Jump to content

Ford dårligst ut i kræsjtest...


Guest Slick

Recommended Posts

Uff da... :( Bra eg ikkje har focus da... :P :lol:

Pappa hadde ein ford focus stasjonsvogn 2001 modell. då eg var på besøk hos han i spania i påska klarte han og kræsje. eg fekk brudd i ryggen då.. og måtte ta ei lang pause frå mi tenkte millitære karriere. men det verste av alt var at måtte ligge ei j***a veke på sjukehus i spania !! ein dag til og eg hadde blitt gal, noke so kjedelig har eg aldri vore med på. og at du ikkje kunne snakke med folk gjorde det ikkje bedre.

 

men uansett.. eg meinte det var litt ****** å få brudd i ryggen. så då kan jo du sei focusen var ein litt for lite sikker bil ? men på ein anna side, eg var veldig heldig som ikkje daua for å sei det sånn. men alt fungerte som det skulle med airbag, og med at motoren liksom "gjekk under" bilen. så eg min konklusjon er at på halvveis front kollisjon er focusen godkjent !!

 

men dette var gamle typen focus :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Uff da!! Dette var trist og overraskende lesing!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

uff da!! vel.. d kom vel ikke som en sååå stor overaskelse... at bilen var så lite sikker. men det er ikke bare focusen.

på sierraen knuste jeg hele fronten og radiatoren min, pga ett tilhenger feste på en sånn ***** mercedes.

jeg dulta så vidt borti!

 

men jeg skal fortsette å ha for uansett jeg.. :D det er det som er livet veit dere!! B) B)

Link to comment
Share on other sites

snakk om sammentreff. en kamerat av meg gjorde akkurat det sammen som deg linnca, og det var også i et hengerfeste på en stygg mercedes. man må bare holde seg unna disse de hengerfestene, så går det greit vettu ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

hehe... kult!

vel.. jeg holder goood avstand fra mercedeser nå.. :D :D

 

og råder andre til å gjøre det og.

tilhengerfestet hans kostet 15000kr. :blink: mens sierraen min kostet 20000kr.. hehe.. så han bare lo.. ***** klyse!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Men en forventer jo at sikkerheten på Fordene blir bedre og bedre med tiden. Synes det blir helt feil å sammenligne nyere Focus'er mot en gammel Sierra.

Så jeg synes faktisk at dette var ganske overraskende lesing!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

haha.. kødder du lr??!

 

jaja.. du får synes d du vil, men vi bare snakka litt om sikkerheten på en sierra. hadde faktisk ikke focus i tankene..(så du må ikke ta det så personlig... hehe)

 

men sikkerheten blir jo seff bedre med årene. d sier seg jo selv, alt blir jo nyere og bedre hele tiden.. :D :D

Link to comment
Share on other sites

Volda høgskulen slår til igjen.. :rolleyes: Skrevet med Fordhat på sinnet for å spre møkk om nye Focusen? :unsure:

 

-Dette blir som å teste gamle 98-04 Focusen. Å blande denne USmodellen sammen med nye EUROPEISKE 05modellen er eple og pære!

 

-Når ble Ranger pickup en SUV? Denne USmodellen er heller ikke relevant for nordmenn om en ikke gråimporter en selv. Den Ranger som kommer til norge er hentet fra Thailand og bygger på en Mazdamodell.

 

Det er heller ikke noen hemmelighet at selvbærende karosseri er sterkere enn et som er skrudd på ramme som "alle" gamle yankees, ekte P/U, 4x4 og store SUV.

 

Sjokker!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...