RS 1000 Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Legger du så mye jobb i en 24V så kan du doble den effekten han sitter på.;-)Det er minst like lett å få ut 600 hk av en 24 V Cosw. som det er å hente 400 hk på en 2,0 L cosworth og i tillegg med en mye bedre dreiemomentkurve. Utfordringen er å få drivverk og slikt til å holde. Folk har tatt 600 hk med ca. 1,5 BAR ladetrykk før. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kimosabi Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 24 v har 195hk med 9.7:1 i komp. Hvor er di hk? gikk ikke imponerende12v har 9:1 standard motor å kjører under 8sek 201m på 0.85bar;) Ikke mange som gjør det her inne på fmcnAnnen svenske som i nær fremtid fyrer i gang med standard 2.9 på e85 å 1.5 bar:) Håpet på ca 400hkMen for all del 24v er vel best når det kommer til maks uttak.2.9 12v er også bortimot gratis i anskaffelseBegge med dn fenomenale MEGASQUIRT LOL Den er mere imponerende enn en original 12V uansett.;-) Hater slærkete vippeverk. Sierra XR4i
Count Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 spent på hvor mange effekter jeg blir sittende med under høyrefoten når jeg blir ferdig... ;-) 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
RaymondP Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Den er mere imponerende enn en original 12V uansett.;-) Hater slærkete vippeverk. Utslitt 2.8 du har?Har hydr løftere så du hører ikke ventilene:)
RS 1000 Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Den er mere imponerende enn en original 12V uansett.;-) Hater slærkete vippeverk.Hvis man trekker vippearmen sidelengs på akslingen og ser på undersiden av denne, så ser man ofte at overflaten er skadet fordi det har gått tørt. Slik lager irriterende lyder og bør selvsagt ordnes. Vipperamene bør overhales og større klaring mellom aksling og foring anbefales slik at oljeflødet øker og bedrer smørning og kjøling. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kimosabi Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Utslitt 2.8 du har?Har hydr løftere så du hører ikke ventilene:) Holder på med en 2.8mfi her ja. Funker det å bare montere hydrauliske løftere på de altså? Hmmm, fristende.:-) Hvordan vil dette funke med en Kent V6T21 kam feks.? Driver å veier mellom å bruke den originale eller å skaffe et kit fra Burton. Hvis man trekker vippearmen sidelengs på akslingen og ser på undersiden av denne, så ser man ofte at overflaten er skadet fordi det har gått tørt. Slik lager irriterende lyder og bør selvsagt ordnes. Vipperamene bør overhales og større klaring mellom aksling og foring anbefales slik at oljeflødet øker og bedrer smørning og kjøling. Ja, er klar over at de har en svakhet der. Jeg tenkte å skaffe meg nye akslinger. Hvor stor klaring anbefales? Og vil ikke det skaffe mere slærk mellom aksel og arm? Sierra XR4i
Emtec Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 (edited) Spent her også, selv om jeg bare skal ladde 0,6 x2 Ayay Edited September 8, 2008 by Emtec For å lykkes må man feile
RS 1000 Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Holder på med en 2.8mfi her ja. Funker det å bare montere hydrauliske løftere på de altså? Hmmm, fristende.:-) Hvordan vil dette funke med en Kent V6T21 kam feks.? Driver å veier mellom å bruke den originale eller å skaffe et kit fra Burton.Ja, er klar over at de har en svakhet der. Jeg tenkte å skaffe meg nye akslinger. Hvor stor klaring anbefales? Og vil ikke det skaffe mere slærk mellom aksel og arm?Nei. En hydraulisk løfter trenger god tilførsel av olje og 2,8 motorene har ikke oljekanaler til dette, men det er ikke umulig å bygge om.Det er forskjell på de kammene avhengig av hvilken type løftere den er designet for. Å mixe å blande kammer og løftere er ingen god idé. Du trenger egentlig å overhale eller kjøpe nytt hele vippetøyet. Foringene i vippearmene er som oftest skadet og det er også alltid betydelig slitasje der for vippen treffer ventilen. Alt dette lager lyder. De eldre akslingene er også for myke og bør herdes. Nyere akslinger har riller i overflaten for å holde bedre på oljen. Hvor stor klaringen det er originalt og hvor stor den bør være, det husker jeg ikke i farten. Jo, klaringen bli større og gå fra for lite til passelig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kimosabi Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Det var det jeg trodde ang. 2.8 K-jet. Jeg kjører på eget hode på maskina jeg uten å kødde for mye rundt så blir det sikkert bra. Takk for tipsa ang. vippeverket RS1000.:-) Sierra XR4i
RS 1000 Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Link til alle 4v pr sylinder fanatikere http://www.garaget.org/?car=100280Og her, fremdeles med klin standard motor, men nå med 1,2 BAR ladetrykk på E85, datasprut. http://www.garaget.org/video/70yuaz2gnw28 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RaymondP Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Og her, fremdeles med klin standard motor, men nå med 1,2 BAR ladetrykk på E85, datasprut. http://www.garaget.org/video/70yuaz2gnw28 Når jeg får nyclutcn skal du få se video av coupen i bevegelse,quaife diff liggende også så litt grep blir det
RS 1000 Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 Når jeg får nyclutcn skal du få se video av coupen i bevegelse,quaife diff liggende også så litt grep blir det Herlig, det er noe å se frem til. Husk at en ny clutch bør/må innkjøres og at du derfor tar det litt forsiktig til å begynne med. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
HaavardPYA Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 Og her, fremdeles med klin standard motor, men nå med 1,2 BAR ladetrykk på E85, datasprut. http://www.garaget.org/video/70yuaz2gnw28 NÅ snakker vi:) Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
BR Racing V6 Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 Fungerer bra den svenske 2.9en. grøss nedover ryggen når jeg hører lyden av turbomata 6er. er 4år sia sist jeg hadde noe som gjekk. starter opp en singel turbo 2.8i motor nå snart da. blir moro: bruksbil. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now