Jump to content

oppgradering oljepumpe


torpecossie

Recommended Posts

Ford Sierra RS Cosworth 2wd Sedan / Motordeler

Oljepumpe oppgraderingsett hi flow, Ford Cosworth

 

 

 

 

Pris

Web Pris: 402,-

402,-

Tilgjengelighet: 5 stk. på lager

Beskrivelse: Fjer og stempel som gir høyere flow

 

noen som helst missjon??? effekt sammenlignett med 4*4 cosworth pumpa?

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

stempel og fjær gir ikke mere olje men åpner seinere for retur så trykket blir høyere . Men jeg har bestandig hørt att det gir mere olje på toppen noe som ikke er bra .

Noen som kan "opplyse " meg der .......... :blink:

Når jeg overhala min motor,tettet vi 2, (av 3 ?) oljekanaler opp til toppen.

Etter råd fra sjefen, Jens.

Motoren trenger ikke all den olja i toppen sa han.

Fint med mye olje i panna så ikke pumpa drar så lett luft, trodde jeg.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, at det er greit å tette to av olje trykk hulla i blokka til toppen.

Dette av den grunn at pumpa gir for mye olje på høyt turtall, og retur systemet ned til bunnpanna klarer ikke å få ned igjen olja fort nok, så toppen "renner over" av olje.

 

Anbefaler ikke å oppgradere 2wd pumpa til høytrykk, da lokket ikke tåler trykket og kan ryke.

Skal du oppgradere pumpe så anbefaler jeg 4x4 pumpe.

Den fåes ny hos Burton for drøyt 2000,- kr (høytrykk)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Pumpene som Burton og Rally design selger er i følge Jens, kina kopier, som han har hatt dårlig erfaring med. Jeg best pumpe direkte fra Cosworth for å få rette pumpa. De er inngravert Cosworth på, og koster 160£

 

en slik pumpe hadde jeg på forrige motoren min,men ga ikke mer enn 2bar når motor var varm.den var det jens som monterte..

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte pumpe oppgradert pumpe fra Burton i sommer...dette er ikke noe Kina kopi.. inngravert cosworth på denne oxo... 205 £ (regner med at denne kommer fra cosworth, da burton er forhandler)

 

Og diskutere trykk er helt meningst løst om man ikke kjører samme viskositet på olja. Ikke noe problem å få 4 kg på tomgang om man heller på noe sirup, uten at motoren vil nyte noen stor fordel av dette...

 

1 kg på tomgang og 2-3 kg på turtall er ikke noe problem på varm motor... Ingen fordel å ha for høyt olje trykk... men greit å klare å hold trykket oppe ved ekstremt tynn og varm olje.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke dene oljen men hørtes ut som en tynn olje ved høye tempraturer...

Jeg slipper ikke noe med under 50 grad på motoren, min..

 

Man som sagt kjenner jeg ikke den oljen har kun brukt tws og gammle RS 10-60 olja

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

jeg fylte på den olje nå i helga under oppstart for å se om det var noen utvendige lekkasjer før jeg monterer nye kammer som er bestilt. Motoren har bare gått på tomgang så den har ikke passert 70grader enda :). Bilen står foresten på bukker.

Men når bilen blir tatt fram til våren og motoren er ferdig så blir det Mobil1 Rally formula 5w50. Den er jeg veldig fornøyd med.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...