Jump to content

Min Cossi Vs Mercedes


Fresh|

Recommended Posts

Jeg er bare nødt til å få dette ut, for på vei til jobb idag skjedde noe utrolig morsomt. ca 1 km før min arbeidsplass ligger jeg og cruiser med cossi'n i venstre fila og passerer ganske så uanstrengt en Mercedes SL 500. Jeg kjører ikke fort og provoserer ikke overhodet, legger egentlig ikke merke til bilen før den kasta seg ut bak meg i det jeg passerte.

Like etter skal jeg ta av fra hovedveien og inn mot jobben, er nødt til å kjøre forbi ei rundkjøring og opp en forholdsvis bratt bakke innen jeg kommer frem og mercedesen ligger nå og presser litt i bakfangern. Han bare venter på å få klar sikt opp fra bunn av bakken for å kjøre forbi meg. Så det gikk jo selfølgelig en f... i meg; "jammen skal han få litt og jobbe med" tenkte jeg der jeg lå på 2 giret og 3000 rpm, der hvor turbotrykk og alt bare venter på å slippe løs.

OGSÅ, i det jeg ser han har snuta ved bakdøra mi,klamper jeg pedalen i bunn og bare mater på oppover og parkerer faktisk merca.Sitter og virkelig gosser meg i recaro setet der jeg ser han sliter med prøve å følge meg.Da jeg har dratt ut 3 giret, bremser jeg ned og kjører pent inn på arbeidsplassen min. Trodde ikke jeg skulle se mer til den bilen men jammen kom han opp ved siden av der jeg parkerte, rulla ned vinduet og spurte, og jeg siterer; "hva i H.... har du putta i den bilen??"

Svaret mitt kom kjapt og kontant mens jeg gliste fra øre til øre: "Nei.. er standard cosworth det her, chippa ørlite grann og bremsa 270 hk, ikke noe værsting motor overhodet"

He he, han kikka litt småflaut og rulla opp vinduet og raste avgårde og siden har jeg ikke sett'n.

Dagens opptur delux, gjorde arbeidsdagen såååååå eventyrlig mye bedre.

 

Det var en slik bil som dette

 

2773174320.jpg

 

Så hvis noen har noen anelse på hva slags motor og hva den yter på denne Merca så si gjerne ifra :)

Link to comment
Share on other sites

haha så rått :D :lol: :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Fra Din Side: Mercedesen er utstyrt med en 5-liters motor som yter 306 hestekrefter også ved 5.600 omdreininger. Dreiemomentet er på 460 newtonmeter ved 2.700 omdreininger i minuttet. 0-100 går unna på 6,3 sekunder

Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By:

2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni

Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift...

Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT

Bmw 523 98 Mod

Yamaha RX1 Mountain 06

Link to comment
Share on other sites

Kan også legge til at denne bilen veier 1800kg++ så cosworthen har nok et greit overtak ;)

 

kan også nevne at cosworth gjør 0-100 på 6.2.

 

men 500 er jo ikke no serlig rask... kan beskrives som slapp.

hadde det vært 55 hadde han kanskje klart og holde følge.KANSKJE.

Link to comment
Share on other sites

Er slikt man vil høre..! ;)

Så dette nettop her på arbeid (mercedes-peugeot forretning :rolleyes: ), samtidig som er mercedes fanatiker sto å leste det også..

 

Han konkluderte at dette var noe du måtte ha drømt om :lol: , steike da lo jeg godt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, dette er bare rått lesestoff ;) Er mange som får seg en liten tankevekker av en gammel cossie der de sitter i de dyrebare dråga sine... Dagen kan ikke bli bedre etter en sånn opplevelse i godbilen... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Fra Din Side: Mercedesen er utstyrt med en 5-liters motor som yter 306 hestekrefter også ved 5.600 omdreininger. Dreiemomentet er på 460 newtonmeter ved 2.700 omdreininger i minuttet. 0-100 går unna på 6,3 sekunder

Sl350 har 272hk, så med en Cosworth som fungerer som den skal bør det ikke være noe problem... Men er uansett gøy og parkere biler som koster så mye mer, SL350en koster ca 1,3 mill i følge Mercedes-benz.no

Link to comment
Share on other sites

Er slikt man vil høre..!

Så dette nettop her på arbeid (mercedes-peugeot forretning ), samtidig som er mercedes fanatiker sto å leste det også..

 

Han konkluderte at dette var noe du måtte ha drømt om , steike da lo jeg godt ;)

 

Ha ha ha, ja da hadde jeg ledd godt også. Ingen som har nye, dyre og "kjappe" biler som liker å bli kjørt fra en gammel Ford.

:lol:

 

Sl350 har 272hk, så med en Cosworth som fungerer som den skal bør det ikke være noe problem... Men er uansett gøy og parkere biler som koster så mye mer, SL350en koster ca 1,3 mill i følge Mercedes-benz.no

 

 

Oi. 1,3 mill for en SL 350? Må vel enda et hakk opp for en SL 500 da sikkert. He he kjiiipern for en som punger ut rundt 1,5 mill og ikke holde følge med Forden til 100K.

 

 

Men sant som det sies over her, SL500'n er nok ganske mye tyngre. Men kjekt for meg det :D

Link to comment
Share on other sites

Oi. 1,3 mill for en SL 350? Må vel enda et hakk opp for en SL 500 da sikkert. He he kjiiipern for en som punger ut rundt 1,5 mill og ikke holde følge med Forden til 100K.

Men sant som det sies over her, SL500'n er nok ganske mye tyngre. Men kjekt for meg det :D

Sikker på at det var en SL500 da? Den har 388hk... Koster drøye 1,7 mill i følge mercedes-benz.no.

 

http://www.mercedes-benz.no/content/media_...Juni%202007.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var en 500 ja, kikka på bilen hans når han parkerte ved siden av meg etter "dragen" og på bakenden sto det Mercedes SL500 med tydelige bokstaver. Sykt ass, 1,7 millioner kroner... da har du for mye penger syns jeg... litt mye å legge i en bil.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så er vel Merc'a oppgitt til 6,3 sek 0-100 som er jamt likt med cossien's 6,2.. Merc'en er tyngre og cossien chippet! -Spiller det noen rolle? -NOP'E!

-FRAKJØRT ER FRAKJØRT! BASTA. Er vel det som gjelder! ;)

 

Ikke noe som kan måle seg mot å se ei SVÆR hake som slepper mot gulvplata når de blir frakjørt på denne måten!

 

Så til Fresh: HELT enormt! :lol:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Oi. 1,3 mill for en SL 350? Må vel enda et hakk opp for en SL 500 da sikkert. He he kjiiipern for en som punger ut rundt 1,5 mill og ikke holde følge med Forden til 100K.

Nå skal det vel legges til att karen vel ikke akkurat har betalt 1,5 mil bare for motoren. Er vel kanskje litt mere luksus, kjøreegenskaper og annet kjekt ved den bilen, selv om Cossien kjørte fra. Men selvsagt, rå kult å parkere en av bilværdens tøffinger som tror de kan ta seg til rette i trafikken..

 

Men hva hadde du valgt om du fikk velge. Håper du sier SL 500!

Link to comment
Share on other sites

skulle jeg ha valgt så hadde det vært enkelt!

 

FORD SIERRA COSWORTH :D :D :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et godt øye til Ford da, er ikke så veldig opptatt av merce. Hadde det blitt noe annet sierra så ville nok valget endt opp på en Ny Mondeo som jeg satte meg inn i hos Ford forhandleren i drammen igår. Oh sweet mama. En sånn en TitaniumX. *sikle sikle* selv om det er litt feilhjulstrekk hadde jeg overlevd. Ford fremfor merce iallfall.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...