Jump to content

Hva er hva?


Recommended Posts

Guest 2wdCosworth88
Posted

Er ny er inne nå... Så har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på....

 

Har akkurat kjøpt meg 1988 2wd Sierra Cosworth Sedan, en original bil som er tatt inn fra Nederland..

 

Det er byttet motor i den tror jeg, for det sitter 200 blokk i den, og ettersom jeg har hørt så er det vel 205 blokka som er original i bakhjulstrekkeren???

 

Men det jeg lurer på er hva slags hjerne som sitter i den???

Ser dere skriver L5 og L6 her inne men hva er hva????

 

I min sitter det hvertfall 270chip, blå dyser(noe jeg tror er 4x4 dyser?????), byttet til større westgate, 3 barsmap, 4x4 intercooler, byttet bensinregulator, også har jeg skrudd ladetrykket til 1.0bar, dette fungerer kjempe fint, ikke noe kutting eller noe....

 

Men jeg har noen planer i vinter når bilen skal stå alikevel....

 

Har tenkt å sette på Grp A toppakning, så jeg kan kjøre på litt mer trykk, og sette i en RS500 cooler.....

Men hva anbefaler dere av dyser og chip å sånn for å få dette til å bli best mulig, må jeg bytte turbo og for å hente mest mulig HK?????

 

Håper jeg får noen kloke svar her inne:)

 

På forhånd takk :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Posted (edited)

205blokk i vingebil og 2wd sedan.

200blokk i 4x4 sedan og Escort Cosworth.

 

L1 hjerne er vingebil, L6 er 2wd, L8 er 4x4, P8 er Escort Cosworth.

 

Ang. dyser, chip og turbo etc. kommer jo helt an på hvor mye HK du er ute etter.

Du kan f.eks. montere grønne dyser og få pukkelrygg på forumet til å lage en chip til deg. Eller en vanlig 330chip.

Bruke org. turbo og du får fint 330hk.

 

Men du kan også montere f.eks. grå dyser eller svarte siemens, bytte kammer, montere en større turbo f.eks. en T34 og satse på opp mot 400hk.

 

Men som sagt, kommer helt an på hva du er ute etter. Og hvordan standen på motoren din er på hvor mye hk du kan hente ut.

Skal du over 350hk er det nok en del andre ting som må forsterkes, byttes ut etc.

 

Men grp. A toppakning er å anbefale uansett hva du har tenkt til å gjøre ;)

 

Lykke til :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted (edited)

Er ikke det mulig da?

Må sikkert kjøre en god del trykk, og ikke så bra holdbarhet på turboen.

Men mener å ha tro at det skal være mulig?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Aldri sett over 297 hk.... men ingen ting er umulig...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Ville nok gått for det kh turbo fortalte meg her forleden. Få Pukkelrygg her på forumet til å lage chip til deg, bytt til svarte Siemens-dyser og få tak i et kompressorhus fra Escort Cosworth. Da snakker vi 330-350hk.

Guest 2wdCosworth88
Posted

OKi...... Da fikk jeg vite litt om det hvertfall.....

 

Tusen takk :D

 

Men en Escort Cosworth Turbo er vel en T 34 hvis jeg ikke har misforstått helt..Passer denne rett på 2wd manifolden eller????

Er det bare kompressorhuset som er forskjell på Sierra Cosworth og Escort turbo?????

Guest Dre Racing@
Posted

har sett 330hk med org 4x4 turbo på 1.7bar.

det utolige er at denne turbon aldri kvella heller!!

Guest Hovden Racing
Posted

339hk har jeg hørt..

3bar map på 270chip og blå dyser? hmm.. jaja..

 

205 blokk: 2wd

200 blokk: 4x4

 

Topp med ører mot turbp: 2wd

Topp uten ører mot turbo: 4x4

 

L1: Vingebil

L6: 2wd Sedan

L8: 4x4 Sedan

P8: Escort Cosworth T34

Og på T25 Escorten er det no ny Ford møkk.

 

 

 

 

Motoroppsett:

Monter gr.a pakning.

Kjøp deg Siemens 3102 dyser

Pukkelrygg chip

3bar map

omsveist innsug er ikke å forakte. Er ikke nødvendig men.

Garrett T34 Steg 3 med Ar.63/55eksoshus med 76mm luftfilterslange og åpent filter.

Mongoose/Scorpion 3" eksos

Pro Alloy/Pace RS500 intercooler med 60mm rører

Dumpventil på kaldsia for et bedre liv for turboen.

Bedre clutch. f.eks 6pad sinter.

 

Der har du gode 380hk/480nm.

Skal du over 400 bør du bytte kammer, BD10 f.eks. Og porte toppen din.

Du spinner ut 3.giret på tørr asfalt med 380hk og T34 :) Er ikke det artig nok da vet ikke jeg..

Guest 2wdCosworth88
Posted
339hk har jeg hørt..

3bar map på 270chip og blå dyser? hmm.. jaja..

 

205 blokk: 2wd

200 blokk: 4x4

 

Topp med ører mot turbp: 2wd

Topp uten ører mot turbo: 4x4

 

L1: Vingebil

L6: 2wd Sedan

L8: 4x4 Sedan

P8: Escort Cosworth T34

Og på T25 Escorten er det no ny Ford møkk.

Motoroppsett:

Monter gr.a pakning.

Kjøp deg Siemens 3102 dyser

Pukkelrygg chip

3bar map

omsveist innsug er ikke å forakte. Er ikke nødvendig men.

Garrett T34 Steg 3 med Ar.63/55eksoshus med 76mm luftfilterslange og åpent filter.

Mongoose/Scorpion 3" eksos

Pro Alloy/Pace RS500 intercooler med 60mm rører

Dumpventil på kaldsia for et bedre liv for turboen.

Bedre clutch. f.eks 6pad sinter.

 

Der har du gode 380hk/480nm.

Skal du over 400 bør du bytte kammer, BD10 f.eks. Og porte toppen din.

Du spinner ut 3.giret på tørr asfalt med 380hk og T34 :) Er ikke det artig nok da vet ikke jeg..

 

 

 

 

 

Mye trykk kjører du på da?????

 

Passer den turboen rett på 2wd manifolden da?????

Posted
har sett 330hk med org 4x4 turbo på 1.7bar.

det utolige er at denne turbon aldri kvella heller!!

 

Så lenge man ikke snakker om ærlig HK DIN er det meste mulig. Over 330 av en eller annen type hk går vanligvis greit.

 

Så lenge man kjører med en noenlunde åpen intercooler og ikke så mye på høye motorturtall, så kan en turbo holde ganske så lenge, til tross for at den tidvis må jobbe på overtid.

 

Kjører du den med 1,7 BAR ladetrykk i innsugsmanifolden på 7000 o/min, da holder den nok ikke lenge.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Dre Racing@
Posted
Så lenge man ikke snakker om ærlig HK DIN er det meste mulig. Over 330 av en eller annen type hk går vanligvis greit.

 

Så lenge man kjører med en noenlunde åpen intercooler og ikke så mye på høye motorturtall, så kan en turbo holde ganske så lenge, til tross for at den tidvis må jobbe på overtid.

 

Kjører du den med 1,7 BAR ladetrykk i innsugsmanifolden på 7000 o/min, da holder den nok ikke lenge.

 

betvil ikke HKne mine pelle...

denne bilen gikk veldig BRA

Men var turbon som holdt igjen effekten, 2wdgrenrør super60turbo chip dyser vips 430hk

Posted
betvil ikke HKne mine pelle...

denne bilen gikk veldig BRA

Men var turbon som holdt igjen effekten, 2wdgrenrør super60turbo chip dyser vips 430hk

 

Det gjør jeg heller ikke. Du sa 330 hk og både det og at bilen gikk veldig bra tror jeg på.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Litt rart "alle" her mener man må bytte kammer osv for å bikke over 400hk, da jens sjøl har fortalt meg at han har bremset 425 hk med original topp og bunndel, kun satt på grp a pakning... Hva slags turbo osv som blei brukt, husker jeg ikke...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...