Jump to content

Klarlakk på polert alu


Recommended Posts

Men kjøp felg klarlakk eller noe sånt. Vil nok funke det vil jeg tro. Jeg polerte opp et oljepåfyllingslokk og tok vanlig klarlakk på. Ble skam bra det
ser ikke polert ut. bare pusset litt på. ser ikke skambra ut.

 

Har slipt ned og polert opp noen bbs hjul og jeg lurer på om det er noen spesiell type klarlakk man skal bruke for at den skal sitte på felgen eller no spesiell grunning før klarlakk.. er det noen som har peiling på det???

 

stikk innom et lakkverksted. de skaffer klarlakk til naken alu, tror der er noe av det beste du kan bruke. for all del ikke noe felglakk fra mekonomen eller noe.

Link to comment
Share on other sites

jobber på lakkverksted men har aldri lakkert rein polert alu før.. tviler egentlig på at det sitter med vanlig klarlakk
..

 

det er ikke vanelig klarlakk, men en 2komponet lakk av noe slag. tror det var dupont. hva har dere?

 

edit: så linken til stålstad nå. sikkert samma greia.

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

klarlakk er vel helst 2komponent da....

men om det fins "pulverklarlakk" hadde det jo vært gull da. tenkte på og gjøre det samme selv..

 

edit: seriøs slipte du ned med 400 og pollerte opp igjen det?? trur jeg nesten ikke på

Edited by Dre Racing@
Link to comment
Share on other sites

klarlakk er vel helst 2komponent da....

men om det fins "pulverklarlakk" hadde det jo vært gull da. tenkte på og gjøre det samme selv..

 

edit: seriøs slipte du ned med 400 og pollerte opp igjen det?? trur jeg nesten ikke på

 

 

JA jeg fikk sjokk når han sa jeg skulle slipe så grovt,men det ble helt strøkent.. trur det har mye med polerings utsyret og gjøre..han mente at alu var så mykt så det ikke var noe problem og polere opp igjen 400 riper.. ble overrasket selv.. og han brukte ikke poleringsmiddel.. han brukte et såpestykke.... så ut som grønnsåpe.hehe. tuller ikke.er et seriøst firma som driver med restaurering av amcar..

Link to comment
Share on other sites

TRor jeg hadde gitt f... i og ha på noe som helst jeg.. spes på felger. da det fort kan begynne og flasse og drit.. puss de heller en gang i blandt. jeg har brukt litt nevr dull(valvoline) fint til og fresche opp polerte alu rustfrie deler...

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Har slipt ned og polert opp noen bbs hjul og jeg lurer på om det er noen spesiell type klarlakk man skal bruke for at den skal sitte på felgen eller no spesiell grunning før klarlakk.. er det noen som har peiling på det???

 

hei

 

har gjort d der en gong før. tipset eg fekk da va å pusse, polere, vaske med tynner, ikke ta på, lakke med vanlig klarlakk med middels treig herder og 50-50 tynner veldig tynt som primer, derretter 2 lag med treig herder. husk å lufte godt mellom lagene. og vente 20 min mellom primerlaget før du bjyn på dei to vanlige. 10 min mellom dei. alt etter kas klarlakk du har.

d har iallfall holdt i to år no å ikke flasset eller noe. men obs obs!! d blir mattere med lakket eller med polert alu. men d e prisen du må betale for å sleppe å polere heile tida;) lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...