Jump to content

turbo til 350hk cossie


torpecossie

Recommended Posts

Guest T-KING65
sett litt på turbonetics E-46

også garett gt2871

og gt2860

 

noen som har bra peil på detta??

 

 

GT2860R funker meget bra på andre motorer...hvordan den vil funke på en Cossi motor , vet jeg ikke .

GT2871R (det finnes flere varianter og 3 forskjellige trim versjoner av komp hjulene) , vil jeg si er alt for stor for kun 350hk .

På japse motorer bruker vi mest disse til effekter på 350-400 hk på hjulene .

 

Klarer ikke en standard Cossi T3 turbo fra 4x4 350hk med 360 lager og litt høyere trykk ?

Det er jo en veldig rimelig og enkelt måte for deg, å få 350hk på .

 

Det er jo masse tilpasninger som må til for å få på en Garrett GT turbo .

Link to comment
Share on other sites

men den turbon koster flesk..

gt turboa jeg har sett på er kulelager turboer..

noen som har erfaring med slike turboer??

 

 

 

GT2860R funker meget bra på andre motorer...hvordan den vil funke på en Cossi motor , vet jeg ikke .

GT2871R (det finnes flere varianter og 3 forskjellige trim versjoner av komp hjulene) , vil jeg si er alt for stor for kun 350hk .

På japse motorer bruker vi mest disse til effekter på 350-400 hk på hjulene .

 

Klarer ikke en standard Cossi T3 turbo fra 4x4 350hk med 360 lager og litt høyere trykk ?

Det er jo en veldig rimelig og enkelt måte for deg, å få 350hk på .

 

Det er jo masse tilpasninger som må til for å få på en Garrett GT turbo .

 

ok.. trodde det var nesten bolton jeg:)

kjørt med t3 turbo, men den holdt bare noen dager på 1,8 i trøkk.

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

jeg vil gjerne ha noen svar så lenge jeg ikke har peil på dette området.

og synes det og kjøpe turbo til pluss minus 10lapper uten og vite hva som vil fungere er risikosport :blush:

hadde en t3 t04 turbo, den bare surga.. det var ikke noe morro, vil ha stabilt trykk, 1,5-1,7.

med grei respons. og bolton på 2wd manifoild og bluflame 3"eksosen min. :D

 

polert komphus er heller ikke og forakte.. derfor er jo netics en våt drøm, men hakke peil på

hvordan de turbone vil fungere

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
Hadde T34 med ar.48 eksoshus selv i flere år, god turbo det. 350 hk og 420 nm på 1,6 bar. Grei respons, og holdt "greit" ut på turtall.

 

 

Garrett GT2860RS og gt2871r er ikke bolt-on i det hele tatt .

De har forskjellige vann-olje inn-ut , i forhold til T3 .

Hvis du vil ha T3 flens , må du besrtille med .63ar T3 turbin hus med 5-bolt utgangsflens , som du videre må ha Cossi type baklokk til (DYRT) .

Hvis du endrer flens på downpipe til f.eks. 3" v-band så blir det mye bnilligere og enklere . Men dette vil du ikke .

 

Som de andre sier , få tak i T34 (eller 4x4 Sierra T3, hvis den klarer 350hk) , med 360 lager , ogh bruke et .48ar hus .

Link to comment
Share on other sites

hvor får man kjøpt den billig da?? t34 altså.

og hvor mye hk holder den til, i tilfelle jeg vil gjøre mere med motoren

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye hk holder den til, i tilfelle jeg vil gjøre mere med motoren

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737

 

 

noen som har link til en slik snelle??

http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=300

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

 

hva er forskjell på disse stegene??

og er det ingen andre enn face som selger dem??

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
hva er forskjell på disse stegene??

og er det ingen andre enn face som selger dem??

 

Du finner en brukt en her , eller i UK , får satt i 360" trust lager (og evnt overhaler den hvis det trengs) .

Da trenger du ikke betale en "formue" for den .

 

http://cgi.ebay.co.uk/escort-rs-turbo-T34-...1QQcmdZViewItem

 

Her er en ny tils. .

En brukt...

 

http://cgi.ebay.co.uk/T34-GARRETT-TURBO-4x...1QQcmdZViewItem

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

Skal du ha bare 350hk greier du deg fint med en standard Escort T34/35 turbo!! brukt 3-5 lapper!

 

bare ha 350hk :lol: ikke alle som har råd med 6-700 i første omgang..

men er jo under utvikling..

får se hva det blir til.. gidder ikke kjøpe brukt snelle.

men er litt hoga på netics med polert hus.. :wub:

vilken type netics turbo passer til en 350+ bil da??

Edited by torpecossie

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke noe problem å få polert et hvilket som helst kompressorhus da ! :blink:

 

hehe.. sikkert ikke får de som veit åssen man gjør det. men jeg er grønn på det området :blush:

men takker for bidrag av alle.. greit og spørre når man ikke har peil :D

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

syns det er bra dust å kjøpe en e46 ovenfor en t34 .48 bare fordi den har polert kompressorhus. skal du virkelig stå å se så mye nedi motorrommet at det er et problem? en e46 er treig iforhold til nevnte t34.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...