Jump to content

Ekstralys fra innsiden av bilen


Egil

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

ser ikke helt vitsen i det der jeg men,om du monterer bak speilet så lyse det gjennom sotafelte i ruta jo?!?

 

Nei.. Bedre å kjøpe xenon til dine originale lykter. :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

nei nettopp :P men di såkalte kravene, når ikke en gang biltilsynet klarer å legge papirene på bordet sier d vel sitt. har selv ettermontert xenon på sierran min, en arbeids kollega har oxo d å ble stoppa av politiet å fikk mangel lapp på lysa, å måtte dra på teknisk å fikk beskjed om å ta dem av, å når ikke dem kan finne papirene på at d ikke er lov å ettermontere xenon så forble dem stående på til dem klarte å skaffe d, noe som er snart 2 mnd sia å enda ikke hørt no, til og med verksmestern på jobben har har gitt beskjed til biltilsynet om at vi kommer til å godkjenne biler med ettermontert xenon, til dem skaffer dokumentasjon på kravene

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

nei ikke egentli, kommer jo an på hvor mange kelvin xenon pæra er da.. man ser d tydelig om d er 6000 kelvin pærer.men har man 4300 som er litt mere fargete enn ei std H4 pære. kjøpte xenon for en ting,å se bra på kveldstid,ikke at d skulle se bra ut

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Bilen til dohcboy ser faktisk veldig fin ut med xenon. Ser rett og slett nyere ut!

Men lykter med xenon skal også være godkjent for xenon, det holder ikke med orginale lykter med xenonpærer, høyderegulering, pussere og spylere.

Det vil dem sikker opddage vist de klare å rote fram dokumenene. Men alltids lov å håpe at dokumentene er død og begravet :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

er lysbildet rett blir det som regel godkjent

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Det skal godt gjøres å få rett lysbilde (mtp. strølys osv) i lykter som er beregnet for halogen, ikke gassutladningspærer..

Link to comment
Share on other sites

Er pussig at ting alltid utvikler seg til den her type diskusjoner her inne.

 

Alle veit at xenon ombygging egentlig er ulovlig, det er folk klar over, men selvsagt, en kan vri på ting for å bevise at ting er lov, peke på ting som ikke stemmer, osv, osv.

Blir akkurat som med eksos også, eller senkesett. Folk er svært godt klar over reglene men bryr seg potta, pga at de heller har tåplige argumenter for att det skal være lov.

 

Alt kan på en eller annen måte forvris slik at du finner smutt hull. Spørsmålet er bare om det er etisk riktig.

 

 

Går drapsmenn løs der ute i verden som absolutt alle veit er skyldige veit dekk, de klarer bare ikke bevise det godt nok. Er dette greit også??

Link to comment
Share on other sites

kan fort bli en likhet da jeg kommer der med min scania r620 og ser de stygge xenonlampene som lyser meg midt i øya og velger å svinge over i andre kjørefeltet for å knuse lyktene, pærene, sierran og fjolset som kjører bilen

Link to comment
Share on other sites

hehe.. som sagt,den største feiln så folk gjør er å ikke justere lysa etter monteringa, har selv et fint lysbilde som stortsett er likt til H4 heldigvis, skal i allefall garantere at d er ingen av dere som blir blenda av mine lys,da dem er stilla en god del ned iforhold til std justering.

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe. likte den kommentaren.

 

Men erlig talt Ruudsengen. Du forsto vel poenget. Overdrivelse er et virkemiddel

 

Selvfølgelig tok jeg poenget. Men ser ikke problemet med ettermontert xenon så lenge lysa er riktig justert. Har heller ikke problemer med folk som kjører med kurve/tåkelys døgnet rundt. Det har vel å blitt diskutert i det vide og det breie.

Link to comment
Share on other sites

1.5 Lykter for fjernlys skal være plassert foran på bilen og slik montert at lyset ikke er til sjenanse for sjåføren verken direkte eller indirekte gjennom innvendige - utvendige speil og/eller bilens øvrige reflekterende flater.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...