Jump to content

tuv til senkefjær


LiVip

Recommended Posts

noen som kan hjelpe meg med tuv papirer for 40mm senkefjærer fra jamex?

kjøpte noen brukte for vell et halvt år siden og fyren hadde ikke tuv papirene til meg.

 

så noen her som kan hjelpe meg ang den saken?

Link to comment
Share on other sites

fader. ska inn t eu-godkjenning snart og burde egentli ha det da..

 

 

sant det. men fikk min gokjent på naf eu med mine.dei er og kappa 1,5 runde foran:) sa ikke noe på fjørene:)

bare ikke si noe om at den er senka så er det ikke sikkert dei seie nåke:)

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

må vel prøve det. fikk også et annet problem i dag med den sierraen. må stå å file utrolig lenge før bilen starte. selv med full ladda batteri. men den er ikke slik når motoren er varm

Link to comment
Share on other sites

må vel prøve det. fikk også et annet problem i dag med den sierraen. må stå å file utrolig lenge før bilen starte. selv med full ladda batteri. men den er ikke slik når motoren er varm

 

 

åssen nmotor er det i den? mener me file? treigstarta?

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

en 92 doch. kjørt nu en 260 000. ja utrolig treigstarta. sitter lenge å holder nøkkelen på start. du høre at stempele går opp å ned. nesten slik at det er lite strøm.

 

starte den så, blir den treigere og treigere (nesten slik at den dør ut) dermed så kommer den seg litt (høre enda at stemplene går opp å ned men får ikke tenning) og sikkert etter en 3-4min med nøkkelen på start så starte den og går som ei klokke igjen

Link to comment
Share on other sites

beninfiltre og pluggene er bare et år gammelt

 

 

da er det på tide me nye... har vell kjørt noen 1000km siden d? eg bytta filter vertfall 3 ganger i året..men e kjører en del på skrotbensin fra huggern og:)og der er det diverse rusk og tectyl i bensinen..sist var det et hæl.. å få start helt tuil weg bytta filter.da var den som ny...så prøv det har filter på biltema til 119kr..

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Håper det går greit om jeg låner posten din litt?

 

Trenger TüV-papirer til samme typen senkefjærer jeg også !

 

Noen her inne som har ? :)

Edited by tux
Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med en forhandler som selger fjærene nye, de bruker å være behjelpelig, eventuelt importør. Papirer til Jamex skal koste bare noen få 100. Men er jo så klart avhengig at numrene på alle fjærene er mulig å tyde.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

fader. ska inn t eu-godkjenning snart og burde egentli ha det da..

 

TUV papir på fjærene vil uansett ikke hjepe deg på EU kontroll, hvis ikke senkesettet er godkjent i vognkort. Normalt får du en 2`er feil med beskjed om å vise hos trafikkstasjon.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

TUV papir på fjærene vil uansett ikke hjepe deg på EU kontroll, hvis ikke senkesettet er godkjent i vognkort. Normalt får du en 2`er feil med beskjed om å vise hos trafikkstasjon.

 

 

Hvordan få disse godkjent i vognkort da?

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Det må forevises TUV papir på senkesettet hos en trafikkstasjon, og godtar de så skriver de inn godkjent med senkesett i vognkort.

 

 

Ikke under EU kontroll vel....

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Ikke under EU kontroll vel....

 

Ikke under EU kontroll, nei. Godkjenningen må gjøres på en trafikkstasjon. En vanlig EU kontrollør har selvsagt ikke myndighet til å godkjenne senkesett, og skrive inn dette i vognkort.

Har derimot en trafikkstasjon godkjent og skrevet inn senkesettet i vognkort, så blir dette godkjent på EU kontroll uten problemer.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en golf 1 som hadde nye Jamex fjære men tidligere eier hadde rota vekk TUV papirene. Reiste da til "tilsynet" og la frem problemet. De hadde papirer på disse da de hadde godkjent så mange av dem. Det som var at fjærene mine var helt nye slik at nummerene som er stemplet på dem var synelig!

betalte 500.- mener jeg for å få dette i vognkortet!

Det var skrevet inn Ø diameter og farge/antall vindinger på fjærene!

Link to comment
Share on other sites

Det må forevises TUV papir på senkesettet hos en trafikkstasjon, og godtar de så skriver de inn godkjent med senkesett i vognkort.

du må oxo ha bilen på forstillingskontroll(spissinga blir annerledes når du senker bilen)å vise papirer på ddette

Link to comment
Share on other sites

du må oxo ha bilen på forstillingskontroll(spissinga blir annerledes når du senker bilen)å vise papirer på ddette

 

 

Spissinga blir ikke påvirket av senkefjærer, men cambervinkelen kan i mange tilfeller bli litt feil.

 

Er nok litt opptil den enkelte trafikkstasjon om de krever papirer for en forstillingskontroll.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fordulf

Helt Fjerne her eller?? Det skal være tatt forstillingskontroll ved godkjenning av senkesett, Lysene sjekker de på Biltilsynes, Tuv papir må være med, Dessuten tar enkelte stasjoner en "Ekstra sjekk" etter flere feil, det gjorde de på min da jeg var å fikk godkjent senk idag

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...