Jump to content

Turbonetics GT-K serie


Guest magnedez

Recommended Posts

Guest magnedez

Noen som vet om den nye GT-K Serien passer bolt-on på org 2wd manifold ? (foreks GT-K 450)

-Sånn som for e.k.s To4 e50 og e60 serien !!

 

Magne.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om den nye GT-K Serien passer bolt-on på org 2wd manifold ? (foreks GT-K 450)

-Sånn som for e.k.s To4 e50 og e60 serien !!

 

Magne.

 

Er t3 fot på den,så passer rett på.Fås både med firekantet og rundt hull mot flensen,men begge er t3.

Edited by cosworth540
Link to comment
Share on other sites

Guest magnedez
Er t3 fot på den,så passer rett på.Fås både med firekantet og rundt hull mot flensen,men begge er t3.

 

Ok.. men spiller vel ingen rolle hvilke hull jeg velger.. Har escort cosw med 2wd manifold skjønner du og skal bestille muligens Turbonetics GT-K 450 ... Må vel adapter til intern wastegate også?!!

 

magne

Link to comment
Share on other sites

Guest magnedez
bare å passe på at du får eksoshus for adapterplate da ja.bolt on

 

Ok sånn å forstå .. :)

 

-Er litt usikker på hvilke turbo jeg skal kjøpe er int i å få en 450 - 500 hk..

 

Har original bunndel me arp bolter,PORTET TOPP,just kamdrev,bd14 kammer,doble ventilfjører,siemens 720 cc dyser,rs500 intercooler/radiator,større plenum og 2wd manifold og Autronic smc sprut .. Har noen noe forslag??

 

Hadde tenkt enten turbonetics t04 e 60 eller denne GT-K 450 ... eller ??????

 

magne.

Edited by magnedez
Link to comment
Share on other sites

-Er litt usikker på hvilke turbo jeg skal kjøpe er int i å få en 450 - 500 hk..

Har noen noe forslag?

 

Til denne effekten foreslår jeg en turbo som heter IRX450S.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Snakk med t-king65 her inne, han selger garret.. tror garret gt3071r er en bra turbo for deg, er den turboen jeg har og er veldig fornøyd:) må tilpasse litt på downpipe men passer på 2wd manifolden...

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

Hvilket merke er d ?

 

Dette er en turbo som er satt sammen av deler fra forskjellige leverandører og dette gjøres for å lage en turbo som er usedvanlig effektiv. F.eks er det unike kompressorhjulet ett CNC frest billethjul som gir kompressoren hele 82 -83% virkningsgrad, lang bedre enn konkurrentene som kjører støpte hjul.

 

Det er kun NTS som selger disse her til lands.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Jeg kjenner en som har en IRX450 for slag med actuator og det meste såvidt jeg vet .

Splitter ny !

Tror han snakker om 6-7 tusen for alt...ny pris med alt ekstra havner vel fort over 10-11 tusen (er ikke helt sikker på pris) .

 

Men , såvidt jeg har hørt fra folk , må du trykke på temmelig hardt bare for å få 450hk med IRX450 , og 500hk kan du nok bare glemme .

Det høyeste jeg har hørt er 460hk med en slik , og da var det portet topp , grenrør + masse annet ( han var rimelig skuffet) .

 

Vi fikk nylig 410hk+ på navene på Dynapack(ca 470-480hk ?) med en GT3071R .63ar på 1.9 bar .

Temmelig moderat oppsett :

orig. kammer

EBB topp

orig. innsug

hjemme mekket grenrør

intern wastegate ATP Ultimate wastegate 3" v-band utløp

 

500nm+ på 4200omdr. !

 

Skal du opp i 500hk uten portet topp ?

Da må du nok ha rimelig stor turbo , og mye trykk tipper jeg .

Link to comment
Share on other sites

De samme som har solgt denne IRX 450

Må vise deg ett eksempel på fornuftig og informativ posting for å demonstrere kontrasten, her:

Tror garret GT3071R er en bra turbo for deg, er den turboen jeg har og er veldig fornøyd:)

må tilpasse litt på downpipe men passer på 2wd manifolden...

Se hvor bra det blir nå ;) :

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Hahaha....den AMATØRMESSIGE siden til NTS er helt TRAGISK !

-Omtrent ingenting SERIØS informasjon

-NULL kompressor maps

-NULL turbine maps

- veldig lite info ellers om dimensjoner etc

-stort sett bilder av blanke deler med fine farger (dvs laget for å LURE pengene fra pissonger)

-lover gull og grønne skoger gjør de og på tlf

 

Sjekk her for SERIØS info :

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...T30/GT3071R.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest magnedez
Jeg kjenner en som har en IRX450 for slag med actuator og det meste såvidt jeg vet .

Splitter ny !

Tror han snakker om 6-7 tusen for alt...ny pris med alt ekstra havner vel fort over 10-11 tusen (er ikke helt sikker på pris) .

 

Men , såvidt jeg har hørt fra folk , må du trykke på temmelig hardt bare for å få 450hk med IRX450 , og 500hk kan du nok bare glemme .

Det høyeste jeg har hørt er 460hk med en slik , og da var det portet topp , grenrør + masse annet ( han var rimelig skuffet) .

 

Vi fikk nylig 410hk+ på navene på Dynapack(ca 470-480hk ?) med en GT3071R .63ar på 1.9 bar .

Temmelig moderat oppsett :

orig. kammer

EBB topp

orig. innsug

hjemme mekket grenrør

intern wastegate ATP Ultimate wastegate 3" v-band utløp

 

500nm+ på 4200omdr. !

 

Skal du opp i 500hk uten portet topp ?

Da må du nok ha rimelig stor turbo , og mye trykk tipper jeg .

 

 

Nei glemte vel å nevne at toppen er portet !!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg blei VELDIG positivt overrasket over en kamerat sin 2wd cossie med irx450 turbo, og han hadde bare 1.4bar ladetrykk... Veit ikke å mye hk det er i den, men den var virkelig effektiv, med tidlig ladetrykk og den bare dro og dro som f...

 

Av NTS fikk jeg opplyst at denne skal kunne klare 400hk på ca 1.7bar på standard motor(ikke portet, byttet kammer osv), så derfor har jeg selv kjøpt samme turbo til min... Har trua på denne faktisk, men til ditt oppsett og effektuttak blir den for liten desverre...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Når jeg hadde IRX450 for noen år siden så kjørte jeg 1.3bar og da gikk den magert med bosch 803-dyser. skal vi tro polly sin rulle så vil det jo bli 385hk+ men nå er jeg jo realistisk så tipper mer på 340hk som de som er litt inne på dyser og bensinmengde sier så er det 4x444cc. den målte forøvrig 197hk/tonn mens høyeste T34 ar.48 er målt til 187hk/tonn på samme sted med samme måler. desverre er det ingen måling på noen av disse på rulle, men den med t34 gikk sinnsykt godt for å være "grønndyse" cosworth.

 

Så hvis alt stemmer på den 2wd slik det stemte på motoren jeg hadde den gang så tror jeg nok at den går skikkelig godt på 1.4bar. Testet noen cosworther etter jeg hadde denne og alt var tregt. test da også en med bremsepapirer på 342hk og riktig nok så begynte den å lade tidligere, men over 4000rpm så var det nærmest dødt i forhold. Jeg synes IRXen ladet litt for seint opp, men allikevel var det skikkelig gøyt å kjøre den. :D

 

Nå gidder jeg ikke en ny NTS diskusjon da det stadig vil komme opp de samme tingen og folk som ikke har prøvd dem uttaler seg om ting de faktisk ikke har peiling om.

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Ok sånn å forstå .. :)

 

-Er litt usikker på hvilke turbo jeg skal kjøpe er int i å få en 450 - 500 hk..

 

Har original bunndel me arp bolter,PORTET TOPP,just kamdrev,bd14 kammer,doble ventilfjører,siemens 720 cc dyser,rs500 intercooler/radiator,større plenum og 2wd manifold og Autronic smc sprut .. Har noen noe forslag??

 

Hadde tenkt enten turbonetics t04 e 60 eller denne GT-K 450 ... eller ??????

 

magne.

 

Hvis dette er alt som er gjort.....så er hvertfall ett forslag å oppgradere clutch *he-he*

 

 

Når jeg hadde IRX450 for noen år siden så kjørte jeg 1.3bar og da gikk den magert med bosch 803-dyser. skal vi tro polly sin rulle så vil det jo bli 385hk+ men nå er jeg jo realistisk så tipper mer på 340hk som de som er litt inne på dyser og bensinmengde sier så er det 4x444cc. den målte forøvrig 197hk/tonn mens høyeste T34 ar.48 er målt til 187hk/tonn på samme sted med samme måler. desverre er det ingen måling på noen av disse på rulle, men den med t34 gikk sinnsykt godt for å være "grønndyse" cosworth.

 

Så hvis alt stemmer på den 2wd slik det stemte på motoren jeg hadde den gang så tror jeg nok at den går skikkelig godt på 1.4bar. Testet noen cosworther etter jeg hadde denne og alt var tregt. test da også en med bremsepapirer på 342hk og riktig nok så begynte den å lade tidligere, men over 4000rpm så var det nærmest dødt i forhold. Jeg synes IRXen ladet litt for seint opp, men allikevel var det skikkelig gøyt å kjøre den. :D

 

Nå gidder jeg ikke en ny NTS diskusjon da det stadig vil komme opp de samme tingen og folk som ikke har prøvd dem uttaler seg om ting de faktisk ikke har peiling om.

 

"skal vi tro polly sin rulle så vil det jo bli 385hk+ men nå er jeg jo realistisk så tipper mer på 340hk "..... kommer det ikkje konkrete tall ut av den rullen der ?

Link to comment
Share on other sites

er det noen ruller som er realistiske da?

 

har jobba litt med dynojet sin rulle og er ganske mange "hester" å hente på korreksjonsfaktorer og "smothing" kurven

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

1.Men , såvidt jeg har hørt fra folk , må du trykke på temmelig hardt bare for å få 450hk med IRX450

2. 500hk kan du nok bare glemme .

3. Det høyeste jeg har hørt er 460hk med en slik , og da var det portet topp , grenrør + masse annet

4. (han var rimelig skuffet).

1. Det vil avhenge av resten avoppsettet.

2. Det er en 450 hk turbo. Skal man ha mer effekt enn 450 hk anbefales selvsagt en større turbo, som f.eks S utgaven.

3. I rest my case.

4. Heheh, jada. :lol: ,men hvis dette nå skulle være tilfelle så bør jo gutten informeres om at denne turboe lett kan oppgraderes for enda høyere effekt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kommer det ikkje konkrete tall ut av den rullen der ?

 

synes ikke det er noe å stole på når en kjempe dårlig motor klarer over 300hk på fuskene motor og med bare 1.25bar ladetrykk.

og forøvrig når vi like etter G-måler bilen så skårer den mindre enn flere av steg1 cosworthene i området. og når jeg i tillegg tester mot en steg 1 cosworth og den rett og slett drar rett i fra når vi passerer ca 4000rpm så synes jeg det virkelig er grunn til å stille spørsmål ved effekt målingen.

 

men nå er det vel nok offtopic. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

1. Det vil avhenge av resten avoppsettet.

2. Det er en 450 hk turbo. Skal man ha mer effekt enn 450 hk anbefales selvsagt en større turbo, som f.eks S utgaven.

3. I rest my case.

4. Heheh, jada. :lol: ,men hvis dette nå skulle være tilfelle så bør jo gutten informeres om at denne turboe lett kan oppgraderes for enda høyere effekt.

 

 

ikke glemme at trådstarter spurte etter turbo til 450-500 hk da er det jo ikke lurt og annbefale irx 450 :blush: eller hva ??

uansett er det aldri lurt og tyne en turbo eller oppsett til siste hk vet vel alle :D

skal du annbefale en turbo fra nts må det være en som har fra 450 og opp

 

synes ikke det er noe å stole på når en kjempe dårlig motor klarer over 300hk på fuskene motor og med bare 1.25bar ladetrykk.

og forøvrig når vi like etter G-måler bilen så skårer den mindre enn flere av steg1 cosworthene i området. og når jeg i tillegg tester mot en steg 1 cosworth og den rett og slett drar rett i fra når vi passerer ca 4000rpm så synes jeg det virkelig er grunn til å stille spørsmål ved effekt målingen.

 

men nå er det vel nok offtopic.

 

 

kansje du kunne komme med litt g tall siden jeg har kjøpt meg g måler :)

hva er vanlig /eller hva har dere målt på de forskjellige oppsettene?

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...