Jump to content

Recommended Posts

Posted

mange merker ute og går for tida, men hvilke anbefales med tanke på passform, kjøleeffekt, og pris? pro alloy, pace, orginal, radtech + sikkert fleire

skal brukes på steg3+ vingebil

Posted
pro alloy går for å være "den beste"..

 

Det er flere som matcher den i kjølekvalitet og trykkfall, men Pro Alloy cooleren er en av de peneste i tillegg.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted

orginal behr er vel bedre enn pro-alloy men ikkje så lekker å sjå på

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted
orginal behr er vel bedre enn pro-alloy men ikkje så lekker å sjå på

 

dette stemmer ikke, har vært testet i et engelsk ford blad (husker ikke hvilkent).

Posted

var i performance ford for ett par år siden.

 

hvilken er best er vel hvordan man leser testen.

 

value for money :pro alloy

biggest temp drop :org behr

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted

ja larsern fikk jo ok resultat med enn sånn så...

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted

Løp å kjøp... fikk min idag, en uke etter handelen på ebay. Bare idioti å kjøpe noe til over dobbel pris her i landet...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

har hørt forskjellig med passformen på xs, veti ikkje om det stemmer men er ikkje vinkling og lengd på røret på turbosida litt feil?

Posted

Får to typer av den, så kommer ann på om du får riktig... hehe... Jeg skal sjekke passformen på min imorra... Veit jo om andre som bruker de og er kjempefornøyd...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

under den intercoolertesten jeg så var det en som hadde orginal rs 500 behr intercooler som bytta den ut mot pro alloy.

tror vi har sett forsjellig test..

Posted

prøvde passformen på min xspower intercooler idag, og passet igrunn som hånd i hanske den, bortsett fra at jeg hadde fått den med feil vinkel på røret på turbosiden... Jeg glemte å si ifra at jeg MÅTTE ha den med røret rett ut...

 

Billigere får du de garantert ikke...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Løp å kjøp... fikk min idag, en uke etter handelen på ebay. Bare idioti å kjøpe noe til over dobbel pris her i landet...

 

Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre.

 

En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold.

 

 

har hørt forskjellig med passformen på xs, veti ikkje om det stemmer men er ikkje vinkling og lengd på røret på turbosida litt feil?

 

Jo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre.

 

En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold.

Jo.

 

Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er...

dette måtte jeg gjøre på min xs ic selv, samt jeg måtte moddifisere feste ørene, og jeg opplevde stort trykkfall, derfor aldri mer xs kjøpte meg heller ei pro alloy

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Posted
Denne passer vel bare til escort??

 

Akkurat den på bildet gjør nok det, men Pro Alloy, Forge m.fl. leverer også RS 500 style intercoolere som passer til vingebiler og sedaner, og med valgfrie dimensjoner på rørstussene. De færreste trenger 3".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det.

 

HVor mange hk mener du med de færreste? :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Posted

Noen som vet hvor mye hk man må opp på før man trenger 3" rør da...? Oppnår vel bare mer turbolag for de fleste av oss vil jeg tro...

Posted
Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det.

 

HVor mange hk mener du med de færreste? :)

 

 

antagelig 700 pluss he he :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

lurte på å kjøpe med 3" for å evt kunne bruke den sammen med et rs500 insug på sikt, men passer da en samco slange fra rs500 mellom t-34 turbo og 3" stuss på pro alloyen på andre siden må det vel spesialbestilles samco eller lages til med en overgang, evt et rør med plass for dump

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...