Jump to content

Bremsetreff lørdag 30 aug. VI PRØVER IGJEN!


Fresh|

Recommended Posts

Lørdag 30 August arrangeres det bremsetreff hos 2295078-2007-10-15T22-39-42.jpg i Svarstad.

 

Vi starter kl 1000.

 

 

6_hedding_02.jpg

 

 

edit:

 

Pris: kr 800,- for maks 2 pull og gjelder kun bremsing av bilen.

 

Justering: kr 300 pr pull, i tillegg til de første 800kr.

 

Det vil bli satt opp telt på utsiden med flatskjerm for resultater, slik som tidligere.

 

Veldig viktig at det møtes opp med biler som er i orden, slik at man ikke begynner å skru på bilen når du har kommet deg opp på rulla. Tenker på alt fra slakke viftereimer til bensinlekasje, turbohavari, løst ditt eller løst datt osv. Bilen må være i orden!

 

DSC02019.JPG

 

 

 

Avstandsmessig ligger TEF Racing ca 1 time fra Oslo, og ca 30 min fra Holmestrand.

 

Slik kjører du fra Oslo, Drammen på E18.

Før Holmestrand, følg skilt mot Skien/Hvittingfoss/Hof, vei-nr 32 helt til Hvittingfoss, følg deretter skilting mot Svarstad/Skien/Larvik, vei-nr 40.

Rett før Svarstad - ta av til høyre, følg skilting mot Skrim/Omholtfjell ved neste veidele, etter ca 4 km er du fremme.

 

Alternativt kan du ta av fra E18 ved Larvik Øst, og kjøre rv40 (lågendalsveien) nordover til første avkjørsel til venstre etter Svarstad sentrum, følg skilting mot Skrim/Omholtfjell ved neste veidele, etter ca 4 km er du fremme.

 

GPS data: N 59.41612, E 9.89624

 

 

 

De som skal bremse må sende meg PM med navn og biltype.

 

 

Link til TEF Racing

 

 

 

Pukkelrygg kommer å kan ta livemapping for de som er interessert, litt mer infor fra han:

 

"Flyet mitt fra Berlin lander 1100, så må jeg spinne hjem å hente utstyr (Og Focus ST) og kjøre videre til svarstad. Slik at de som trenger "hjelp" bør legge dette til etter 1400 vil jeg tippe, kommer så raskt som mulig! ;-)

De som bremser bilen sin, men ikke har "optimalt" eller da ønsker endringer etter å ha sett effekt/kurver etc.. kan vi da ta på nytt når jeg kommer, det vil jo være de som vil vente da de ønsker å ha mappet/finjustert.

 

Jeg stiller da som vanlig med alt utstyr, har da mulighet for å lage chip til et bestemt oppsett hvis man ønsker å bremse bilen med det, jeg kan justere det man allerede har, og jeg kan finne ut (ikke alltid) hva man har av chip og om det evnt. "matcher" et bestemt oppsett. Og har selv. muligheten til å livemappe på veien og på rulla.

 

Og for all del, de som "trimmer" bilene sine (Cosworth) fyll 98 oktan eller bedre;-)"

 

dette kun gjelder Cosworth ECU (L1/L6/L8/P8).

Jeg kommer ikke til å mappe annet sprut der oppe, dette kan TEF være behjelpelig med!

 

 

Evt pris på dette tas med Pukkelrygg der oppe.

 

 

 

 

Foreløbige påmeldte

 

 

1.toomany cossie (Terje) / 2wd sedan cosworth.

 

2. Danny (Daniel)/ Vingebil med 4WD, livemapping av Pukkelrygg.

 

3. 351RS ( Jan) / Granada V8, 351 W, GT40 alutopper, performer innsug, 650 DP holley, headders, å en minst 15 år gammel snill gatekam.

 

4. RS|Stian (Stian) / 2wd -88 cosworth sedan, K&N innsatsfilter og Mongoose-eksos, ellers helt standard.

 

5. 2.8 injection (Ole) / Ford Capri 24v.

 

6. Pukkelrygg (Kjetil) /-05 Focus ST, K&N panelfilter, Ecu spacer, Dreamscience RACE+, Pro-alloy intercooler og "alloy cold side pipe" ellers helt standard.

 

7. GTD40 (Andre)/ Vingebil, livemapping av Pukkelrygg.

 

8. Glenn / VW Corrado G60. (kompis av RS|Stian)

 

9. Løkka preformance/ ford sierra sedan 2wd cosworth

 

10: Kverna / Ford Sierra 2.0L Is-motor, cosworth stempler og råder, T3 cosworth turbo og intercooler, orginale dyser med 350ccm/min dyse på haltech F5. Cosworth bensinpumpe. Forhåpentligvis 190hk

 

Siste frist for å si fra er onsdag 27 aug. Vi er nå nok til at dette er i boks.

 

 

Håper på at mange tar turen.

Vel møtt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor mye jobb de legger i en justering denne dagen er litt usikkert da dette er et treff hvor mange skal på rulla. Hvis du skal mappe bilen din grundig bør du sette av en dag hos dem , evt et annet verksted slik at du får ting helt 100. Å mappe bilen er ikke gjort på 2 min.

Denne dagen er i utganspunktet satt av for å bremse bilen din.

 

Men har editert inn info i første tråd.

Det koster 300 kr PR pull for justering. Dette kommer da i tillegg til de første 800 kronene.

Link to comment
Share on other sites

tja.. hvor mye de sitter igjen med er vel diskuterbart.. de får inn litt kroner den dagen, men det er ikke akkurat gratis med ett sånt anlegg heller. Dessuten er det ikke bare investeringen som koster, men også slitasje. Så tror nok ikke det er mer enn det må være.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

tef sitter i gjenn med bra med penger den dagen, vært morro og sett om det er noen som har bremsa hos autoquik og andre steder hvor mye hk/nm det er forskjell i de forskjellige benkene

 

 

En av grunnene til at de har satt opp prisen siden sist, er bl.a at de har slitt med den rullen de har.

HØY slitasje og driftkost på den de har.

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

kunne tenkt meg og testa effekt avvik, har bremsa hos autokvikk tidligere, men sliter vel med feste på den rulla med 660hk? spant ut på ca 500hk tidligere..

 

Og prisen er IKKE billig, se f.eks priser auto consult/per gulbrandsen+ erfaring/kunnskaper er så som så.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde møtt opp jeg.. Hadde bare ikke sett tråden ennå :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Litt tidlig å si det nesten 14 dager før arrangementet, er jo i de to siste ukene alle har pleid å melde seg på tidligere, må være noe annet som er årsaken da.....

 

Er ingen annen årsak, desverre - bare å melde seg på, da blir det treff nestegang...........................

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Noe rart er det når treffet blir avblåst 14 dager før p.g.a for få påmeldte. Har alltid vært slik før også, at folk melder seg på de to siste ukene.

Gikk Våler treffet så mye i minus at dere nå er livredde for å gjennomføre et arrangement som er helt uten kostnader for klubben ?

Trodde dere var såpass oppegående at dere forstod at folk som skal bremse en bil ikke melder seg på månedsvis på forhånd om bilen ikke er helt klar, eller av frykt for at noe uforutsett skulle oppstå, og velger med å vente med påmelding.

Savner forøvrig endel info i første posten, hadde kanskje vært en ide og sett på de tidligere arrangementa, så folk ikke blir så usikre på avviklingen av arrangementet.

Edited by WingDude
Link to comment
Share on other sites

ENDA en grunn til å ikke bli klubbmedlem. dette er jo helt tragisk. hvem er det som styrer med treffene her?? vedkommende burde blitt kasta på hue og ræva ut av klubben. tror ikke det finnes en eneste klubb som har så få treff som fmcn. dere må lære dere å promotere. hvis et slikt treff blir AVLYST bør det INFORMERES HVORFOR i første post. sitter og ler for meg selv fordi dette er så tiltaksløst at jeg blir dårlig. jeg hadde planer om å bestille flybilletter fra trheim til oslo kun for å få med meg bilen til dette bremsetreffet, og nå ser vi hvor godt det hadde lønnet seg. tenk på de andre som har gjort det samme?

 

en liten idè ville vært å lage et oppslag på FORSIDEN slik at folk kanskje legger merke til at det er et bremsetreff? jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så denne tråden for litt siden. "hvorfor har jeg ikke hørt om dette før?" tenkte jeg.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Næmmen jøss se her ja, med en gang det skjer noe negativt er man oppe med pekefingern. Tydeligvis er det mange som leser denne tråden men ikke en kjeft som sier ifra om de i det hele tatt kunne tenkt seg å stille med bilen sin. Det ble ikke bedt om påmelding i første omgang men når tråden ligger død i flere dager er det ikke godt for oss å vite om folk der ute gidder å komme. Responsen i tråden var lik null før "avlyst" dukket opp. Hvis så mange tydeligvis har lyst til å bremse bilen sin hvorfor da ikke nevne sin interesse og si at "jeg kunne tenkt meg og komme. " Det var ingen bindene påmelding. Jeg har også skrevet i første tråd at dersom det var liten interesse vil treffet bli avlyst. Ikke en gang da var det noen som sa noe. Men når treffet faktisk blir avlyst DA våkner dere.

Link to comment
Share on other sites

Vel, at du hadde et bedre opplegg på dette Wingdude er ikke vanskelig å forstå. Både jeg å Fresh er sylferske på dette, så det er endel innkjøringsproblemer.

 

Våler har ingenting med dette å gjøre. Hvis du eks ser på denne tråden:

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29378

 

ser du at det etter bare et par dager var mye mer respons.

 

INGEN !!! har meldt sin interesse på dette bremsetreffet.

 

Det går an å si: jeg kommer, hvis bilen er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...