Jump to content

ladetrykk på ist uten tilleggs dyser


Guest malle

Recommended Posts

Guest malle

hvor høyt ladetrykk er det mulig å kjøre på ist uten tilleggs dyser. Kjører med cossie stempler og toppaking. T3 turbo...

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

er vel 0,3bar folk påstår går "greit" med orginal innsprøytning. går jo alltids an å bytte til større dyser uten noen form for tilleggs innsprøytning, selv om det ikke er optimalt. noen som vet hvem som selger trykkbrytere forresten? :)

Link to comment
Share on other sites

Mulig og forsvarlig er to vidt forskjellige ting. hehe

har kjørt 0.9 uten ekstra dyser, men holdt ikke så lenge...

 

Skaff bilen mer bensin med en gang :)

 

2 stk store dyser før innsuget funker bra. bedre enn og kjøre med f.eks audi s2 dyser i stedet for org dyser(da sliter du med at den drukner, går dårlig på lavt turtall osv osv)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest malle

jeg kjører på 0,5 - 0,6 nå. Men har satt på en STOR bensin trykk regulator fra aeromotive. Så trykket er vel en god del høyere enn orginalt. Bra forbruk på den nå. Har 2 stk s2 dyser på innsuget. Men er ikke koblet til enda. Skulle vel egentlig ha hatt 2 mindre dyser, men hadde 5 stk liggende fra s2'n min, så da ble de brukt. Skal prøve med de dysene først, og hvis den drukner og går dårlig på lave turtall får jeg bare bytte dem.

Link to comment
Share on other sites

Dette er blitt testet på rulle, og 0,5 er absolutt maks trykk med orginaldysene, de klarer rett og slett ikke å levere mere bensin, uavhengig av hvor mye bensintrykk du har ;)

 

Hva testet du?

Målte med bredbånds lamda at bensin mengde var for mager,

eller at du ikke fikk ladet mer?

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

Folk må gjøre hva de vil men skjønner ikke greia med å bruke cosworth stempler og org sprut.

Da mener jeg at man begynner i feil ende, og virker halvhjerta.

Hvis man heller legger penga i sprut enn stempler osv får man mye mer morro for penga.

Bruksbilen min går med HELT std motor med orntlig sprut og det holder som bare f*** på 1,1 bar.

 

Uansett hvor mye gromme deler man hiver inn i motorn, funker det ikke bedre enn innsprøytninga.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Folk må gjøre hva de vil men skjønner ikke greia med å bruke cosworth stempler og org sprut.

Da mener jeg at man begynner i feil ende, og virker halvhjerta.

Hvis man heller legger penga i sprut enn stempler osv får man mye mer morro for penga.

Bruksbilen min går med HELT std motor med orntlig sprut og det holder som bare f*** på 1,1 bar.

 

Uansett hvor mye gromme deler man hiver inn i motorn, funker det ikke bedre enn innsprøytninga.

 

hva slags sprut bruker du? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest malle
Folk må gjøre hva de vil men skjønner ikke greia med å bruke cosworth stempler og org sprut.

Da mener jeg at man begynner i feil ende, og virker halvhjerta.

Hvis man heller legger penga i sprut enn stempler osv får man mye mer morro for penga.

Bruksbilen min går med HELT std motor med orntlig sprut og det holder som bare f*** på 1,1 bar.

 

Uansett hvor mye gromme deler man hiver inn i motorn, funker det ikke bedre enn innsprøytninga.

 

 

Vi holdt på med tilleggs sprutet igår kveld. Ble en s2 dyse for spjeldet. Vi lader nå 0,9-1 bar uten noen som helst problemer;) ikke bank...

Og da har vi ikke stilt på tenninga engang. Går fint det! Senka komp var tingen!

Bensintrykk på mellom 3,8-4. Vi har ikke lambda, så vi kjører på med bensin etter hva andre har anbefalt og erfart.

Tilleggs dysa kobles til ved 0,6. Spinner ut på 3 gir:) på tørr asfalt..hehe

 

grunnen til at jeg ikke har brukt penger på datasprut på denne bilen, er at jeg ikke har penger. De har blitt brukt på min audi s2.

Som akkurat har bremsa 622hk og 803nm:)

Så sierran er en genial og morsom bruktbil!

Vi skal forresten kjøre med begge bilene på Rudskogen i morgen. Noen fler som skal oppover??

Edited by malle
Link to comment
Share on other sites

Guest petter1903

men jeg driver og bygger ist nå. og har org innmat, blåbakning, større bensinpumper og kjører 3 bar på fuelrailen med grønne cossi dyser.

hva kan jeg kjøre av trykk da?

Link to comment
Share on other sites

men jeg driver og bygger ist nå. og har org innmat, blåbakning, større bensinpumper og kjører 3 bar på fuelrailen med grønne cossi dyser.

hva kan jeg kjøre av trykk da?

 

prøv deg frem....

Link to comment
Share on other sites

hva slags sprut bruker du? :)

 

Jeg bruker KMS med bredbåndsl. Veldig enkelt og bruker vennlig.

 

Malle: Gjør jo saken tusen ganger bedre at du kjører med tilleggsdyser.

For meg virka det som du ikke skulle røre innsprøytninga.

Men hvis bilen drar løs i 3. gir ville jeg bytta til andre hjul. hehe

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Guest petter1903

jeg gidder ikke prøve meg frem så motoren raser vettu, lurer på sånn ca trykk jeg kan få en god del effekt ut av og som holder en god stund..

Link to comment
Share on other sites

Guest malle
Jeg bruker KMS med bredbåndsl. Veldig enkelt og bruker vennlig.

 

Malle: Gjør jo saken tusen ganger bedre at du kjører med tilleggsdyser.

For meg virka det som du ikke skulle røre innsprøytninga.

Men hvis bilen drar løs i 3. gir ville jeg bytta til andre hjul. hehe

 

hehe.. nei, er ikke så gærn :D moro at det spinner vel!

skal muligens investere i et annet sprut etterhvert. Hvor mye koser det du har og hvor får man kjøpt det??

Link to comment
Share on other sites

Hva testet du?

Målte med bredbånds lamda at bensin mengde var for mager,

eller at du ikke fikk ladet mer?

 

Ladetrykket var ikke noe problem å få godt over 0,5bar, men uansett hvordan vi justerte tenning og bensintrykk, så fikk vi ikke pressa ut nok bensin, så den gikk magert når den paserte 0,5bar... målte med bredbåndslambda ja ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg kjørte litt med org. dyser. og den gikk grait med 0,3bar ladetrykk. ved 0,5 så magra den ut. har bb lambda. dette var med et høyere bensintrykk.

jeg kjører nå med s2 dyser på org. insprøytning. og det funker greit det, må mare modde litt på mengdemåleren så den ikke drukner på tomgang.(den måler opp for mye på tomgang)

lader 1 bar ladetrykk og har perfekt lambda. og ingen bank. ca 2,4 bar bensitrykk.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

jeg kjørte litt med org. dyser. og den gikk grait med 0,3bar ladetrykk. ved 0,5 så magra den ut. har bb lambda. dette var med et høyere bensintrykk.

jeg kjører nå med s2 dyser på org. insprøytning. og det funker greit det, må mare modde litt på mengdemåleren så den ikke drukner på tomgang.(den måler opp for mye på tomgang)

lader 1 bar ladetrykk og har perfekt lambda. og ingen bank. ca 2,4 bar bensitrykk.

 

 

Hvordan modd er det snakk om? Fjøra eller noe som du fikser på, eller er det noe annet?

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest malle

så det kan kanskje være smartere å kjøre med 4 stk s2 dyser og skru ned bensintrykket, istedenfor å kjøre med 4 stk org dyser og 2 stk s2 dyser som tillegs sprut???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest malle
Litt ot,men du som har den grønne s2n eller?

 

sorry for sent svar! Hadde helt glemt denne tråden.

Ja stemmer, jeg som kjører den...

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

koster så lite for et datasprut....bedre det enn røret med s2 dyser osv..

en ting som er verdt og merke seg....hvis man ikke har råd til sprut? har man da råd til og rase motoren?

Link to comment
Share on other sites

koster så lite for et datasprut....bedre det enn røret med s2 dyser osv..

en ting som er verdt og merke seg....hvis man ikke har råd til sprut? har man da råd til og rase motoren?

 

problemet med datasprut for min del er ikke prisen, men det å få det til å fungere.. er redd for å ikke få det til når man bruker 5-20.000 på sprut. litt surt om man ikke får det til da :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg ser det står tidligere i posten her litt forskjellig som er maks ladetrykk på orginalsprutet... Er dette med eller uten justerbar bensintrykksregulator? trenger man justerbar bensintrykksregulator hvis man monterer ekstra dyser?

Hvor mye kan man lade uten justerbar bensintrykksregulator og ekstra dyser?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...