Jump to content

bremser


Guest sierraman

Recommended Posts

Guest sierraman

Jeg lurer på hvor mange hk, sierra 2.9l bremsene er godkjente for.

 

Noen som vet?

 

 

Takker for svar :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på hvor mange hk, sierra 2.9l bremsene er godkjente for.

 

Noen som vet?

 

 

Takker for svar :rolleyes:

hei.veit ikke helt sikker, men xr4ti som ble levert i usa kjørte med originale xr4i bremser å den var det vel over 200 hk så vidt jeg veit.å xr4i(2.8) er det vel 150hk.så reiner med det skal være godkjent opp mot 200hk.

 

har oxo en kompis som har 3dørs mk1 som er godkjent xr4x4 og 2.9 cosworth motor(194hk).og her er fortsatt bremser til en 2.8(150hk).

 

så er rimelig sikker på de er god for 200 hk.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å få reg. nr. på den bilen til kompisen til olsen_driver det.. Så kan man henvise til den bilen ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest sierraman

Skal godkjenne en IST (3dørs), har bremser fra 2.9l, og trenger da papirer på at bremsene tåler en del.

 

Har også kontaktet noen bremseprodusenter som hevder bremsene (skiver og klosser) deres tåler 250hk, men de har ingen papirer på det.

 

tenkte å bytte skiver og klosser, calipperne bytter eg bare vis eg må.

 

Hva er det billigste allternativet for godkjente bremser på en Ist med ca 260hk?

 

Må ha dokumentasjon på bremsene.

Link to comment
Share on other sites

tipper det letteste er cosworth bremser. må også huske at det fins bremser bak også da. de må også oppgraderes.

jeg skal også godkjenne is turboen min. driver å sanker cosworth deler nå. skal bruke bremser fra cosw.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Merkur xr4ti har ikke blitt levert med annet enn 145hk til automat og 175hk i manuell som du riktig skriver(men Mustang og Thunderbird har flere hk med samme motor med annen ECU).

Samme skiver og kalipere foran som xr4i og 10" tromler bak.

Men, bare så det sagt, dette er ikke noe å satse på. Prøv å bremse ned "børsa" fra 200 på baneog du vet hva dårlige bremser er resten av livet! Totalt ubrukelig! Men er du etter "godkjenning" fra Ti´n så er det et problem. Finnes ikke noe godkjennig på norsk da den aldri er typegodkjent i norge!

Gå for Cosworthbremser, da får du sikkerhet på kjøpet!

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...