Jump to content

Kobbertoppakninger på cologne v6


BR Racing V6

Recommended Posts

Legger du så mye jobb i en 24V så kan du doble den effekten han sitter på.;-)

Det er minst like lett å få ut 600 hk av en 24 V Cosw. som det er å hente 400 hk på en 2,0 L cosworth og i tillegg med en mye bedre dreiemomentkurve. Utfordringen er å få drivverk og slikt til å holde.

Folk har tatt 600 hk med ca. 1,5 BAR ladetrykk før.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

24 v har 195hk med 9.7:1 i komp. Hvor er di hk? gikk ikke imponerende

12v har 9:1 standard motor å kjører under 8sek 201m på 0.85bar;) Ikke mange som gjør det her inne på fmcn

Annen svenske som i nær fremtid fyrer i gang med standard 2.9 på e85 å 1.5 bar:) Håpet på ca 400hk

Men for all del 24v er vel best når det kommer til maks uttak.

2.9 12v er også bortimot gratis i anskaffelse

Begge med dn fenomenale MEGASQUIRT LOL

 

Den er mere imponerende enn en original 12V uansett.;-) Hater slærkete vippeverk.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Den er mere imponerende enn en original 12V uansett.;-) Hater slærkete vippeverk.

Hvis man trekker vippearmen sidelengs på akslingen og ser på undersiden av denne, så ser man ofte at overflaten er skadet fordi det har gått tørt. Slik lager irriterende lyder og bør selvsagt ordnes. Vipperamene bør overhales og større klaring mellom aksling og foring anbefales slik at oljeflødet øker og bedrer smørning og kjøling.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Utslitt 2.8 du har?

Har hydr løftere så du hører ikke ventilene:)

 

Holder på med en 2.8mfi her ja. Funker det å bare montere hydrauliske løftere på de altså? Hmmm, fristende.:-) Hvordan vil dette funke med en Kent V6T21 kam feks.? Driver å veier mellom å bruke den originale eller å skaffe et kit fra Burton.

 

Hvis man trekker vippearmen sidelengs på akslingen og ser på undersiden av denne, så ser man ofte at overflaten er skadet fordi det har gått tørt. Slik lager irriterende lyder og bør selvsagt ordnes. Vipperamene bør overhales og større klaring mellom aksling og foring anbefales slik at oljeflødet øker og bedrer smørning og kjøling.

 

Ja, er klar over at de har en svakhet der. Jeg tenkte å skaffe meg nye akslinger. Hvor stor klaring anbefales? Og vil ikke det skaffe mere slærk mellom aksel og arm?

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Holder på med en 2.8mfi her ja. Funker det å bare montere hydrauliske løftere på de altså? Hmmm, fristende.:-) Hvordan vil dette funke med en Kent V6T21 kam feks.? Driver å veier mellom å bruke den originale eller å skaffe et kit fra Burton.

Ja, er klar over at de har en svakhet der. Jeg tenkte å skaffe meg nye akslinger. Hvor stor klaring anbefales? Og vil ikke det skaffe mere slærk mellom aksel og arm?

Nei. En hydraulisk løfter trenger god tilførsel av olje og 2,8 motorene har ikke oljekanaler til dette, men det er ikke umulig å bygge om.

Det er forskjell på de kammene avhengig av hvilken type løftere den er designet for. Å mixe å blande kammer og løftere er ingen god idé.

 

Du trenger egentlig å overhale eller kjøpe nytt hele vippetøyet. Foringene i vippearmene er som oftest skadet og det er også alltid betydelig slitasje der for vippen treffer ventilen. Alt dette lager lyder. De eldre akslingene er også for myke og bør herdes. Nyere akslinger har riller i overflaten for å holde bedre på oljen.

Hvor stor klaringen det er originalt og hvor stor den bør være, det husker jeg ikke i farten.

Jo, klaringen bli større og gå fra for lite til passelig. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Link til alle 4v pr sylinder fanatikere

 

http://www.garaget.org/?car=100280

Og her, fremdeles med klin standard motor, men nå med 1,2 BAR ladetrykk på E85, datasprut.

http://www.garaget.org/video/70yuaz2gnw28

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg får nyclutcn skal du få se video av coupen i bevegelse,

quaife diff liggende også så litt grep blir det :lol:

Herlig, det er noe å se frem til. Husk at en ny clutch bør/må innkjøres og at du derfor tar det litt forsiktig til å begynne med.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Fungerer bra den svenske 2.9en. grøss nedover ryggen når jeg hører lyden av turbomata 6er. er 4år sia sist jeg hadde noe som gjekk.

 

starter opp en singel turbo 2.8i motor nå snart da. blir moro: bruksbil.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...