Jump to content

girkasse doch-cosworth


Guest Dre Racing@

Recommended Posts

Guest Dre Racing@

tenkte og legge litt lakris i sommer og har hentet meg en doch girkasse...

 

passer denne bare rett på liksom?

finner jo ut det når jeg skal sette det på men sikkert noen som har gjort det før...?

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på om mt75 doch kassen passer rett på cossie 4wd? Da må du enten bytte clutchhuset som jeg gjorde eller så må du flytte starteren over på høyre side. Da får du bare festet den med èn skrue. Garnes er rå på den metoden hehe.

Men jeg tok og delte begge girboksene jeg, så tok jeg clutch huset fra cossie kassen og monterte sammens med doch kassen`s bakre del.

Plug and play. Må modifisere girboks festet da.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

bytte kløsjhuset er vel et ******** å få bra igjen eller? jeg har heller ikke noe 4x4 kjøsjhus til overs (ell jo om jeg finner igjen den kassa)

 

jeg skal bare slenge dette på for å flåkjøre helt til kassa ryker og det kan vel ikke ta så lang tid eller?

 

har sveiseapparat så den traversen er nok ikke noe prob..

Link to comment
Share on other sites

Så det går altså ann å bytte clutch hus på MT75 kassene..? Har alltid forstått det slik at disse kassene har fast clutch hus. Betyr det at jeg kan bruke ei MT75 kasse fra en 2,0 DOHC (mye lettere å få tak i), sette på clutch hus bolt on fra ei T9 kasse for V6, og deretter montere kassa bolt on på 2,9 24V?? I stedet for å skaffe ei MT75 kasse fra en Sierra 2,9. Noen som kan svare bekreftende på dette?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

1. Så det går altså ann å bytte clutch hus på MT75 kassene..?

2. Har alltid forstått det slik at disse kassene har fast clutch hus.

3. Betyr det at jeg kan bruke ei MT75 kasse fra en 2,0 DOHC (mye lettere å få tak i), sette på clutch hus bolt on fra ei T9 kasse for V6, og deretter montere kassa bolt on på 2,9 24V??

4. I stedet for å skaffe ei MT75 kasse fra en Sierra 2,9. Noen som kan svare bekreftende på dette?

 

1. Nei. Du bytter cluchhuset med kassehuset.

2. Da har du forstått rett.

3. Nei.

4. Nei.

 

jeg skal bare slenge dette på for å flåkjøre helt til kassa ryker og det kan vel ikke ta så lang tid eller?

 

Som 2wd og med høykvalitets gearolje, så tror jeg du kan bli positivt overrasket.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

feste startern skal jeg nok få til ja :)

jeg har girkasse festet fra dochen, tenkte kansje det ville passe...

 

Har brukt girkasse feste fra Doch på 4x4 karos,gikk rett på det.

Har bytte til 2wd forstilling,så vet ikke om det er

derfor det passet.. (alt 2WD)

 

Prøvde å dele en box for å flytte over "kåpa",må ærlig

innrømme at det gikk rett te H... Du må nok demontere

hele girbox i fillebita for å få til det der.

Gjor som Garnes,brukte en skrue til starter,bruk

den øverste,den uten gjenger. Du får også plass til

en 6mm bolt med mutter lenger ned.

 

Du må huske å space ut utløserlageret med ca 1.5cm,funke bra,

men lurer på om 2WD lageret er lengre,å da er jo det best.

 

Må si at jeg er overrasket over hvor mye juling en Doch kasse tåler :lol:

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hørt at innmaten i dohc kassa passer i BW T5 kassa også? stemmer det..?

 

Du vil nok bli overrasket over hvor mye kassa tåler tror jeg.. Er nok synkro ringer som går først der.. Vil jeg tro da..

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

ja gleder meg til å prøve værtfall.. har 330hk 400nm (ts-motorteknikk)

liten turbo og bra med nm så kommer til å spinne bra... filmer kommer sikkert som vanli..

 

men hvorfor kan man bare feste startern med en skrue da? trangt? men det funker det, kjørt med 1 på volvon i flere år jeg...

Link to comment
Share on other sites

er traversen framme så mye høyere på 4wd enn 2wd siden dere sliter med disse gir kasse festene.

skal bygge om min iløpet av sommeren men eg skal bruke t 5 kasse da.

men vill eg få samme problem med gir kasse feste viss eg bruker 4x4 travers frammehar ikkje så veldig lyst til og bytte denne ut!!!!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

men hvorfor kan man bare feste startern med en skrue da? trangt? men det funker det, kjørt med 1 på volvon i flere år jeg...

 

starter tar borti svinghjul,så motor går ikke rundt med 2WD starter,med 4WD starter må du prøve dæ fram,til

den ikke tar borti svinghjul,å innslaget når krans,da har du bare ett hul igjen å feste starter i.+ ett halvt hull,som

du får en 6mm skrue i. Drei rundt motor manuelt før du kjøre starter.

 

har ikke noe med traversen å gjøre. 4wd karosseriet mangler noen feste hull i karosseriet for å kunne bruke 2wd traversen? Eller tar jeg rimelig feil?

 

passe rett oppi 4WD karos,kan legge ut bilde om du vil se.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

saken er att svinghjulet på cosworth er 1 cm større en doch.dærfor må starter sitte lenger "ut".

får satt i en bolt til som nevnt som støtte.dette funker helt greit.

varmedeksel rundt starter er å annbefale pga tempen starter blir utsatt for,

kan få problem med å få start etter litt aktiv kjøring.

 

4x4 starter eller escort 1.4 i fra 91 mod må brukes

Edited by Garnes Racing

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig bare starteren som er problemet for å få tilpasset(i mitt tilfelle) dochkassa på 2wd motor?

Hva med å fres ut til starter a?

hovedsak starter å utløserlageret.

 

de som tar mt75 kassa er turtall egentli,tar synken da å da skraper de jevnt.

tåler egentli utrolig mye juling.

 

homemade har kjørt med doch kasse i mange år.

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

De som tar MT75 kassa er turtall egentlig, tar synken og da skraper de jevnt.

Tåler egentlig utrolig mye juling.

 

Lettere svinghjul og gearolje som holder VW 501.50 krav reduserer problemet.

Det tror jeg på.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Det var nå voldsomt mye styr da, Kjøp dere T5 kasse så har dere løst hele problemet. Så slarkete å vond kasse som MT75 skjønner jeg ikke dere vil bruke om dere ikke må.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...