Jump to content

Mapping og bremsing


Janna

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja lurte akk på d samme - er min T34 ar.48 med 360 lager kompitabel med 403 HK ???????????????????

 

 

hvor mye trykk ??

Edited by fiesta_xr2i

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Temmelig utrolig dette ja !

Og dette på en urørt topp og orig. 2WD innsug ?

Hvor er dette målt ?

 

Jeg tror forsåvidt en T34 .48ar turbo KAN klare opp mot dette( 380-390hk) , MEN ville ikke trodd det på en tilnærmet standard Cosworth 2wd motor/oppsett .

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

fake hestene fins overalt! men det går nok fælt for det!!

402meter 201meter forteller nok mer sannheten.

 

det ligger ett lite stykke teori bak alle hestekrefter

Link to comment
Share on other sites

Sist var tallene 340 eller noe med sprekt topp og ingen fin mapping................. i annen benk...

 

402meter 201meter forteller nok mer sannheten.

 

Ikke direkte mot deg Dre Racing, men hallo? Blir stadig nevnt "kom med papiret så skal jeg heller tro". Dette er jo gromt, tallene/kurven går til himmels (akkurat som sist med sprekt topp, og kutting), stilig, går godt, fungerer og tallene ligger svart på hvit.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest cosworth2wd89

helt enig med ego her!!!!! ser ikke problemet med å tro mannen når papirene ligger her svart på hvitt....

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo fantastisk. Jeg bremset med samme turboen selv for 3-4 år siden, samme oppsett óg, med unntak av innsugskammen. Min klarte 350 hk og 417 nm i motor. På 1,6 bar, var ikke mer å hente med å skru opp trykk. Dette viser jo hvor viktig valg av kam er på resultatet. Eller valg av rulle...............

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

fordi den rulla er kjent for å gi magiske tall. hadde du trodd meg om jeg hadde kommet med bremsepapirer som viste 100hk på en moped? du viser åpenbart at du ikke har fjerneste anelse om hva et slikt oppsett skal gi, egO. dette er unaturlige hester. 403hk på hjula med en t34, haha. du blir nok skuffa i en annen realistisk benk.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

fordi den rulla er kjent for å gi magiske tall. hadde du trodd meg om jeg hadde kommet med bremsepapirer som viste 100hk på en moped? du viser åpenbart at du ikke har fjerneste anelse om hva et slikt oppsett skal gi, egO. dette er unaturlige hester. 403hk på hjula med en t34, haha. du blir nok skuffa i en annen realistisk benk.

Jeg forstår godt hva dette oppsettet skal gi jeg, som trigger nevner også. Vet også hva personen som har laget chip og mappet tippet av HK. Uansett hva, så er det tall, svart på hvit. Feil på rullen, greit nok det kan variere fra tall til tall på ruller, helt klart det, gleder meg til neste polly dag jeg også :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår godt hva dette oppsettet skal gi jeg, som trigger nevner også. Vet også hva personen som har laget chip og mappet tippet av HK. Uansett hva, så er det tall, svart på hvit. Feil på rullen, greit nok det kan variere fra tall til tall på ruller, helt klart det, gleder meg til neste polly dag jeg også :)

 

-Arne

 

variere fra tall til tall. når plutselig en hk ikke lenger er 735w men 632w, sier det seg selv at det er feil noe sted. ikke rart man får mye hk når en hk er 14% mindre enn hva realiteten er.

ja, det er tall. men tallene er feil.

 

edit rot med tall..

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det vi skal gå ut ifra nå, er at bremsepapirer er null verdt? Får vell heller slutte å spørre etter papirer da om 90% av benkene er dårlige..

 

ellers, fine tall og fin kurve Janna B)

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Jaja, folk får klage og syte så mye de bare vil.

Uansett hvilken rulle som blir brukt, så er det noen som sier at den gir feile tall.

 

Det er Toyparts sin rulle i Bergen som er brukt.

Hadde jeg bodd i Oslo, hadde det blitt brukt en annen rulle, men bruker selvfølgelig en som er i nærheten av hvor jeg bor.

 

Det viktigste for meg var å få mappet bilen skikkelig, bremsingen var ikke så viktig.

 

Bilen går bra og for meg er det det vikigste, uansett hk.

 

Lader 1.8 -1.9

Link to comment
Share on other sites

Hvis Janna lader 1,8-1,9, og får ut litt over 400HK så må jo dette stemme godt?

 

Triggerhappy har klart 350HK på 1,6, da har Janna BD12 innsugskam i forskjell til det Triggerhappy hadde.

 

Er det egentlig så vanskelig å tro de papirene? Har vell vært snakk i at flere fra England har fått fine tall med T34 med 0.48.. Har da lest i andre forum, men ikke fra de engleske forumene.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med fine tall Janna :)

Ja, tallene var høye, men fortsatt fin kurve og en bil som fungerer som f*** :)

Regner med du merket forskjell når du fikk den mappet?

 

Skal selv gjøre det samme hos Toyparts snart, regner med det var Rune som stod for mappinga?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hvis Janna lader 1,8-1,9, og får ut litt over 400HK så må jo dette stemme godt?

 

Triggerhappy har klart 350HK på 1,6, da har Janna BD12 innsugskam i forskjell til det Triggerhappy hadde.

 

Er det egentlig så vanskelig å tro de papirene? Har vell vært snakk i at flere fra England har fått fine tall med T34 med 0.48.. Har da lest i andre forum, men ikke fra de engleske forumene.

Er vesentlig forskjell fra 350hk på 1.6 i motor til over 400 på hjulene på 1.8 da... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, strøm til bensinpumpa er sykt viktig det :)

I fjor la jeg opp ny hovedstrøm hele veien fra batteriet og bak, brukte org. ledningene til styrestrøm til et relé i reservehjulsbrønnen,

og la opp ny jordning til både rele og pumpe, og nye ledninger fra reléet bak og til pumpa :)

 

Gikk fra over 1V spenningsfall på tomgang uten andre forbrukere, til under 0,1 V :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er vesentlig forskjell fra 350hk på 1.6 i motor til over 400 på hjulene på 1.8 da... ;)

 

Hoppet visst over at det sto i motor, min feil..

hmm, skal ikke begynne å være bedreviter, men kan en BD12 kam ha så mye å si i forskjell fra en vanlig kam? Altså alt er likt i en motor, samme trykk osv, men forskjellen er kammene, vanlig og BD12?

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...