ikke via import firmaer.

Begynner du å kjøpe motor for seg selv, bakstilling for seg selv, interiør for seg selv, så ender du opp med en bil som er langt dyrere enn hva en original cosworth koster.

 

En bra import cossi kommer på 50-60 om du gjør alt selv, da inkludert mat og reise osv på turen.

pluss at du risikerer å kjøre bomtur, eller kjøpe katta i sekken.

Så trenger du ett bra norsk karroseri som du fort må gi 10-15 for.

Og så kommer ALT det småtteriet du trenger, olje, frostvæske, bremsevæske, nye klips osv som du klarte å knekke, dårlige slite deler som du må bytte mens du først er igang osv osv osv.

Så vil du sikkert ha den som 2wd så du må ut med 7000 for girkasse, 1500 for bunnpanne, 1500 for mellomaksel, og så knekker du 7toms diffen og trenger 2wd bakstilling som koster 4-5000kr.

 

COSWORTH ER SÅ HÆRLIG!

Edited by Mark1

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

hmm, ta ein tur på autodb f.eks, der er vel KUN en eneste ombygd bil som der ikkje lyser LAPSKAUS av her i fra til månen..

og er det bedre å bruke månedvis i garasjen på å skru enn å bruke et par uker på å finne ein bra orginal bil??

Link to comment
Share on other sites

hmm, ta ein tur på autodb f.eks, der er vel KUN en eneste ombygd bil som der ikkje lyser LAPSKAUS av her i fra til månen..

og er det bedre å bruke månedvis i garasjen på å skru enn å bruke et par uker på å finne ein bra orginal bil??

 

Ikke begynn den diskusjonen igjen da..?

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...