Jump to content

girkasse doch-cosworth


Guest Dre Racing@

Recommended Posts

må lage ny hele greia for å få den 100%, jeg bytta ut den"gummi" koblinga som sitter helt inne veg kassa, med et stål kryss. og lagde ny arm bakover, ble meget bra, men synk ringenne på kassenne er nok ikke blant de beste på markedet,

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Dre Racing@

vært under bilen å titta litt nå...

starteren kommer jo til å gå i framdiffen da den skal sitte på andre sida, burde jo seff tenkt på dette.

 

så da blir det

1. flytter over hus fra MT75 4wd

2. kjøre uten starter

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

Blei alternativ 1 gitt...

 

IMG_0127.jpg

 

var som sierracos2wd sier, ikke noe prob i det heletatt egentli...

 

drevsatsen er jo like grov som i 4x4 kassa, så trur dette kan holde lenge :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Fordulf

tok min første doch kasse forrige helg :) Lå og lekte i 2giret og skulle legge inn tredje hehe. Gikk ikke så bra det. INGEN tenner igjen på tredje giret :D Så da var det bare å sette inn reserve kassen. Er faktisk veldig fort gjort og bytte om clutch huset. Spesielt vist du har gjort det ett par ganger.

 

Ikke sant Dre? :)

 

PS. Skrevet av SierraCos2wd :)

Edited by Fordulf
Link to comment
Share on other sites

Hehe Dre Racing@. La meg få høre når du har tatt livet av kassen :D

 

Var vel heller at jeg hadde med 3stk bak i bilen og med 215/35 dekk på tørr asfalt :wacko: Var vel min egen feil at tredje giret tok slutt.. Kassen tåler faktisk mye juling. Så lenge at bakhjulene slipper taket hehe..

 

har ikke bremset enda men oppsettet er: Pukkelrygg chip, garrett gt3071r, 3102 dyser, portet topp, swedish inlet, 1.8b laddetrykk, 3"eksos, pro alloy cooler osv.

 

Men det som er kurrant er at de doch kassene får du jo kastet etter deg. Og veldig enkelt å skifte til ny kasse.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Har 580NM som pisker på DOCH kassa mi,så vi får se

hvor lenge det holder :D

 

Funke greit foreløpig da,laaaange lakris spor,å ingen ulyder enda

  • Like 1
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Dre Racing@

herja i 2 dager nå. tatt 2stk org 4x4 bakdiffer og 1 4x4 drivknute.

girkassa holder utroli bra! men synk til 2gir er ferdig, men det var den fra første stund da

Link to comment
Share on other sites

syntes også at mine erfaringer ang 2wd MT75 boxen tyder på at den er ganske solid. den har de samme fejl som 4x4 boxen med sync i 2-3gear. men ellers ganske problem fri. og der er vel ikke nogen herinde der har renoveret en 2wd MT75box før den er smidt på en cosworth. så selv en begrænset levetid med en 400-500nm kan vel betragtes som flot

 

herja i 2 dager nå. tatt 2stk org 4x4 bakdiffer og 1 4x4 drivknute.

girkassa holder utroli bra! men synk til 2gir er ferdig, men det var den fra første stund da

and de 4x4 dif, ja og 2wd 7,5" diffet. de skal alle svejses for at holde. har set en del der dør pga samme fejl. akslen der går gennem planethjulene river sig løs og gør hullet den ligger i oval og tilsidst knækker den. (mener det er planethjulene) kan tage billeder hvis det vil hjælpe. og drivknuten er nok bare alm slid

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

vi sveiste først den ene før vi ga oss. men da røyk akselen.. blir jo fæle brytninger når den er sveist..

vi hadde jo full bil også

Link to comment
Share on other sites

Guest bruracing

d var ikke akkurat rart drivakslingen røyk der da,hagen sparke jo pedal som en gærning å d var full kula som satt baki så hehe:)

 

blei da bra me lakkris i kaffegata i helga vaffal:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ikke for og mase men er det noen som har en eksakt oppskrift om hva som gjøres når en doch kasse monteres på cosworth 2wd.

1. Hvilken starter brukes?

2. Hva må jeg gjøre med utløserlager og hvilken type bruker dere?

3. Må det slipes utav kassen til svinghjul?

 

Håper noen som har gjort dette på en 2wd tar seg tid til et rakst svar på disse 3 punkter.

Edited by nodland
Link to comment
Share on other sites

Dohc kasse passer på Cossie 4x4 motor og bunnpanne men du må kappe vekk festet til diffen for å få på starteren. visst ikke er det jo bare å trille bilen i gang hver gang ;-) Jeg har gjort denne jobben og har faktisk en ferdig "modda" 4x4 bunnpanne liggende å slenge så visst noen vil ha den kan de bare komme å hente ;)

 

Du trenger starter fra COssie 4x4 eller escort 1,4.

 

Anbefaler å bruke platen mellom girkasse og motorblokk, svinghjulet mitt subbet bittelitt i kassa noe som lagde en forfærdelig lyd det første minuttet jeg startet motoren, ,men det gikk seg raskt til..

 

Og dohc Kassa tåler mye juling så lenge du er forsiktig mellom girene, er sirup den gir overføringen i disse kassene..

 

og JA utøser lageret må spaces ut. jeg brukte bare en ekstra utløser arm fra en annen kasse jeg hadde liggende og kappet denne i filler og sveiste på "hullet" til utløser lageret over det gamle hullet visst folk skjønner. sånn at det kommer lengere ut. husker ikke helt hvor mye jeg spacet ut. kan det ha vært 1\2 cm eller noe tru...'

 

Ang 2wd bunnpanne der er jeg ikke sikker. men burde vel gå greit uten mods på den.

Edited by Stianwang
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...